[WN] vraagje over waarde paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Re: vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:03

Een bijrijder heb ik geen goede ervaring mee, dat doe ik liever niet.
Als het via via zou gaan dat het echt vertrouwd is dan wil ik daar nog over nadenken, maar anders niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:08

Sammyoo schreef:
Ik begrijp niet waarom er allemaal reacties komen die weinig met de vraag van TS te maken hebben. Ze wil weten wat ze moet bieden. Dat het paard oud is en gebreken kan krijgen zal ze zelf ook bedacht hebben. Ook zal ze zelf in haar portemonnee gekeken hebben of ze financieel de zorg op kan brengen.
TS is gek met dat paard en zoekt een paard om lekker mee te tutten. Prima toch? Voor het dier fijn als hij een goede oude dag krijgt.

Ze vraagt de waarde. Aangezien mensen het paard niet kennen, niet kunnen zien of beoordelen, worden er vragen gesteld om de waarde te beoordelen. Alles heeft met de waarde te maken.

En ik gaf idd off topic alleen aan dat een kreupel paard helemaal niet fijn gaat zitten, ook niet in stap. Dat heeft min of meer ook weer met de waarde te maken. Wat kan een beest, wat wil je ermee etc.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 11:06

Hij is niet chronisch kreupel hoor, hij liep toen niet lekker nu loopt hij weer goed.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 17:29

Even een foto om aan te geven hoe hij op stal staat tussen alleen maar merries en als enigste zonder deur, jammer genoeg zie je het hoofd van de merrie niet over de deur heen.
Afbeelding

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:40

Als ik jou was zou ik het paard wel laten testen.
Pssm of hypp paard brengt veel zorgen met zich mee.
Dan kun je de portemonnee helemaal open trekken.
Ook ik zou er niets voor geven.
Heb zelf bijna 23 jarige quarter gratis weggeven voor goed tehuis.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:46

Als het die paint is uit het andere topic, waar de merrie van gedekt is, zou ik zeggen : 0.80 cent/kilo, maw de slachtprijs. Een paard van 20 dat niet helemaal recht loopt, en waar geen mens zijn merrie wil laten van dekken en die nog hengst is, met papieren die niks betekenen...
Mijn goede raad ? Doe het niet. Je koopt een ander zijn miserie over. Bovendien zeg je dat je niet intensief kunt rijden. Heb je al gereden met deze ? Voor hetzelfde geld is hij ook niet uit te zitten. Zijn bouw geeft mij iig niet aan dat het een erg comfortabel rijpaard is.
Ik zou dan toch naar iets beters uitkijken. Gangenpaard of zo ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:29

ironic__ schreef:
Hij is niet chronisch kreupel hoor, hij liep toen niet lekker nu loopt hij weer goed.

Daarom zeg ik ook de combi van dingen. Weet je waardoor hij kreupel was? Zat paarden die een ernstige blessure hebben, maar na wat rust een korte tijd aardig oke lopen.

En om fijn te zitten, moet een paard echt wel een fijne bouw hebben, goede gangen en goed gereden worden en ontwikkelt zijn. Een slap paard, paard met een mindere bouw en mindere gangen zit niet fijn.

Nogmaals; ik heb zelf diverse operaties gehad en mijn ruin is licht geblesseerd voor zwaarder werk. Als hij zich verstapt of niet heel fijn loopt, voel je dat echt wel.
Daarnaast moet je ook bij een goed paard het wel in conditie en vorm houden om het fijn te blijven rijden.
En is hij voorwaarts of een wat slomer? Onze merrie van 22 bijv is echt altijd voorwaarts en dat is een mega verschil met de ruin.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 16:25

sevke schreef:
Als het die paint is uit het andere topic, waar de merrie van gedekt is, zou ik zeggen : 0.80 cent/kilo, maw de slachtprijs. Een paard van 20 dat niet helemaal recht loopt, en waar geen mens zijn merrie wil laten van dekken en die nog hengst is, met papieren die niks betekenen...
Mijn goede raad ? Doe het niet. Je koopt een ander zijn miserie over. Bovendien zeg je dat je niet intensief kunt rijden. Heb je al gereden met deze ? Voor hetzelfde geld is hij ook niet uit te zitten. Zijn bouw geeft mij iig niet aan dat het een erg comfortabel rijpaard is.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 16:28

sevke schreef:

Waar staat dat hij nu nog kreupel is?
En wie zegt dat dat geen mens zijn merrie wil laten dekken door hem?
En wat is het probleem dat hij hengst is????
En wie zegt dat hij papieren heeft die niks waard zijn??????????????
En waar staat dat ik er nog nooit op gereden heb????????
Alsjeblieft zeg bespaar me deze onzin. 8)7

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:31

Ironic je weet dit is bokt die hebben altijd hun mening klaar zonder ook maar iets te weten.ik vind fijn dat je deze hengst een goed tehuis wilt geven.succes

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 18:00

keona schreef:
Ironic je weet dit is bokt die hebben altijd hun mening klaar zonder ook maar iets te weten.ik vind fijn dat je deze hengst een goed tehuis wilt geven.succes

Ja dat weet ik, hecht aan geen waarde aan dat soort mensen.
Over de prijs zijn we inmiddels uit, en daar kan ik mij in vinden.
Ik heb absoluut niet de intentie om hem dagelijks te rijden, het is meer de klik die ik met hem voel.
Het is een echt mensen paard, vandaar dat hij ook gewoon zijn leven lang hengst is gebleven, en zo achter een balkje kan blijven staan.
Zijn karakter is gewoon zo ontzettend lief en dat is voor mij het belangrijkste.
Ik vind het heerlijk, omdat ik een slechte slaper ben, dat ik snachts even naar hem toe kan in mijn pyama, en dat hij mij dan pratend tegemoet komt.
Dat zegt mij zoveel meer dan papieren en wat hij gepresteerd heeft.
Ik heb zijn papieren gezien maar dat interesseert mij weinig.
De eigenaar gunt hem mij ook, anders had hij hem nooit weg gedaan, hij is ook gek met hem van alles wat hij heeft staan, is hij zijn favoriet.
Voorlopig komt hij niet naar huis, mijn stallen zijn nog in aanbouw.
Alles op het gemak voor hem en mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:05

Dus je hebt 'm! *\o/* Superleuk voor je! Van harte gefeliciteerd en nog heel veel plezier met elkaar gewenst!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 18:18

Sonja schreef:
Dus je hebt 'm! *\o/* Superleuk voor je! Van harte gefeliciteerd en nog heel veel plezier met elkaar gewenst!

Ja pas sinds vanmorgen.
Hij stuurde mij een bericht op facebook.

9 uur geleden

Goede morgen

Deal!

Ik wou het berichtje plakken wat hij me stuurde maar dat komt niet over.
Er onder stond een groot plaatje van kermit de kikker die blij was haha.
Dus heb nog een nacht in spanning gezeten.
Mijn vriend vertelde mij om 12 uur vanmiddag we krijgen gezins uitbreiding, ik zei echt????
Ik had mijn facebook nog niet geopend, hij zei ja zag het op facebook.
Leef dus op een hele grote roze wolk. :j

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:29

Wat leuk. Veel plezier ermee!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:32

Als het voor jou een fijne en verantwoorde keuze is: veel plezier van je nieuwe aanwinst!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:43

Meid, heel veel geluk en plezier van je nieuwe aanwinst, hopelijk hebben jullie een aantal prachtige jaren samen :j

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:58

nu ben ik toch benieuwd wat je voor hem gaat betalen (of wil je dat niet vertellen?).... Veel geluk met hem iig!

Ik heb een paar jaar geleden mijn, toen, 19 jarige gekocht. Iedereen verklaarde mij voor gek :o Ik heb er toen 1000 euro voor betaald (inclusief al haar spullen) en vond het dit bedrag toen waard, nu nog steeds. Het is een fit, actief, gezond paard van het bloederige type. Aan niks merk je dat ze nu al 22 is. Nee, geen spijt van gehad!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:30

keona schreef:

Dit is een openbaar forum en ik beantwoord de gestelde vraag 'wat is dit paard waard ?' Met mijn eigen mening, die gebaseerd is uit de info die ik uit een ander topic heb, waar foto's van het betreffende paard in stonden, waar ik zijn conformatie kan beoordelen, alsook zijn pedigree. Hij is niet 5-panel getest, dus is het niet verstandig voor merrie eigenaren om ermee te gaan fokken. Verder ken ik redelijk wat van afstamming van quarters en paints, en deze heeft een onbeduidend papier. Verder schrijft TS zelf dat hij deze zomer kreupel heeft gelopen, wat ik voor een twintigjarige weinig veelbelovend vind. Ik weet niet of TS er al mee gereden heeft, vandaar mijn vraag daarover. Dat zijn objectieve criteria waar ik mijn mening op gebaseerd heb. Dat dit niet is wat jij wilt horen, geeft je nog niet het recht mij af te schilderen als 'dat soort mensen'. Misschien heeft hij voor jou een emotionele waarde, dat kan, maar daar kan ik geen rekening mee houden in mijn beoordeling
Als jij je kan vinden in de prijs, moet je hem kopen. Hopelijk beleef je er nog wat plezier aan.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 19:39

Ik weet niet wat jou probleem is.
Ten eerste heeft mijn andere topic niks te maken met de vraag die ik hier gesteld hebt.
Wie zegt dat de hengst niet getest is????
Ik heb zijn pedigree nooit geplaatst...
Wil ik met hem fokken dan????? Hoe kom je daaraan?
Je hebt nergens kennis van, want wat ik hier lees raakt kant nog wal.
En lezen is ook niet je sterkste kant, want ik heb hem al gekocht.
Jammer dat jij het niet veel belovend vind, daar denk ik dan toch anders over.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 19:41

max66 schreef:
nu ben ik toch benieuwd wat je voor hem gaat betalen (of wil je dat niet vertellen?).... Veel geluk met hem iig!

Ik heb een paar jaar geleden mijn, toen, 19 jarige gekocht. Iedereen verklaarde mij voor gek :o Ik heb er toen 1000 euro voor betaald (inclusief al haar spullen) en vond het dit bedrag toen waard, nu nog steeds. Het is een fit, actief, gezond paard van het bloederige type. Aan niks merk je dat ze nu al 22 is. Nee, geen spijt van gehad!

Het is wat een gek er voor geeft denk ik dan maar.
Ik zal niet zeggen dat het achterlijk is hoor.
Ben gezien het commentaar ook niet van plan om te vertellen wat ik voor hem heb betaald.
Ik ben blij met mijn schijnbaar kreupele mislukkeling en daar gaat het om ;)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:48

zo is dat! Veel plezier met hem!

edit: zie nu pas dat je in Dtsld woont, misschien liggen de prijzen daar heel anders?!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 19:59

max66 schreef:
zo is dat! Veel plezier met hem!

edit: zie nu pas dat je in Dtsld woont, misschien liggen de prijzen daar heel anders?!

Nee hoor, dat denk ik niet, weet het niet zeker heb me er ook niet in verdiept.
Deze paint komt uit Nederland, deze mensen wonen net als mij in Duitsland.
Ben trouwens wel aan het zoeken naar zijn zoon, hij heeft een knappe strawberry hengst op de wereld gezet.
Het is al jaren geleden, maar misschien kan ik hem nog vinden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:02

ironic__ schreef:
Ik weet niet wat jou probleem is.
Ik heb geen probleem. Jij vraagt onze mening, en ik geef ze.
Ten eerste heeft mijn andere topic niks te maken met de vraag die ik hier gesteld hebt.
Wel, want het is dezelfde hengst.
Wie zegt dat de hengst niet getest is????
Jij, in het andere topic.
Ik heb zijn pedigree nooit geplaatst...
http://www.allbreedpedigree.com/miracle+zippo+paint
Wil ik met hem fokken dan????? Hoe kom je daaraan?
Je hebt je merrie er toch drachtig van ? Is dat geen fokken ?
Je hebt nergens kennis van, want wat ik lees raakt kant nog wal.
Wat baten kaars en bril....
En lezen is ook niet je sterkste kant, want ik heb hem al gekocht.
Gefeliciteerd, dan !
Jammer dat jij het niet veel belovend vind, daar denk ik dan toch anders over.
Dat is mijn goede recht, en gelukkig vind jij dat niet, anders had je hem toch niet gekocht ?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:03

Hartstikke leuk dat je m nu hebt, veel plezier en geluk ermee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:07

sorry dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 21-02-15 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt