Skinny jeans en western laarzen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:11

Kirrr schreef:
Ik vind de broek er in absoluut verschrikkelijk.
Je zal nooit een 'grote' naam zien rijden met een skinny broek.


Is Cira Baeck geen grote naam dan? :D Op shows heeft ze er chaps overheen ja, maar zij rijdt áltijd met skinny jeans in haar laarzen. Heb een maand op die ranch meegedraait en eigenlijk alle ruiters daar doen dat.

Overigens rij ik zowel met skinny als met bootcut. Skinny draag ik in mijn laarzen, bootcut eroverheen. Voor shows zonder chaps zou ik inderdaad wel voor een bootcut gaan, maar met gewone training maakt het me echt niet zoveel uit. Vind met skinny zelfs lekkerder rijden :j

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:14

Op americana heb ik ook enkele ruiters met jeans in de laarzen gespot :)

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:28

Cowgirl83 schreef:
Ik heb ook erg smalle kuiten, en heb juist altijd het probleem dat als ik mijn boots onder mijn broek draag, dat bij elke pas van mijn paard 'pitst' in mijn kuit. Ik kom dan dus gegarandeerd met blauwe kuiten (of blaren zelfs) van mijn paard. Ik rij meestal met een bootcut broek en mijn oude Timberlands, dat vind ik het comfortabelst.

Wat voor sokken heb je er dan onder? Ik heb altijd kniekousen, in de winter van Stapp, in de zomer van Zeeman :D, en heb nooit ergens last van met mijn non-existent-kuiten.

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:46

Ik heb wel gewoon korte sokken aan, daar zou het zeker iets mee te maken kunnen hebben. Ik draag ook helemaal niet graag kniekousen, ofwel zakken die af, of anders spannen die en prikken die omdat het zo warm is.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 05:28

Ik draag m'n broek er altijd overheen, omdat ik het netter vind staan. Enkel erin als ik veel door de modder moet. Degene die buckaroo boots (dat type wat rieky op de foto aanheeft) dragen, die hebben vaak de jeans in hun laars. Het is maar net welke stijl jouw voorkeur heeft en wss welke regio je zit.

Josiane Gauthier is nog zo'n 'grote' naam in de US met skinny broek en broek in de laars :) .

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 05:38

Ik zit in Canada, in the middle of nowhere dus countryside. Hier vinden ze t er heel raar uit zien om je boots over je jeans te hebben. Maar t maakt mij geen drol uit :+ vind skinnyjeans met boots over top vaak fijner, dus doe dat mooi haha. Daarnaast vind ik t soms ook mooier, zie je tenminste wat van je boots. Als ik iets speciaals ga doen met de paarden (zoals wedstrijd of optocht oid), dan trek ik mn rij jeans wel aan. Dat is dus ook speciaal gemaakt om te rijden (hoger aan achterkant, elastiek, langere pijpen en anders gestikt.

Maarja, ik rij ook gerust in joggingbroek en westernlaarzen (en zonder make up) :'). Dus ja dat is al helemaal fout hahaha. Maakt me geen drol uit.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:00

Bij de "echte cowboys" zie je heel vaak dat de broek in de laarzen gedragen wordt, zeker bij de klassieke Californische ruiters: het kan dus allebei en zeker als je mooie ( hoge buckaroo ) laarzen hebt mag je die best laten zien! Dan horen er eigenlijk nog wel chinks ( korte chaps) over de broek om het plaatje af te maken. Bij de Buckaroo laarzen wordt de broek altijd in de laarzen gedragen.
Met chinks: http://zachariahsleathercraft.com/image ... 0chaps.jpg
Buckaroo boot: http://www.sheplers.com/Tony-Lama-3R-Fa ... goryId=264
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 88c7f5.jpg

Het kan gewoon allebei: http://thumbs.dreamstime.com/z/buckaroo ... 059059.jpg

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:10

Ik rij gewoon met mijn (oude) spijkerbroeken en dat zijn allemaal skinny jeans. Ik vind het heerlijk zitten.

Ik rij ook vaak gewoon met mijn joggingsbroek en daar overheen mijn laarzen.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:16

Ik zal het nuanceren, de grote naam die ik regelmatig zie, zie ik dit nooit doen.
Voor mij stoort het in het plaatje, een jeans hoort over boots, ook bij buckaroo boots.
Op rodeo's zal je vaak broeken in de boots zien, zoals de laatste foto van Elcid aan geeft. Maar die rijden ook niet..

Denk ook niet dat cira een skinny jeans aan heeft, zal eerder een rijbroek zijn die ze in haar boots stopt. Wat een enorm verschil in zicht geeft..

Iedereen mag doen wat ie graag doet hoor. ;)

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:42

Het is volgens mij een kwestie van smaak, traditie en comfort. Ik ken genoeg ruiters die hun broek ( geen skinny jeans overigens, maar hun rijbroek :o ) in de laarzen dragen. Zeker in de buckaroo/ vaquero traditie zie je dit vaker. Dat zal mogelijk te maken hebben met het feit dat de originele Vaquero's geen laarzen droegen, maar schoenen met beenkappen en die gingen over de broek heen.
Tijdens de clinic van Jeff Sanders droegen meerdere ruiters hun broek dan ook over de, buckaroo, laarzen i.c.m. chinks. Ik vind het persoonlijk weer geen gezicht als je bijv. chinks draagt en de broek over de laarzen............ :o
Afbeelding

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:53

Dat is dan ook weer een heel andere stijl hé... niet alleen de boots, maar het gehele pakketje is anders.
Maar zoals je zelf ook schrijft is het dan een gewone rijbroek.

Zal ook wel te maken hebben met de enorme keuze die er de laatste jaren is.
Nu kan je zowat alles wat ik USA te krijgen is, ook hier in een winkel halen. Van broeken vol met diamantjes waarmee ik niet op mijn zadel durf te kruipen, tot boots die die enorm versierde schachten hebben.
Sowieso is het pas een hype die de laatste jaren op komt, vroeger zag je dat nooit, nu meer en meer.

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 14:56

Ik vind het leuk om te lezen dat het dus blijkbaar toch ook wel regio-gebonden is. Hoe verder van de bewoonde wereld, hoe meer not-done je broek in je laarzen dus blijkbaar is :P

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:59

Hmm ik vind het wel interessant, al die meningen! :P Alleen zelf kan ik me er niet zo druk om maken... Ik rijd eigenlijk altijd met mijn broek in mijn laarzen of het nou skinny of mijn wrangler broek is... Het maakt mij niks uit. Maar ik draag mijn laarzen dan ook heel de dag door en gebruik ze niet alleen voor het rijden!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:17

Susannah92 schreef:
Ik vind het leuk om te lezen dat het dus blijkbaar toch ook wel regio-gebonden is. Hoe verder van de bewoonde wereld, hoe meer not-done je broek in je laarzen dus blijkbaar is :P

In Nederland bedoel je? Of in Amerika?

Voor mij geldt het sowieso niet. Ik ken niemand in mijn regio die western rijdt en die ik regelmatig zie en waar ik mijn stijl op af zou kunnen stemmen. Ik sta op een 100% engelse stal, dus ik pas mij in die zin wel een beetje aan zodat ik er niet helemaal als idioot (in hun ogen) bij loop. En dat betekent voor mij: broek over laarzen. Dat valt het minste op. Die vierkante neuzen die onder mijn broek vandaan komen zijn al raar genoeg. :D

Ik kan mij wel voorstellen dat als je een op een westernstal staat, je meer met je boots te koop loopt zeg maar.

Verder baseer ik mij helemaal op wat ik op shows en clinics zie (en die zijn landelijk), en natuurlijk op Amerikaanse (kleding)sites, en Amerikaanse facebookvrienden.

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:57

Ik doelde op de post van Eileen_ over Canada :)

Vind alle meningen heel interessant en ondanks dat doe ik gewoon lekker wat ik zelf wil :')

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 04:27

Er zijn trouwens wel mensen die t ook doen hier :) Dus t is niet helemaal fout. Gisteren nog iemand in de stockyards, waar ik werk (koeienveiling), die boots over jeans droeg. En die reed daar ook in, ze moest de koeien uit de pens halen.
Maar de meesten vinden t er wel raar uit zien.

BurningClear

Berichten: 19
Geregistreerd: 24-03-14

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:46

Wat een grappig topic. Draag gewoon wat je zelf mooi vindt! Ikzelf draag zowel skinny in mn laarzen als bootcut over mn laarzen. Hangt er dus vanaf welke jeans ik aan heb. Persoonlijk vind ik skinny jeans over de laarzen echt geen gezicht maar wie ben ik.... :D

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:49

Bij ons rijden ook veel westernruiters met hun spijkerbroek in de laarzen!

Anoniem

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:30

Ik breek hier dan even in met een vraag: welke skinnys zijn fijn voor rijden?
(ik rijd geen western,maar recreatief maar vind rijbroeken niet prettig zitten en spijkerbroeken wel...)

Jelloy
Berichten: 111
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:41

Persoonlijk.... Vind ik het best wel stoer staan als je een skinny jeans aandoet met daar van die stoere los zittende cowboylaazen over :D

Zo ga ik eigelijk altijd naar stal :x koop altijd strakke broeken van de only.... Zitte heerlijk en niemand heeft mij (zover ik weet) ooit heel raar aangekeken :o?

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:57

Ik rij zelf ook met rechte of skinny broeken en dan komen mijn laarzen er gewoon over. Ik vind dat persoonlijk mooier en wat is anders het nut van die mooie versieringen :') Daarnaast ben ik maar 1m60 en als ik een bootcut draag (met mijn laarzen er dus onder) dan lijk ik net een dwerg. :D

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:45

Anoniem schreef:
Ik breek hier dan even in met een vraag: welke skinnys zijn fijn voor rijden?
(ik rijd geen western,maar recreatief maar vind rijbroeken niet prettig zitten en spijkerbroeken wel...)


Dat wil ik nu ook wel weten :P sta altijd open voor nieuwe ervaringen :D

Anoniem

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:35

Ik heb er namelijk twee van de c&a die kosten geloof ik rond een tientje.
Die zijn best fijn maar slijten heel snel. En geen zakje erin voor telefoon of sleutel dat is wel irritant..

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:54

ik vind je jeans in je broek er helemaal niet zo verkeerd uitzien eigenlijk. maar je moet gewoon lekker aandoen wat je wil, maakt niet uit wat mensen er van vinden!