Zo, even een update...
Van de week met onze trainer rond de tafel gegaan, over mijn problemen met Dante (en ook nog wat andere zaken, die op stal niet helemaal lekker liepen).
Helaas vloog meneer direct in de verdediging, "en ik doe het al 15 jaar, en ik weet wel hoe het moet" enz. enz.
Aan de hand daarvan hebben wij dus besloten om onze paarden te gaan verhuizen, als ik op eiugen initiatief zelfs geen hoefsmid mag laten komen omdat ze niet lekker liep, logisch als de hoefsmid al 16 weken niet is geweest (waar ik dus van de week achter kwam)..... En als je dan niet als fatsoenlijke mensen de discussie aankan om dit op te lossen ben ik er al gauw klaar mee....
Dus... Wij zijn aan het rondkijken geweest en hebben een fantastische stal gevonden, waarvan wij maandag als het goed is horen of er per 1 september plek is en dan gaan we eens het een en ander regelen...
Een logische vervolgstap is, om een trainer op locatie te laten komen om mij te gaan helpen met zowel mijzelf qua westernrijden en hopelijk iemand die mij tegelijkertijd kan helpen mijn paard rechter te maken.
Momenteel ben ik voornamelijk bezig met grondwerk en buitenrijden, en met mezelf minder afhankelijk te maken van onze trainer....Op internet heb ik een twisted snaffle aangeschaft (via ebay want de maat 11,5 was niet te vinden in nederland). Dante blijkt hier toch het lekkerst op te lopen momenteel. Deze ligt het rustigst in haar mond en merk met buitenrijden dat ze deze nagenoeg niet vastpakt.
Iemand tips voor wie ik in de toekomst kan contacten om mij op locatie te komen helpen met lessen en rechtrichten? Elke week zal wellicht geen mogelijkheid meer zijn i.v.m. de financiën (nieuwe stal is iets duurder en op mijn huidige stal zit standaard 1 x per week groepsles bij het stalgeld inbegrepen)... Dus mocht iemand tips of trainers hebben in de regio Breda of welke op locatie komen lesgeven zijn deze van herte welkom!!