Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:het hengstveulen van mijn merrie moest ik op de prille leeftijd van 10 maanden al van zijn zus af plukken waarop hij leuk aan het oefenen was. gelukkig net op tijd.........hij werd inderdaad niet warm of koud van merries, behalve als ze hengstig waren.
Citaat:de opmerking een hengst is niet anders dan een ruin of merrie
daar ben ik het wel mee eens in het opzicht dat je niet op een hengst moet afstappen met de instelling ," ojee, pas op het is een hengst"
vaak zul je dan standaard gedonder hebben met de knol
als je er gewoon op af stapt met de instelling ," ha leuk , een paard "
zoals je zeg maar ook op een ruin afstapt gaat het vaak veel vanzelfsprekender en makkelijker(rustiger)
Blaze"]
[quote="XoNo schreef:Een hengst? Gewoon net als alle andere paarden opvoedenIk vind een hengst niet anders dan anders
XoNo schreef:Ohja, jij hebt natuurlijk weer all the answers. Leg jij me maar eens uit hoe jij hengsten behandelt dan. Wij hebben hier 6 hengsten op stal en ze mogen allemaal net zo veel als een merrie of ruin. Soms moet je wat harder optreden, maar daar heb je ook vrouwelijke uitvoeringen van
Blaze"]
[quote="XoNo"] Ohja, jij hebt natuurlijk weer all the answers.
[/quote]
Nee jij hebt alle antwoorden zeker![]()
Don't start with me again
[/quote]
[quote="XoNo schreef:Enneh...don't start with ME again. Jij bent degene die elke keer overal tegenin gaat, maar ik weet dat je erop kickt, ik heb je vandaag ook weer je lolletje gegeven. Ik hoop dat je er blij mee bent
Ik blijf het een beetje triest vinden dat een volwassen man elke keer op een "jochie van 18" (want zo word ik duidelijk door jou gezien) pikt, maargoed...jouw feestje.
ArwenLune schreef:Heb je de mogelijkheid om het paard een tijdje bij drachtige merries te zetten dan komt dit z'n opvoeding vaak *zeer* ten goede. Leert 'ie gelijk even dat 'merries' niet altijd gelijk staat aan 'dekken', want die drachtige dames kunnen goed kriegel zijn. Een hengst die altijd alleen maar hengstige merries ziet word vaak ruw in z'n gedrag naar die merries, terwijl het juist goed is als ze leren 'toestemming' te vragen en beleefd te zijn tegen de dames, en er niet zomaar direct op te duiken.
ArwenLune schreef:Heb je de mogelijkheid om het paard een tijdje bij drachtige merries te zetten dan komt dit z'n opvoeding vaak *zeer* ten goede. Leert 'ie gelijk even dat 'merries' niet altijd gelijk staat aan 'dekken', want die drachtige dames kunnen goed kriegel zijn. Een hengst die altijd alleen maar hengstige merries ziet word vaak ruw in z'n gedrag naar die merries, terwijl het juist goed is als ze leren 'toestemming' te vragen en beleefd te zijn tegen de dames, en er niet zomaar direct op te duiken.