[WN] WN : Augsburg (Dld) AMERICANA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:41

ik heb gisteravond iig gehoord dat jimmy v/d hoeven niet door is. ging ff overkruist, maar kon m snel herstellen. alleen na de changement ging ie weer overkruist en kreeg m niet meer goed op tijd. was wat ik hoorde wel een superproef voor de rest. maar wel jammer.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:09

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:17

Volgens mij zijn dat de resultaten van de voorrondes en niet van de avondshow.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:58

idd dat is van de voor rondes maar ik denk ook dat dat dat gezien mag worden er doen namelijk noet zo veel belgien en nederlanders mee en ik vindt het toch een mooie uitslag

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:51

ann poels is knap 5de geworden in de finales

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:35

Ik heb de rit gezien en hij was heel netjes. Maar tegen het geweld van Shawn Flarida en Martin Larcombe kan ook zij niet op.

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:29

Zooooo, ik heb de Americana ook overleefd en vond het wel heel leuk om een keer te zien. Vooral de reining op donderdagavond (finale) en de senior Western Pleasure op vrijdagavond was erg mooi. Ook de working cowhorse vond ik leuk om te zien. Wat minder vond ik de junior western Pleasure en het Dry Work. Maar ja, dat is natuurlijk makkelijk L*llen vanaf de tribune, want zij doen het toch maar.....
Wat ook wel heel ontroerend was om te zien was het "afscheid" van As Smart As Charly. Dat paard stopt op zijn hoogtepunt. Hij werd de arena binnengehaald, alle trainers erbij. Er werd voor hem gezongen en toen ging zijn zadel af, pad af en het bit uit en onder een daverend aplaus liep hij heel rustig achter de eigenaar (Kalazinsky, maar dat zal ik wel verkeerd schrijven Bloos ) Erg ontroerend en op dat moment moest ook ff niemand wat tegen me zeggen Haha!
Ze lieten ook nog wat andere leuke dingetjes zien zoals Border Collies die ganzen drijven. springpaarden die over karren achter haflingers springen en de freestyle reining. Daar deed een meisje aan mee op een Welsh pony, die met de staart in de lucht de reining proef deed. Geweldig om te zien. Zij kreeg dan ook het meeste aplaus en had dus ook gewonnen.
Natuurlijk veel kraampjes gezien, kortom ik heb het goed naar mijn zin gehad

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:50

Ben weer terug van de Americana..... pffoeiii wat een kermis.... het lijkt wel of het elke 2 jaar erger wordt......

Wat opviel was dat de wedstrijdelementen steeds minder worden, eerst was er altijd veel voor amateurs om te showen, maar dit jaar geen amateur cutting, geen AQHA amateur reining (alleen de NRHA Lawson Bronze Trophy NP), geen barrel, geen pole bending, geen Super Horse..... ook de Freestyle reining bestond nog maar uit 2 deelnemers in de Non Pro en 2 deelnemers in de Open en de kwaliteit Huilen .

Vond het vele malen minder dan bijvoorbeeld in 2000. Als het EK Quarters in Kreuth over 2 jaar weer zo dicht op de Americana zit, ga ik toch kiezen voor het EK Kreuth.

Groetjes, Gisela

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:59

Volgens mij was er toch wel een superhorse klasse....

(Even een vraag, omdat ik die superhorse titel in Nederland nog nooit ben tegengekomen: wat houdt dat eigenlijk in?)

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 06:09

Cassidy schreef:
Volgens mij was er toch wel een superhorse klasse....

(Even een vraag, omdat ik die superhorse titel in Nederland nog nooit ben tegengekomen: wat houdt dat eigenlijk in?)

Volgens mij is de superhorse hetzelfde als de versatile horse in Nederland.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:28

Dat dacht ik ook al *LOL*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:34

jep superhorse in duitsland is hetzelfde als versatilehorse in nederland.

overigens kalischinski kwam ik vanmorgen nog tegen bij de kliniek, en hij vertelde dat er vanavond een heel artikel over charlie en het afscheid op wittelsburger zal staan.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:54

Nou, de portemonnee is nu dus leeg maar de kast hangt wel vol! Van de vorige keer hebben we geleerd dat je niet meteen van alles moet gaan kopen maar het beste eerst de prijzen kunt vergelijken. (valt niet mee hoor, kijken en niet kopen) De eerste dag hebben we in hal 3 doorgebracht en alles wat we mooi vonden hebben we opgeschreven. De tweede dag was hal 4 aan de beurt. Zaterdag en zondag zijn we pas gaan kopen. Waar je bij de een 79 euro betaald voor bijv. een jas betaal je verderop 49 euro!!! Tel uit je winst Geld, geld!.
Ook de wedstrijden en shows vonden we mooi.

We hoeven alleen voorlopig geen braadwursten mit semmel en pommes mit ketchup meer....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:01

Lijkt me sowieso al geen goede kombinattie Haha!

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:55

Nou de eerste dag ging dat nog wel maar gelukkig smaakten de spare-ribs zonder ribs beter Vork .

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:13

Die kleine donuts (20 in een zakje ofzo) met veeeeel suiker waren ook wel erg lekker Vingers aflikken
Voor je gezondheid hoef je in ieder geval daar niet naar toe te gaan Haha! Clown

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:20

Waar kan ik (reining) uitslagen vinden?
Met name die van zondag, de rest heb ik grotendeels met eigen ogen gezien Haha!
Bij wittelsbuerger kan ik ze niet vinden, maar misschien kijk ik niet goed??

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:16

Gevonden!

Masters Sr. reining
1. Starlets Snapper, Nico Hörmann 214,5
2. Storm Warning Whiz, Voker Schmitt 213,5
3. Most Likely Olena, Roy Marchinton 213
4. Little Nic Tari, Grisha Ludwig 211,5
4. Wheeling Eldorado, Arno Honstetter 211,5
6. Play Ruf, Markus Schöpfer 211
7. Jacs on Top, Rudi Kronsteiner 210
8. Coeur de Lenas Bar, Markus Shöpfer 207,7
9. Seventh Iron, Rudi Kronsteiner 0
10. Smokums Jess, Katarina Schweitzer 0

Alle uitslagen zijn te vinden op www.americana.de, dan Press, dan show results...

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:47

De Nederlanders hebben helaas weinig goede resultaten behaald. De enige Nederlandse (finale) reining score boven de 210 is van Angelique Ferdinandus met Coeur D Wright Stuff in de limited open, 2e plaats met 211,5.