[WN] HENGSTENSPECIAL!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:30

Little Banty Rooster is van de TR Ranch, of niet? (Dan weet ik ook een beetje over welke hengst jullie het hebben.. ik heb namelijk de hengstenspecial nog niet voor mijn neus Scheve mond )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:48

Nee, die is niet meer van de TR ranch, hij is onlangs verkocht. Ik heb vanmiddag op stal de Hengstenspecial zien liggen en even doorgebladerd, en hij is echt heel mooi geworden.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:48

Yes! Heb 'm ook! Staan echt kanjers in hoor. Prachtig! Jammer genoeg niet het hengstje wat Pride gaat dekken (althans, KI'en), maar wel zijn pappa Hollywood Reckless.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:52

Ik vind het boekje wat achteruit gaan. Minder hengsten, elk jaar weer dezelfde foto's. Bovendien vind ik de meeste foto's ook slecht. Mocht ik ooit een merrie willen laten dekken, dan ben ik eerder op zoek naar standfoto's, zodat je de bouw beter kunt beoordelen. Als ik zie dat een paard zijn superior reining heeft, dan kan ik ook wel bedenken dat hij kan glijden. Mocht de bouw me dan aanspreken, dan kan ik altijd nog op pad. Ik kan alleen aan de hand van een slidingstop niet beoordelen of een hengst geschikt is voor de merrie die ik eventueel wilde laten dekken. En om nou alle potentiele hengsten af te gaan is gekkenwerk.

De advertentie van Bea...hartstikke leuk, maar daar heb je dus al helemaal niets aan. Ik word ook totaal niet nieuwsgierig naar het paard.

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:05

Leest iemand hier de NRHA Reiner?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:18

Ik heb de hengstenspecial vandaag binnengekregen en ik had inderdaad het juiste paard voor ogen met Little Banty Rooster.. wat een gespierd ding!

Welk paard staat trouwens op de voorpagina?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:32

Ja, Trinity Lachen

Gera, geen idee. Daar hebben wij ook al naar zitten kijken, maar ik kom niet uit als ik de hengsten tel die op de omslag moeten staan Tong uitsteken

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:35

volgens ons is het custom wrangler.
kijk maar naar zijn bles.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:41

Jos schreef:
volgens ons is het custom wrangler.
kijk maar naar zijn bles.

Ik denk dat je heel erg gelijk hebt, de bles is erg treffend..
Wel een mooie foto voor de cover. Ik vind hem persoonlijk mooier dan die van vorig jaar

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:12

nog weer meer hengsten, maar hoeveel quarter veulentjes worden er in Nederland per jaar nu gefokt ongeveer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:18

Ik heb bij een vergadering van de NQHA daar ooit eens statistieken van gezien.
Misschien dat ze in een jaarverslag oid staan.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:42

Galaxy Quarterhorses Kwijl .............de site is ook niet mis OK dan!
Toppie hoor............ Knipoog
Laatst bijgewerkt door charene op 08-02-04 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:43

Dat is zeker waar helemaal met je eens.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:44

Ik heb de website ook al bekeken en ben zwaar onder de indruk van de kaken van zowel Flash als Ace.. wow
Vooral de kleur van Ace is ook prachtig. Ik hoop het paard snel in het echt te mogen bewonderen..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 20:37

XoNo schreef:
Ik vind het boekje wat achteruit gaan. Minder hengsten, elk jaar weer dezelfde foto's. Mocht ik ooit een merrie willen laten dekken, dan ben ik eerder op zoek naar standfoto's, zodat je de bouw beter kunt beoordelen. Als ik zie dat een paard zijn superior reining heeft, dan kan ik ook wel bedenken dat hij kan glijden. Mocht de bouw me dan aanspreken, dan kan ik altijd nog op pad. Ik kan alleen aan de hand van een slidingstop niet beoordelen of een hengst geschikt is voor de merrie die ik eventueel wilde laten dekken.

Had ik dit ook al niet geschreven Verward Knipoog

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:37

Bedankt voor de complimenten allemaal Bloos

Wij zijn ook erg blij met het resultaat van de website en de advertentie.... maar ook heel fijn om te weten dat anderen het ook mooi vinden.

Groetjes, Gisela

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:00

Hoe staan jullie tegenover foto's waar duidelijk is gefotoshopt? Bijvoorbeeld: andere ruiter op een paard? Ik heb een foto gezien waar duidelijk wat op is veranderd, en vroeg me af of dat jullie ook was opgevallen.

Ik zou zeggen: plaats die foto dan niet, of plaats hem zoals hij had horen te zijn.

Mensen die willen weten welke foto ik bedoel kunnen me een PB-tje sturen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:03

Iedereen weet dat je bij advertenties in de maling wordt genomen. Met paarden adverteren is daar duidelijk geen uitzondering op.
Een 'plaatje' is een eerste indruk, maar niet meer dan dat. Voor je besluit tot een keuze te komen ga je toch eerst in het echt kijken (lijkt mij Lachen )

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:35

Yep, lijkt me wel zo handig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:50

Hmmm...okee, een achtergrond veranderen omdat hij niet echt past vind ik nog kunnen. Waar leg je de grens? Wanneer is iets de advertentie voor je paard, en wanneer is het ronduit bedrog?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:59

Maar simpel zwart/wit gezegd Lachen het gaat toch om het paard, toch niet om degeen die er op zit.
Of bedoel je meer in de trant van: je zet 'hot-shot amerikaanse trainer' op een paard wat nooit door hem gereden is in de hoop dat 'hij' dan beter verkoopt ??

Dat zou ik wel 'op het verkeerde been zetten' vinden, maar dan nog zou het mij om het paard gaan qua bouw en uitstraling.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:06

Ik wilde net vragen wat jullie van de foto's van Red Pebbles en Generals Golden Boy vinden.. Ik heb deze foto's namelijk in een binnenbak gemaakt omdat het buiten keihard stormde en we toch echt foto's moesten hebben voor de hengstenspecial. Ik heb thuis de achtergrond van de binnenbak veranderd in een natuurgebied. Het is vast wel een beetje te zien, maar ja, het ís dan ook niet echt. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik de foto heb moeten bewerken, maar het was niet anders. De achtergrond in de binnenbak was niet ideaal en om de achtergrond dan niet teveel af te laten leiden (want het gaat per slot van rekening om het paard) kunnen dit soort methodes worden toegepast. Ik ben er zelf niet op tegen, als het maar niet al te nep gebeurt

Wat ik me wel afvraag is hoe ver anderen eventueel gaan met fotobewerking. Ik ben fotograaf, maar ik fotografeer puur. Ik kan niet zo goed met Photoshop overweg dat ik bijvoorbeeld de bouw van een paard kan veranderen of iets dergelijks, maar het is allemaal theoretisch gezien wel mogelijk en dat vind ik dan wel weer gevaarlijk bij iets als een hengstenspecial, vooral omdat je je oriëntereert op basis van de hengstenspecial en je dan niet zit te wachten op een bezoekje aan een hengst met, ik zeg maar wat, kromme benen, terwijl zijn benen op de 'presentatiefoto' kaarsrecht waren

Eén ding weet ik zeker: Dit jaar maak ik foto's voor de hengstenspecial, als ik tenminste weer gevraagd word, een stuk eerder, want ik heb, zoals ik al zei, liever een pure foto dan een gephotoshopte foto

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:08

Ik heb trouwens de hengstenspecial nog even vluchtig doorgebladerd, maar Cassidy ik kan echt geen foto vinden van een andere ruiter op een paard.. of ik heb er overheen gekeken..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:13

Ik heb je een PB gestuurd. Is knap gedaan, maar valt toch op.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:18

Sugarmiss.. volgens mij is degene die je dan het meeste voor de gek houdt jezelf.. Mensen zouden mij komen vragen waarom Jagger gelongeerd wordt door Tim McQuay. "Oh die heb ik er bij gezet, ik stond er zo stom op". Je hebt iedereen wat uit te leggen.
Maar ja, het kan ook subtieler dan mijn voorbeeld Haha!