[WN] Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Re: Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:54

Lol, 5 euro verzendkosten is niets voor 600kg!
Zeker doen Natsuki!! En als het met paypal lukt halen ze me ook binnen :+

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:11

Mijn zoektocht met een budget van max 5000 EUR blijkt toch echt moeilijk.
Zijn er mensen die met dit budget een braaf westernpaardje hebben gekocht met basiskennis reiningmanoeuvres en ervaring met buitenritten? (Want ik vind het er redelijk hopeloos uitzien, tussen 5 en 10 jaar).

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:22

Hahahahah 5 euro verzendkosten _O-

Anneke je hebt ze wel, maar dan moet je niet veel verwachten van de reining manoeuvres..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:18

Voor €5000 kun je denk ik wel een leuke recreatie western quarter kopen die de basis onder de knie heeft en die ervaring heeft met buitenritten. Alleen van de reining manoeuvres moet je dan idd wel niet veel verwachten. Al zijn er vast wel uitzonderingen op de regel en moet je gewoon geluk hebben. Vraag is dan nog, is het paard gezond? Zelf ben ik een beetje huiverachtig geworden tegenover de 'goedkopere' western quarter.

Ben zelf ook al even op zoek, maar heb ondertussen besloten nog even lekker door te sparen en eerst naar Canada te reizen voor ik mij een quarter koop ;)

Weet wel nog een leuke quarter merrie te koop staan van 5,5. Super beestje, een merrie met het brave karakter van een ruin, echt heel stabiel, geen merriestreken en absoluut geen zuurpruim, hoog knuffelgehalte ;). Ze is niet zo groot, maar wel lekker stevig en compact. Kent basis reining manoeuvres, ze stopt best okay en kan ook spinnen, geen topper, maar wel eentje waar je zonder problemen de WRAN mee kan starten en met training vast nog meer. Braaf op buitenritten (echt heerlijk paardje buiten al heeft ze er nog niet zoveel ervaring mee), redelijk goed papier, heeft reeds een veulen gehad en is een goede moeder en voor zover ik weet een redelijk correct paardje (al zou ik zeker wel laten keuren). Prijs is rond de €7500, dus wel flink wat boven je budget. Is een paardje waar ik best wel gek op ben, maar past helaas momenteel niet in mijn leven. Rijd er wel elke week 100km voor (enkel) om er eens mee te gaan rijden :o Dus ja, ik heb mijn hart er wel een klein beetje aan verloren, haha. Interesse? PB gerust :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:15

Jammergenoeg is mijn aankoop budget maar 5000 EUR, aangezien ik dan nog extra's heb gerekend voor zadel, hoofdstel, pads, dekens, verdere privé-lessen en eindelijk mijn rijbewijs B+E want we hebben nu een nieuwe trailer die enkel mijn pa kan trekken hier.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:20

dan zou ik met jouw wensen gewoon even geduld hebben en doorsparen....
of je moet je eisen aanpassen...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:02

Ben ik de enige die westernpaarden veeeel duurder vind dan dressuurpaarden? Als je kijkt naar een budget van 5000 euro. Je kan dus schijnbaar moeilijk een normaal quarter vinden maar met 5000 kan je zeker een erg goed dressuurder vinden. Of lijkt dat maar zo?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:13

Het was dus verstandiger geweest met mijn budget om bij dressuur te blijven. ;-)
Jammergenoeg zegt 'het hart' iets anders...

Verder doorsparen... om nog 2000 of 3000 EUR extra te sparen, zal dat nog even duren.

Ik mis het paardrijden echt enorm en met onze merrie alleen naar buiten is geen ontspanning... bovendien rijdt mijn pa er de buitenritten mee in groep, en 2 mensen voor 1 paard - dat lukt niet echt...

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:24

Mijn zus haar Quarter heeft ze net een maand in training geweest...
Erg tevreden is ze over de manier hoe hij met de paardjes omgaat.

Hij verkoopt ook paarden! maar alleen Quarters reining gefokt.

www.vandijkreininghorses.com

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:32

Van Dijk jammergenoeg ook niets binnen mijn budget.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:09

Ik heb dan over je 'budget' heen gelezen. SORRY!

Waar mijn zus haar paardje gekocht heeft (bleiswijk, particulier)
heeft nog een Solid paint merrie staan van bijna 3 jaar nu, wordt nu rustig ingereden..
2500 euro geloof ik. als het goed is moet die ook op marktplaats staan.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:15

Ed_Pin schreef:

heeft nog een Solid paint merrie staan van bijna 3 jaar nu, wordt nu rustig ingereden..

Volgens mij bedoel je deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/149869/mooi ... int-merrie

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:27

emilyslaluna schreef:
Ben ik de enige die westernpaarden veeeel duurder vind dan dressuurpaarden? Als je kijkt naar een budget van 5000 euro. Je kan dus schijnbaar moeilijk een normaal quarter vinden maar met 5000 kan je zeker een erg goed dressuurder vinden. Of lijkt dat maar zo?

nou, dat ligt er helemaal aan.
Top dressuur paarden zijn weer veeel duurder dan top westernpaarden, bij ons gaan ze dan niet voor een paar miljoen weg :p

maar het 'basis paard' is inderdaad in de western duurder dan in de dressuur...
maar je hebt wel altijd een paard met papier ed, dat is in de dressuur ook niet toch?

je vind ook quarters voor 1000 euro hoor, maar daar is dan wel meestal 'iets' mee (of lichamelijk, of al oud of mentaal problemen enz)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:36

quarterH schreef:
emilyslaluna schreef:

nou, dat ligt er helemaal aan.
Top dressuur paarden zijn weer veeel duurder dan top westernpaarden, bij ons gaan ze dan niet voor een paar miljoen weg :p

maar het 'basis paard' is inderdaad in de western duurder dan in de dressuur...
maar je hebt wel altijd een paard met papier ed, dat is in de dressuur ook niet toch?

je vind ook quarters voor 1000 euro hoor, maar daar is dan wel meestal 'iets' mee (of lichamelijk, of al oud of mentaal problemen enz)

Een paard van 5000 in de dressuurwereld heeft ook meestal papieren. Anders krijg je zo'n paard niet verkocht. Natuurlijk zijn er altijd paarden die voor onvoorspelbaar veel kosten maar dat is overal wel.

Maar voor een gemiddelde salaris is 5000 euro veel en dan verwacht je zeker een paard die minimaal M loopt als die jong is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:54

volgens mij kan het gemiddelde westernpaard dat 5000 kost die M oefeningen ook wel hoor....
anders is het inderdaad wat duur en kijk je meer richting 3.000 euro ofzo.

je krijgt wat je betaald.... zo simpel werkt het.... hoe meer kwaliteit je wilt hoe meer een paard kost.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:06

smiley schreef:
Ed_Pin schreef:

Volgens mij bedoel je deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/149869/mooi ... int-merrie

Ja die bedoel ik!
Van haar heeft mijn zus de quarter van 2 gekocht vorige zomer =)
Heel blij met de aankoop en heeft nog steeds leuk contact met verkopster.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:09

Het is ook geen wedstrijdpaardje wat ik zoek,
gewoon eentje waar ik (reining)lessen mee kan volgen en buiten mee kan rijden.
Recreatief... (aangezien ik de centen niet heb om hier wedstrijdgericht mee bezig te zijn.)

Voor mij geen leningen. Ik koop enkel waar ik voldoende centen voor heb en ook op lange termijn kan onderhouden. (Idem met auto, motor, reizen, duikmateriaal, woonst,...)
Ik verdien goed mijn boterham, heb naast mijn fulltime job nog een bij-job voor extraatjes, maar voor die max. 5000 EUR wil ik echt wel een goed, leuk paardje.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:46

maar wat verwacht jij precies mbt reining lessen?
welk niveau moet het paard hebben daarin zeg maar? moet hij echt correct op een net tempo kunnen spinnen?
goed zelfstandig kunnen stoppen waarin hij zijn rug gebruikt? enz enz
of wil je een paardje wat misschien wat aanleg heeft en je eens een draai mee kan maken en die halthoud wanneer jij dat wilt?
daar zit namelijk denk ik vooral het verschil in.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:07

