Ook ik word er heel erg moe(deloos) van......

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:25

Sugarmiss schreef:
Blijft een feit dat 50% van de normaal gebouwde paarden heel goed met een 'standaard' zadel uit de voeten kan. Het is nl ook de reden waarom fabriekszadels betaalbaar zijn, de grote oplage etc. Lachen . En ook in deze standaardmaat zijn nog genoeg verschillen in maatvoering te vinden.


En zo moet het ook blijven,want ik heb echt niet voor ieder van mijn paarden een speciaal aangepast zadel!Juist voor die probleem gevallen,paarden met een niet standaard gevormde rug,dus,is het toch heel mooi dat de optie voor op-maat-gemaakt bestaat.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:18

wil dat zeggen dat 50% niet normaal gebouwd is en dus een aangepast
zadel nodig zou moeten hebben,en word hier ook beweerd dat custommade zadels onbetaalbaar zijn? Mensen neem nou de moeite is om te bellen of binnen te lopen en
alles te vragen wat je weten wil. En misschien is dit iets ;plaats een aparte rubriek zadelmakers naast shops /westernstores,weet men daar alvast een keuze te maken en zo de weg te vinden,en nog maar eens
VOOR INFORMATIE dus laat bij je eerste bezoek alsje blieft je portemonnee thuis ,sterker nog er gaat hier geen zadel de deur uit wat niet gepast is middels de boom die er inzit,.. of voor je paard opmaat gemaakt is. En ik bedenk me nog iets elke eerste Zondag van de maand geheel vrijblijvende inloopdag voor vragen.
in twee groepen ,van 10uur tot 12uur groep 1en van 2uur tot 4uur groep twee dus wees optijd anders mis je de helft.
Laatst bijgewerkt door 06csma op 14-02-04 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:46

Muijs schreef:
anders mis je weer de helft.


waarom nou dat woord "weer" Verward
komt zo negatief over

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:02

Jos"]
[quote="Muijs"] anders mis je weer de helft.
[/quote]

waarom nou dat woord "weer" Verward
komt zo negatief over
[/quote]

Steeds als er door hem op zadels gereageerd wordt, is de ondertoon zwaar negatief. Zou die houding nou werkelijk klanten trekken? Verward

[quote="Sablou schreef:
Mijn "collega zadelmaker" Willem Muijs reageert al niet meer op dit soort topics, omdat hij vond, dat hij zijn tijd aan iets zinvollers kon besteden ...

Túúrlijk.... Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:03

Muijs schreef:
,en word hier ook beweerd dat custommade zadels onbetaalbaar zijn?

Voor de 1 niet en voor de ander wel.
Een paard houden kost geld, maar ook daarin kies je er zelf voor hoeveel geld je eraan uit wilt geven.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:25

ik dacht toch dat dit voorstel behoorlijk positief was?
en nogmaals wijs ik erop dat dit niet de eerstekeer is dat ik dit aanbied,vandaar misschien de negatieve klank bij WEER heb ik dus verwijderd kijken of het helpt.Elles.Ik vind dat wij te vaak als te duur of onbetaalbaar gezien worden dus nog maar eens een keer informatie kost
niets bij ons ,en zo duur zijn onze zadel nou ook weer niet ,maar ja als je de moeite niet neemt daarnaar is te informeren.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:57

Jammer dat dit topic zo'n negatieve nasmaak geeft.

Wat mij overigens wel een beetje stoort is dat hier twee commerciele zadelmakers behoorlijk reclame zitten te maken voor hun producten.
Niet dat ik reclame erg vind maar in andere topic gevallen wordt er stevig aan de bel getrokken dat er geen reclame gemaakt mag worden. En hier heeft een ieder vrij spel Verward

Maar als dat geen probleem blijkt te zijn dan ben ik wel heel benieuwd wat ik moet rekenen als ik een zadel door een van jullie laat maken. Laten we zeggen een reiningzadel, basket tooling, full quarter.

Komen jullie dan opmeten, hoelang duurt het hele proces ongeveer, en wat is de gang van zaken?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:01

Ben ik ook benieuwd naar gera.

