[WN] WN: Wijdewormer 1e DPHC show

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:44

Dan nog een vraag.

Kan ik dan, als ik Open Halter heb gestart, alsnog Amateur of zelfs beginners starten in de rij-onderdelen tijdens een volgende show?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:56

Dat zou ik op moeten zoeken, maar wie weet dat iemand anders dat weet? Ik ken de Amateur regels namelijk niet echt uit mijn hoofd... Knipoog

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 12:06

Sadie schreef:
Dan nog een vraag.

Kan ik dan, als ik Open Halter heb gestart, alsnog Amateur of zelfs beginners starten in de rij-onderdelen tijdens een volgende show?

Als je aan de APHA-klassen deel wilt neemt dan dien je lid te zijn van de APHA. Dan krijg je o.a. ook korting op het overschrijven van de Paint op jouw naam.
Sorry, ik zie nu dat Jeddah en ik je tegenstrijdige informatie geven. Ik zal het even voor je nagaan!

Wil je Amateur starten, dan heb je een Amateurkaart nodig, deze vraag je aan bij de APHA. Om voor een Amateurkaart in aanmerking te komen moet je een aantal vragen beantwoorden, o.a. of je geld met les geven verdiend hebt e.d. . Zolang jij alle vragen met 'nee' kunt beantwoorden, kun je in de Amateurklasse starten. Dus ook als je al eens Open hebt gestart.

In het geval van de BS Paints worden dit jaar alleen Open klassen uitgeschreven.
Ja, je mag dan ook nog in de gemengde Beginnersklassen rijdend starten. Deze klassen zijn niet APHA-approved.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:15

Paintje schreef:
Als je aan de APHA-klassen deel wilt neemt dan dien je lid te zijn van de APHA. Dan krijg je o.a. ook korting op het overschrijven van de Paint op jouw naam.
Sorry, ik zie nu dat Jeddah en ik je tegenstrijdige informatie geven. Ik zal het even voor je nagaan!

Dan wacht ik dat even af, want om lid te worden van de APHA voor 6 juni gaat waarschijnlijk niet lukken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:26

Je hoeft GEEN lid te zijn van welke organisatie dan ook... sterker nog, je mag als je een APHA show organiseert niemand weigeren en er mag ook geen onderscheid gemaakt worden in inschrijfgeld (we mogen dus niet voor leden minder vragen dan voor niet-leden. Alleen met stalling en administratiekosten mag dat wel, maar niet met inschrijfgeld. Dat geld dus alleen voor 'approved' onderdelen, de beginnersklasse is speciefiek van de DPHC, dus daar mogen leden wel korting krijgen.)

Alleen als je Amateur wilt starten moet je wel lid zijn van de APHA, omdat je dan een Amateurkaart moet aanvragen. Als je aan de eisen voor een Amateurkaart voldoet en dus een amateurkaart hebt, mag je gewoon open én amateur starten (Om in aanmerking te komen voor een Amateurkaart mag je geen paard van een ander showen, trainen enz. tegen betaling en moet je paard op jouw naam staan of op naam van familie in eerste graad. Ik heb het pas nog ergens heel uitgebreid uitgelegd, even via mijn berichtjes terugzoeken als je't precies wilt weten, heb nu niet zo veel tijd...) Een Amateurkaart is geldig tot 31 Dec. van het jaar dat je'm aangevraagd hebt, ongeacht of je'm in Februari of Oktober aanvraagt en je kunt hem eventueel ook op de wedstrijd aanvragen, maar dan betaal je geloof ik wel meer...

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:29

Ga even verder zoeken naar je eerdere berichten maar het is inmiddels alweer een stuk duidelijker
Dank je wel voor je uitleg OK dan!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 13:36

Weer wat geleerd Knipoog !