Recreatief reining rijden zou ik niet doen als ik jou was Annekexxx
Reining rijd je alleen op een daar voor geschikte bodem wil je het paard heel houden!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:20

Annekexxx schreef:
Mijn zoektocht met een budget van max 5000 EUR blijkt toch echt moeilijk.
Zijn er mensen die met dit budget een braaf westernpaardje hebben gekocht met basiskennis reiningmanoeuvres en ervaring met buitenritten? (Want ik vind het er redelijk hopeloos uitzien, tussen 5 en 10 jaar).

http://www.bokt.nl/markt/ad/208451/mooi ... arter-ruin
deze al gezien?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:06

Recreatief betekent voor mij dat ie zowel voor lessen reining zou moeten dienen (op verplaatsing, goede bodem) als voor buitenritten.
Ik ben niet echt van plan wedstrijden te rijden, dit is voor mij eerder ontspanning en 'just for fun'.
Mocht ik plots geweldig goed zijn (wat ik betwijfel haha), dan zie ik wel nog verder... ALS dat het geval zou zijn, binnen 1000 jaar, dan is onze oudere merrie tegen dan op rust en kan ik alsnog en extra aankopen.

Ik heb het er eens met mijn rij-instructeur over gehad en een paardje met al wat ervaring is het beste voor mij (aangezien ik toch volledig moet omscholen).

(Maar in kleine lettertjes: ik heb misschien nog wat centjes extra achter de hand. 3 jaar geleden een motorongeval gehad - ik was NIET in fout -, en dankzij mijn advocaat zou ik toch uiteindelijk de centjes zien... Geen idee hoeveel en ook niet wanneer. Medische expertise zou afgerond zijn hoorde ik net.)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:13

Ik kan je begrijpen Annekexxx, ik dacht er een paar maanden geleden ook nog zo over. Wou een leuke, gezonde quarter om lekker recreatief mee te gaan rijden, all round met een grote knipoog naar de reining, max. budget ook €5000 en liefst ook al goed gereden. Maar dat vond ik gewoon niet voor die prijs. En ik heb de smaak van de reining nu echt te pakken en heb toch besloten om nog even door te sparen en mijn budget omhoog te krikken om een paardje met iets meer niveau te kunnen kopen. En hier kriebelt het ook énorm om terug een paard te kopen hoor. Al moet dat nu even wachten tot na mijn reis naar Canada.

Maar wie zoekt, die vindt, en er lopen vast wel leuke, brave, recreatieve quarters rond voor die prijs. Alleen moet je er op vlak van reining (en basis training in het algemeen) niet te veel van verwachten. Je betaalt voor de training van een paard, dus een goed gereden quarter, reining gericht, kost gewoon geld. Ik vind het ook jammer dat de gemiddelde quarter duurder is dan het gemiddelde dressuurpaard, maar daar heb ik me maar bij neer gelegd. Ondertussen heb ik ook al 3 quarters/paints laten keuren en die zijn allemaal afgekeurd... Flink wat geld kwijt wat ik beter had kunnen gebruiken om een prijsklasse hoger te zoeken, pfff. De moed zakt me dus ook een beetje in de schoenen. Mijn besluit staat echter vast, er komt hoe dan ook een quarter, alleen nu nog niet dus. Zal eerst nog wat moeten sparen ;) haha. Ik hoop dat je meer succes hebt!

Kleine lettertjes, ik heb bijna 7 jaar geleden in een brand gezeten tijdens vrijwilligerswerk, ook niet in fout, maar de verzekering doet héél moeilijk. Wij (ik en mijn moeder) hebben normaal ook recht op een vergoeding, de vraag is echter of we die ooit gaan zien... Ikzelf reken dus al lang niet meer op dat geld. Leuk als het ooit komt, maar ik hou er dus zelf geen rekening mee bij de aankoop van een paard (en alles wat erbij hoort). Niet om je te ontmoedigen ofzo, enkel om te zeggen dat deze zaken héél lang kunnen aanslepen! Ook hier hoop ik dat je meer geluk hebt.