Wat ik dus bedoelde met het feit dat ik er soms ook moedeloos van word, is dat bepaalde vragen al tig keer gesteld zijn. Er zit niet voor niets een zoekfunctie op Bokt. Als men eerst de regels leest, dan weten ze dat ze voor ze een topic mogen openen, eerst de zoekfunctie moeten gebruiken om te kijken of er al een dergelijk topic is geweest.

En iedereen weet toch dat niet ieder zadel past, en dat je van een plaatje niet kunt zien of het nu wel of niet past? Bij de stelling 'domme vragen bestaan niet' krab ik af en toe eens op mijn hoofd...

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 01:14

vera schreef:

Wat mij overigens wel een beetje stoort is dat hier twee commerciele zadelmakers behoorlijk reclame zitten te maken voor hun producten.
Niet dat ik reclame erg vind maar in andere topic gevallen wordt er stevig aan de bel getrokken dat er geen reclame gemaakt mag worden. En hier heeft een ieder vrij spel Verward



Niet helemaal waar Vera. Ik en mijn vriendin kunnen zich met de beste wil van de wereld geen commerciele zadelmakers noemen. Op de 1e plaats omdat WIJ er niet van kunnen leven. Op de 2e plaats omdat we beiden een -drukke- baan hebben. En op de 3e plaats omdat we bijvoorbeeld bij leersets voor ""bokt Braiding Cursussen"" er vaak geld bij leggen (al was het maar in veel gevallen de porto).

Ik preek hier echt niet voor eigen parochie, maar wilde met dit topic eigenlijk wat meer ""zelfbedachtzaamheid"" opwekken.

Misschien een tip voor op Bokt/Western:
Een permanente topic met ""How To..."". Daarin kun je dan titels van boeken of websites opnemen, waar men dan over allerlei items (niet alleen zadels) info kan lezen / verkrijgen.

MVG Louis

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:47


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:29

sablou schreef:
Niet helemaal waar Vera. Ik en mijn vriendin kunnen zich met de beste wil van de wereld geen commerciele zadelmakers noemen. Op de 1e plaats omdat WIJ er niet van kunnen leven. Op de 2e plaats omdat we beiden een -drukke- baan hebben. En op de 3e plaats omdat we bijvoorbeeld bij leersets voor ""bokt Braiding Cursussen"" er vaak geld bij leggen (al was het maar in veel gevallen de porto).

Goh, zo zit het ook exact met mijn internetwinkel. Dus ik ben ook geen commerciele verkoper? Ik heb ook nog een baan ernaast, ik kan er ook niet van leven en ik schiet er ook weleens bij in. Dus ik mag nu ook elke week een topic plaatsen met artikelen die nieuw zijn?
Toppie, ik wist niet dat ik niet commercieel ben Haha!

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:51

Misschien moest ik dan maar weer eens wat strenger worden, als af en toe iets oogluikend toestaan gaat ontaarden in pure reclame-uitingen.
Helaas gaan dan dus ook de 'goeien' onder de 'kwaaien' lijden en kunnen we o.a. niet meer genieten van de mooie spullen die Sablou maakt.

Het wordt tijd dat Bart opschiet met zijn nieuwe EA

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:55

Sugarmiss schreef:
Misschien moest ik dan maar weer eens wat strenger worden, als af en toe iets oogluikend toestaan gaat ontaarden in pure reclame-uitingen.
Helaas gaan dan dus ook de 'goeien' onder de 'kwaaien' lijden en kunnen we o.a. niet meer genieten van de mooie spullen die Sablou maakt.

Het wordt tijd dat Bart opschiet met zijn nieuwe EA

Het probleem zit 'em in het "affentoe", denk ik.
Of allemaal wel (en dan kunnen we misschien een hoop leren) of allemaal niet (en dan moeten ze we zelf opzoek naar info).

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:59

Dan wordt het dus 'niet' want de regels laten het niet toe. En het 'grijze gebied' waarbinnen ik mag schipperen is blijkbaar niet te hanteren, omdat het aangevochten wordt.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:14

Sugarmiss schreef:
En het 'grijze gebied' waarbinnen ik mag schipperen is blijkbaar niet te hanteren, omdat het aangevochten wordt.