SC-160. GENERAL SHOW RULES
A. ELIGIBILITY TO SHOW. A show must be open to all Paint Horse owners in good standing with the APHA to gain approval. No exhibitor may be required to be a member of any organization in order to compete in an approved class.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:47

dus als ik het goed begrijp
dan kan ik meedoen aan de beginners reining
en aan de open trail
of heb ik dat dat verkeerd begrepen Verward

leila777

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:14

vrolijk schreef:
dus als ik het goed begrijp
dan kan ik meedoen aan de beginners reining
en aan de open trail
of heb ik dat dat verkeerd begrepen Verward

ja dat heb je verkeerd begrepen.......

de DPHC heeft de paint beginners klasse in het leven geroepen speciaal voor de ruiters met weinig tot geen ervaring die dus op deze manier eens aan het "wedstrijdrijden" kunnen "ruiken". en bij de APHA is het net als bij alle andere westernverenigingen zo dat er niet wordt gekeken naar het "kunnen" van het paard maar naar de ruiter.
bij de beginners onderdelen krijg je trouwens ook geen punten......

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:25

wel jammer

toch wel raar want trail is heel iets anders dan de reining

in de trail heb ik genoeg gestart om wat hoger te gaan

maar de reining heb ik nu alleen nog maar 2x fool'm school'm gedaan
en is het dus me eerste echte wedstrijd in de reining dus wil ik niet meteen open starten Haha!

dus ik ben voor trail wel zo ver maar voor de reining nog niet
precies het zelfde geld trouwends voor me paard Haha!

ach maar zo zijn de regels
wel jammer dan gewoon maar de beginners trail is ook leuk

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 07:12

Nog even voor Sadie, het is mogelijk om op de dag zelf lid te worden van zowel APHA als DPHC. Voor de APHA is het handig als je een credit card hebt, zodat de APHA de membership fee rechtstreeks af kan schrijven. Een cc is niet noodzakelijk, maar het moet wel gelijk betaald worden. Het DPHC lidmaatschap wordt per acceptgiro of automatisch betaald, maar zal dan wel gelijk ingaan.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 11:16

Halter
Dat zijn al drie BS ruinen in de Halter! Toppie meiden OK dan! !
Kom op Rom, er kan nog meer bij Knipoog .

Geldt natuurlijk voor alle klassen Cool .

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:10

Paintje!! Ik had het toch beloofd dat ik dan mee zou doen als ik de papieren in orde had Knipoog

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:12

Chantalleke schreef:
Paintje!! Ik had het toch beloofd dat ik dan mee zou doen als ik de papieren in orde had Knipoog

Yep, hartstikke goed joh OK dan! ! Gefeliciteerd met je Paint Knipoog !

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:01

Paintje schreef:
Nog even voor Sadie, het is mogelijk om op de dag zelf lid te worden van zowel APHA als DPHC. Voor de APHA is het handig als je een credit card hebt, zodat de APHA de membership fee rechtstreeks af kan schrijven. Een cc is niet noodzakelijk, maar het moet wel gelijk betaald worden. Het DPHC lidmaatschap wordt per acceptgiro of automatisch betaald, maar zal dan wel gelijk ingaan.

Bedankt voor de info.

Hoop wel mee te doen maar moet even kijken hoe Delta is, hij lijkt last te hebben van zijn tanden en de tandarts komt pas de negende Verdrietig

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:55

ik vind dat wij de breeding stocks moeten gaan promoten dus kom op he met die geiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:44

Zal ik dan ook maar halter gaan doen Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:54

Romkabouter schreef:
Zal ik dan ook maar halter gaan doen Nagelbijten / Gniffelen

JA! Zeker doen! Waarom niet? Je hebt toch een mooie ruin om trots op te zijn?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:57

Omdat ik nooit oefen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:00

Nou, je hebt nog anderhalve week de tijd!! Hup Rom, oefenen!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:10

duh

*plukt Stan uit het land* Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:44

OK dan! rom.
sadie was vanmiddag ook al aan het oefenen

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:18

Yep, meteen m'n portemonnee geleegd voor de nodige spullen Cool
Nu nog zien dat we alles op de juiste manier op de juiste tijd op mijn paard krijgen Knipoog

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:55

Romkabouter schreef:
Omdat ik nooit oefen Haha!

..maar wel al goede oefening hebt gehad in de halterklasse in Saasveld. Je BENT dus al geoefend!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:26

>;)

Daar was ik alleen Scheve mond

Maar ik heb me opgegeven. Halter, Hunter, Pleasure en Reinig. Als ze het uitschrijven voor BS, moet ik ook maar meedoen Haha!