[WN] Equitana: ook voor western ruiters de moeite waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Re: Equitana: ook voor western ruiters de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:53

Dank voor alle tips! Dan andere Equitana topic hou ik ook een beetje in de gaten.
Ik ga er zeker heen, ben een klein lijstje aan het maken met dingen die ik echt nodig heb.
Waarschijnlijk ga ik doordeweeks, ma, di of wo :)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:14

Ik haal altijd drinken bij de kiosk bij de kassa's daar ben je ook goedkoper uit. Let op!! er zit statiegeld op de plastic flesjes die je weer terugkrijgt bij de stands waar je het drinken haalt, dus niet achteloos je flesjes weggooien.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:49

Moet je vooraf kaarten kopen of kun je altijd binnen ? Wij zouden de donderdag willen gaan...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:13

je kunt ook gewoon aan de kassa kaartjes kopen, doen wij altijd

als je geen groene milieu sticker op je auto hebt mag je niet in de stad komen, boete is grote kans
neem je de verste parkeerplaats kun je vandaar gratis met de bus naar Equitana, wordt je keurig pal voor de deur afgezet en ook weer opgehaald

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:24

Er zijn ook gele en rode milieustickers. :j Afhankelijk van hoe belastend je auto daar voor het milieu is. Als je de sticker aanvraagt heb je die binnen een week in huis. In de stad Essen staan zones aangegeven met de kleuren van de stickers. Waar de kleur van jouw sticker niet bij staat mag je niet rijden. Waar de kleur wel bij staat kun je gewoon door de stad rijden. Zie de site van de ANWB, daar staat alles precies uitgelegd.

Ik vind de Equitana al jaren niet meer van wat het vroeger was. De laatste 4x vond ik het heel veel van het zelfde (veel ruitersportzaken die allemaal het zelfde aanbieden). Het is leuk om er eens heen te gaan als je er nog nooit bent geweest (aanrader dan) maar als je alleen voor het westerngedeelte gaat kan het wel eens tegenvallen als je je er teveel bij voor stelt. De beurs op zich is leuk om heen te gaan. Zat te bekijken en te eten. :D Je hebt wel een hele dag nodig daar. :j

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:33

Ik ga er morgen denk ik heen, kan door de weeks niet..
Dus ik kan het even laten weten hoe het was :D

Gelukkig heeft mijn auto een mooie groene sticker!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:45

Welke parkeerplaats is het handigste? Voor donderdag natuurlijk.....
Ik las dat er ook een grote is waarbij je er zo naar toe kunt lopen, de bus is wat vervelender voor mijn maag.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:55

Als je dichtbij wilt staan, zorgen dat je zeker om 8 a 9 uur daar bent. Anders kan je het vergeten en staan alle parkeerplaatsen dicht bij de hal al vol (dan wordt je dus automatisch naar de grote buiten Essen liggende parkeerplaats doorgestuurd) en moet je met de bus. Verder zijn er 3 ingangen dus bij alle parkeerplaatsen rondom niet zo gek ver uit de buurt. Maar daarvoor moet je dus wel erg op tijd zijn.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:09

Wij waren vandaag geweest. Geparkeerd op een grote parkeerplaats buiten Essen. Prima geregeld, gratis met de bus naar de Equitana, waar een hele file stond!!! en wij dus mooi langsaf reden met de bus.
Bus zet je echt voor de deur af, en er reden heeeeel veel bussen.
Wij waren zo rond 10 uur op de grote parkeerplaats en toen was er nog plek genoeg.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:22

wij zijn ook gister geweest, en op de p10 geparkeerd met de bussen ernaar toe. super geregeld en je hoefde echt niet lang te wachten voordat je kon instappen. er is een parkeer plaats bij de ingang met die twee bruggen maar dan moet je ook echt heel vroeg daar zijn. western was in hal 7 en ook heel erg leuk, en heel veel mooi spul gezien. haha ben alleen naar huis gegaan met een paar sporen en riempjes, en een pad voor onze shetty. dus manlief ook blij hahaha
vindt het wel jammer dat ik donderdag niet kan gaan.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:22

Wij zijn ook gisteren geweest, ook op P10 geparkeerd. We waren wat later, maar alsnog zat plek om te parkeren! Je kijkt je ogen uit daar, wauw wat hebben ze veel! Volgens mij heb ik nog niet alles gezien. Ik heb even gekeken naar de demo van de Duitse mensen van Parelli, was wel leuk :) Jammer dat ik donderdag niet kan, maar ik heb genoeg gekocht daar!