En zo vreemd is dat toch niet Verward
Ik heb geen enkel belang bij het topic, ik verkoop geen westernspullen. Maar ik weet dat er hier een aantal mensen op Bokt zijn die het wel doen. Niet als hoofdbroodwinning, maar gewoon erbij. Zij houden zich altijd netjes aan de regels en worden op hun vingers getikt als ze over de lijn stappen.
Nu zijn we al 3 pagina's verder met twee vakmensen die er geld aan verdienen (als hoofd- of bij inkomsten) en die ook nog moedeloos worden van de "domheid" van veel mensen niks van zadels weten.
Niet zo heel raar dat daar reacties op komen, toch?

Ik kan best genieten van het ontstaan van een zadel in een foto-reportage, ik denk dat niemand daar een commercieel gevoel bij heeft.
Maar dit topic heeft een beetje een bijzondere insteek, lijkt mij. Maar correct me if I am wrong Haha!

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:41

Ik geloof niet dat de opzet van dit topic was dat de zadelmakers onder ons hun produkten wilden aanprijzen, maar mensen erop wijzen dat er nog zoveel geleerd moet worden over zadels.

Idd wordt er wat vaak gereageerd met 'kom dan eens kijken bij...', dit zou je als commercieel kunnen zien. Maar ik geloof dat er eerder educatie mee wordt nagestreefd dan direkt een zadel 'in de maag splitsen'.
Maar helaas wordt dit blijkbaar wel zo opgevat en krijgt de discussie dus een andere wending.

De kreet 'Commercieel' is nog steeds niet 100% ondervangen in de regels en ook op EA moet er regelmatig ingegrepen worden, waar niet iedereen het mee eens is. Maar zolang er niets 'beters' is zullen we het moeten doen met wat we hebben en zo ook de regels zoals ze er nu zijn. Daarom is eea ook vaak ter interpretatie van de Moderator. Met een beetje medewerking van de Bokkers in kwestie zou die taak wat makkelijker kunnen zijn, zo niet dan worden de regels meer zwart/wit, wat jammer zou zijn voor al die mensen die er nu nog wat van leren.

Het zal voor de commerciëlen onder ons misschien wat meer slikken zijn als er weer eens dingen worden aangeprijsd, 'terwijl zij dat niet mogen'. Maar gelukkig hebben we de PB's nog Lachen

Maar met een beetje medewerking van iedereen zou het commerciële toch op een aanvaardbaar niveau moeten kunnen blijven.

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:42

Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden,
terwijl ik mijn zadel toch bij een gerenomeerd zadelverkoper had gekocht (een beter passend zadel vind je niet, waren zijn woorden).
Daar wordt ik pas moe(deloos) van.
Ik weet echt niet meer wie ik moet/kan geloven

Mijn enige alternatief is dus zelfstudie.
Dus kom maar op met die info

(Jammer ovrigens dat jullie zo ver weg zitten
Een pedendance in de randstad?)

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:22

Citaat:
Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden,
terwijl ik mijn zadel toch bij een gerenomeerd zadelverkoper had gekocht (een beter passend zadel vind je niet, waren zijn woorden).
Daar wordt ik pas moe(deloos) van.
Ik weet echt niet meer wie ik moet/kan geloven

Mijn enige alternatief is dus zelfstudie.


Amen OK dan!

Zo heb ik ook een zadel gekocht(een van de vele). En nu toch weer twijfels over de pasvorm aangezien Felix met de barefoot geen enkele reactie geeft en bij het westernzadel gaat lopen happen, oren in de nek en zuur kijken.
Toch is dit zadel zeer zorgvuldig gepast! (naam passer kan via PB)

Ik heb mijn paard nu 10 jaar en alle zadels die ik heb gehad hebben drukkingen gegeven. daar word je pas moedeloos van en ja ik ben iedere keer bij een goede (kennelijk dus toch niet) zadelmaker geweest.

Ik ben nu zelfs lichterlijk terughoudend om iets geheel naar wens en pasvorm te laten maken. Bang dat ht uiteindelijk toch weer niet past.

Er werd eerder nog aangehaald over een zadel op e-bay kopen.
In principe ben ik daar niet op tegen mits je wel eerlijk toegeeft dat je een miskoop hebt gedaan en dus niet vrolijk met dat zadel door blijft rijden.
Heb onlangs ook voor het eerst en tevens voor het laatst een beetje op de gok een zadel gekocht.
Helaas past het toch net niet. Ben gelukkig eerlijk genoeg om dit toe te geven en er niet verder mee te rijden.

Maar goed is dit nu zo heel erg aangezien mijn eerdere ervaringen met zadelpassers ook niet goed zijn?

Ik wacht op mijn barefootje en ga daar eerst een tijdej mee rijden.
In die tijd ga ik maar eens bij Muijs langs denk ik. Haha!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:10

OK, dan heb ik toch nog een vraag aan Muijs en Sablou over iets wat mij niet duidelijk is of waarvan ik eigenlijk het gevoel heb dat ik een slechte paardeneigenaar ben.

Ik heb destijds een Billy Cook Reiner gekocht voor Fuego, paste prima. Ik werkte destijds met Bioscan en kon dus eventuele drukkingen (als die er zouden zijn) zo opsporen. Echter Fuego had nooit een plekje op zijn rug waar mijn Bioscan op reageerde, hij heeft nooit raar gereageerd op het zadel, etc.
Daarmee mag ik dan toch aannemen dat mijn "fabriekszadel" aardig paste.

Nu heb ik Digger, een 3 jarige Quarterhengst die ik momenteel inrijd met hetzelfde zadel. Wat, zo op mijn oog, uitstekend ligt op zijn rug. Ook bij hem krijg ik geen protest en als ik met mijn hand over zijn rug duw; geen respons van ongenoegen.

Ben ik nu een onnadenkende paardeneigenaar, die te gemakkelijk over de zaken heenstapt?

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:33

Citaat:
Ook bij hem krijg ik geen protest en als ik met mijn hand over zijn rug duw


Maar moet je altijd respons krijgen als je op de rug drukt?

Mijn haflinger heeft ook 2x met witte haren op de rug gelopen maar geen respons wanneer ik er hard op drukte.

Nu heb ik op stal een fjord die mega witte plekken heeft zitten, ook dit paard reageert niet.

En toch zijn die zogenaamde white spots mega drukkingen Verward Verdrietig

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:45

mijn paard heeft ook witte haren op zijn rug Bloos!
maar als ik er op druk lijkt hij geen pijn te hebben.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:45

Ik heb genoeg paarden onder handen gehad die bij de minste aanraking naar beneden zakten.......

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:47

Citaat:
mijn paard heeft ook witte haren op zijn rug
maar als ik er op druk lijkt hij geen pijn te hebben.


Beetje dope erin moet kunnen toch Tong uitsteken

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:48

Cowgirl schreef:
Citaat:
mijn paard heeft ook witte haren op zijn rug
maar als ik er op druk lijkt hij geen pijn te hebben.


Beetje dope erin moet kunnen toch Tong uitsteken


Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:10

Ik hou niet zo van die cynische ondertoon hier. Wees blij dat ervaren zadelmakers hun kennis met je willen delen zodat je weet wat er op je paard zijn/haar rug het beste ligt. Er wordt op aangedrongen dat er mensen zich verdiepen in de materie, maar ik zie absoluut geen verkooppraat voor hun eigen zadels. Dus ik snap echt dat geleuter over verkooppraatjes niet. Dat die mensen zadelmaker zijn wil niet zeggen dat als ze in voorbeelden-uit-de-praktijk spreken ze ook gelijk commercieel bezig zijn. Reacties hierop vind ik vrij onvriendelijk. Lekker Nederlands, lekker ondankbaar. Feit is dat een goed passend zadel van cruciaal belang is voor de gezondheid van je paard. En als een zadel van 100 euro geweldig ligt is er hier niemand die zal zeggen dat je toch echt een nieuw zadel moet laten maken. Boos!