Moderatorfunctie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:18

FlyingHigh schreef:
Als ik je zo begrijp, heb jij geen behoefte om je positie uit te leggen......Zo blijft er natuurlijk een grote onduidelijkheid.
.

Ik weet niet of het duidelijkheid schept als ik mijn positie (zo als ik hem zie) uit leg. Want je zult altijd voor- en tegenstanders van een positie houden. Mensen die hem graag anders ingevbuld zouden willen zien.

Mensen plaatsen de Moddie's op een veel te hoog voetstuk. Wij zijn gewoon Bokkers die wat meer mogelijkheden hebben om de regels -die er voor iedereen zijn- uit te voeren. Ken de regels en weet wat je kunt verwachten. Nu zijn deze regels niet zaligmakend en zeker voor verbetering vatbaar.
Een Mod heeft dus een redelijk zelfstandige inbreng binnen de regels. Geen enkel forum is zwart/wit binnen die regels in te passen. En geloof me op menig ander forum worden de regels strenger uitgevoerd.

Het is nooit de bedoeling geweest om objectieve scheidsrechter te zijn. Onbevooroordeeld is niemand, dus dat kun je van een Mod ook niet verwachten (IMO).

Als je wilt dat een Mod niet inhoudelijk reageert op zijn eigen forum (lees een mening geeft) dan zul je weinig mensen vinden die deze funktie willen uitoefenen. We zitten hier tenslotte allemaal omdat we het leuk/interessant/leerzaam vinden, anders kwam je toch niet Cool

Ilona-Sok schreef:
Citaat:
Een mening geven over een ander (dus niet via pb) heet roddelen.
Je zwarte gal kwijtraken. Hier is niemand mee gebaat.
In een discussie over een item je mening geven is goed. Je mening over mensen geven is subjectief en geldt alleen voor jou.
Als we onze meningen over iemand nou eens niet delen met anderen alleen met degene zelf zou de wereld er al heel veel positiever uitzien!! En zou de paardenwereld een gezellige wereld worden waarin we elkaar accepteren zoals we zijn


Ik denk dat als ik een week op zo'n manier zo Modereren dat er weinig mensen meer op WN zouden komen. Laat staan dat er nog iets te schrijven viel. Want ook de positieve dingen kunnen dan niet meer nl.
Bokt is een forum zoals er zovele zijn. Met dingen die in het leven gebeuren en niet alles is nu eenmaal lief en vriendelijk. Dat zou een irreële weergave worden.

Door de pro's en kontra's tegen elkaar af te wegen kunnen mensen een keuze maken in te nemen beslissingen. Wat IMO beter is dan blind in het diepe te worden gegooid.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:24

En nu heb je eindelijk jou visie gegeven..................

Hopelijk voor veel mensen duidelijkheid.

Dank je, SM.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:27


Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:39

Jammer dat de mensen die dit topic hebben gestart en degene die hier een expliciete mening over hadden, ineens verdwenen zijn...... Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:46

vera schreef:
Jammer dat de mensen die dit topic hebben gestart en degene die hier een expliciete mening over hadden, ineens verdwenen zijn...... Verward

Misschien moet er nu een slot op want ze is niet online Cool

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:47

Bedoelde je mij Blaze Cool
Je weet toch dat Mod's bepaalde 'buitenaardse krachten' hebben. Ook onzichtbaar zijn hoort daarbij Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:49

Sugarmiss schreef:
Bedoelde je mij Blaze Cool
Je weet toch dat Mod's bepaalde 'buitenaardse krachten' hebben. Ook onzichtbaar zijn hoort daarbij Haha!

Nee SM ik bedoel niet jou Verward
Maar degene die dit topic is gestart.

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:50

Citaat:
Ik denk dat als ik een week op zo'n manier zo Modereren dat er weinig mensen meer op WN zouden komen. Laat staan dat er nog iets te schrijven viel. Want ook de positieve dingen kunnen dan niet meer nl.


Worden er dan meningen over mensen gevraagd in de topics?
Het gaat toch over onderwerpen en niet over mensen neem ik aan.

Dat soort topics sla ik over. Ik ga niet meedoen om over iemand iets te zeggen. Dus wat mij betreft krijg je meer diepgang in je topics als je het over onderwerpen hebt die werkelijk interessant zijn om te lezen!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:53

Naar mijn mening loopt het gewoon prima en ben ik altijd nog blij dat er geen toestanden zijn zoals er altijd was op " Horses". Ik weet eigenlijk niet eens of dat nog bestaat. Gewoon doorgaan Sugarmiss!

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:54

Blaze"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Bedoelde je mij Blaze Cool
Nee SM ik bedoel niet jou Verward
Maar degene die dit topic is gestart.
[/quote]
He jammer, ik wentelde me al helemaal in je onverdeelde aandacht Clown
Maar NdH heeft haar mening geuit en laat het daar bij.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:56

Blaze"]
[quote="vera schreef:
Jammer dat de mensen die dit topic hebben gestart en degene die hier een expliciete mening over hadden, ineens verdwenen zijn...... Verward

Misschien moet er nu een slot op want ze is niet online Cool
[/quote]
Hihi, die Blaze Clown

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:02

Ilona-Sok schreef:
Citaat:
Ik denk dat als ik een week op zo'n manier zo Modereren dat er weinig mensen meer op WN zouden komen. Laat staan dat er nog iets te schrijven viel. Want ook de positieve dingen kunnen dan niet meer nl.

Worden er dan meningen over mensen gevraagd in de topics?
Het gaat toch over onderwerpen en niet over mensen neem ik aan.

Dat soort topics sla ik over. Ik ga niet meedoen om over iemand iets te zeggen. Dus wat mij betreft krijg je meer diepgang in je topics als je het over onderwerpen hebt die werkelijk interessant zijn om te lezen!

Een tijdje terug is er een Poll geweest of namen noemen moest kunnen of niet. Het merendeel was toen voor, dus is het ingevoerd. Eerst als proef omdat ik ook wilde weten wat er ging gebeuren.
Op een enkele gebeurtenis na heb ik tnt geen reden gezien om in te grijpen.
Niet alle onderwerpen hebben diepgang, ook luchtige dingen moeten kunnen.
Niet alle onderwerpen gaan over dingen, soms zijn mensen het onderwerp.
Waarom zou je mensen niet mogen noemen als het zaken betreft die uit eerste hand verkregen zijn of die gebeurd zijn op wedstrijden die openbaar zijn.
De meeste zaken worden van geval tot geval gewogen en ahv daarvan actie ondernomen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:04

Waar komt toch dat steeds terugkerende rare idee vandaan dat moddies onpartijdig, neutraal zouden moeten zijn. Er bestaat imo niet zoiets als neutraliteit. Je neem als Moddie altijd jezelf, je eigen waarden en normen mee. Iedere bokker heeft dit soort waarden en normen. Voor een deel ingegeven door onze cultuur en samenleving, voor een deel meer specifiek en groepsgericht. Op basis van die waarden en normen worden ook regels (voor bokt of iets anders) gemaakt.

Het is onzin om te veronderstellen dat iemand (een moddie of iemand anders) in staat zou zijn een witte laboratoriumjas aan te trekken als een soort mantel der neutraliteit. Zelfs in de natuurwetenschappen zijn ze er achter dat dat niet mogelijk is. Instrumenten en intepretaties van degenen die de instrumenten bedienen bepalen voor een belangrijk deel de uitkomst van een onderzoek. Zo bestaat licht afhankelijk van het instrument uit straling of deeltjes. Make your pick. Zo bestaat er ook niet zoiets als rationele besluitvorming. En dus ook niet zoiets als rationeel moddieschap. Gelukkig niet zou ik zeggen. Want waar blijft dan de discussie? De mogelijkheid iets van elkaars mening te leren?

Een goede moddie is in mijn optiek een moddie die in staat is de discussie zo te leiden dat dat proces mogelijk blijft. Binnen de boktregels, met eigen intepretaties en meningen!

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:26

Anya , wat kun jij de dingen toch uitmuntend verwoorden !
Petje-af-smiley hoor !

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:15

Laat op de avond, even Bokt lezen, nou ja even.....

Dank je FlyingHigh, Blaze, Vera, Sugarmiss en Cornelie OK dan!

Het is lang geleden dat ik zo gelachen heb om bokt. Haha!

PS. Ik ben meer een lezer dan een schrijver dus vandaar zal ik me niet inhoudelijk met de discussie mengen (zie hieraan voorafgaande topics) Scheve mond

ellen1

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:29

Goh, nu neemt die discussie toch nog leuke vormen aan.
Ik ben het ermee eens dat SM zich niet meer kon verdedigen, omdat ze off-line was. Maar een slotje....KOM OP ZEG. En al die topics over trainers dan, daar doet iedereen lekker aan mee. Zij kunnen zich toch ook niet verdedigen ? Daar hoor je niks over roddelen. Roddelen is als je achter iemands rug om zit te l.ll.n. SM kan toch alles lezen en zichzelf verweren ?? Dan is het toch geen roddelen meer. De hele wereld staat niet stil als SM off-line is.
Ik vind dat ze zeker haar voorkeur heeft voor sommige bokkers. Hun kunnen vaak dingen maken die jij niet hoeft te proberen.
Kijk een bij topics over e-bay, foto's of vragen.
En over verstand van zaken, iedereen kan een stukje quoten uit een boek of van een website. Als je ergens geen verstand van hebt of geen ervaring in hebt moet je ook geen mensen gaan adviseren. Hier kunnen grote problemen door ontstaan.
DIT IS IN HET ALGEMEEN BEDOELD EN NIET NAAR EEN PERSOON.
Oh en Vera, ik was er op het vorige topic ook snel bij met mijn mening. Maar ja, ik heb een paard en die moet ook zijn beweging hebben.
Nu ga ik ook weer off-line en lees de reacties morgen wel. Voor mij hoeft er geen slotje op. Ik verweer me morgen wel.
Groetjes en weltrusten

Ellen Slapen

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:37

ellen1 schreef:
Als je ergens geen verstand van hebt of geen ervaring in hebt moet je ook geen mensen gaan adviseren. Hier kunnen grote problemen door ontstaan.

Nou , dan kunnen we Bart wel een verzoekje sturen om Bokt maar te sluiten , want dan zijn er nog 3,5 gebruikers over Tong uitsteken
Citaat:
Groetjes en weltrusten

Ellen Slapen

Ook welterusten ! Doei, doei

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:38

Semmie schreef:
Laat op de avond, even Bokt lezen, nou ja even.....

Dank je FlyingHigh, Blaze, Vera, Sugarmiss en Cornelie OK dan!

Het is lang geleden dat ik zo gelachen heb om bokt. Haha!

PS. Ik ben meer een lezer dan een schrijver dus vandaar zal ik me niet inhoudelijk met de discussie mengen (zie hieraan voorafgaande topics) Scheve mond


Ik heb er kramp van in mijn vingertjes gekregen, Haha! , maar heb inderdaad een heerlijke boktavond gehad......... OK dan! . Ik vind het ook niet echt een zware kost hoor, ik bekijk het allemaal met een extreem vette glimlach en enkele mede- bokkers die lekker meeschreven vanavond, doen dat vast en zeker ook, Haha! Cool

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:38

pmarena schreef:
Nou , dan kunnen we Bart wel een verzoekje sturen om Bokt maar te sluiten , want dan zijn er nog 3,5 gebruikers over Tong uitsteken

Goh, wie zou die halve zijn *LOL* Schijnheilig

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:42

Een kabouter zonder zijn puntmuts????

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:34

ellen1 schreef:
Oh en Vera, ik was er op het vorige topic ook snel bij met mijn mening. Maar ja, ik heb een paard en die moet ook zijn beweging hebben.

Same here!

Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vrij simpele vraag gehad. Dat zegt mij genoeg Cool ...

Doei, doei

ellen1

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:33

pmarena"]
[quote="ellen1 schreef:
Als je ergens geen verstand van hebt of geen ervaring in hebt moet je ook geen mensen gaan adviseren. Hier kunnen grote problemen door ontstaan.


Nou , dan kunnen we Bart wel een verzoekje sturen om Bokt maar te sluiten , want dan zijn er nog 3,5 gebruikers over Tong uitsteken


Citaat:
Groetjes en weltrusten

Ellen Slapen


Ook welterusten ! Doei, doei
[/quote]

Jammer dat er weer dit soort reacties op komen. Er zijn toch altijd mensen die zich weer aangevallen voelen.
Je weet best wat ik bedoel. Het heeft niet alleen betrekking op bokt, maar op het leven in het algemeen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:42

Paintje schreef:
Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vrij simpele vraag gehad.

Ehm Verward Welke dan? Misschien wil je hem nog een keer herhalen? In de commotie misschien onbeantwoord gebleven?

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:56

IK Bok veel maar ik zit meestal niet ´snachts achter de compu Tong uitsteken Dus tussen 23.00 uur en 07.34 uur was ik niet online maar nu wel.....

Wat was de vraag??? Verward

Ik word steeds meliger van dit onderwerp, hahahaha. Een kabouter zonder puntmuts *LOL* Dat is zeker als je slaapt, Romkabouter?

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:59

Romkabouter schreef:
Ehm Verward Welke dan? Misschien wil je hem nog een keer herhalen? In de commotie misschien onbeantwoord gebleven?


Nee Rom, het topic is gesloten en ik heb wederom geen antwoord op mijn pb aan Bartvb gehad, terwijl hij hem wel gelezen heeft.

Maar ik zal mijn vraag herhalen:
Citaat:
Natascha dH schreef:
"Wat is de taak van de moderator?"

Hele goede vraag! Toevallig heb ik hem een aantal dagen geleden per pb aan BartVB gesteld. Helaas leest hij zijn pb's niet al te vaak, lijkt het.

Het gaat hier uiteraard om de definitie van een moderator zoals deze voor Bokt geldt. Ik heb deze definitie in ieder geval nog niet op Bokt kunnen vinden, ook niet bij FAQ.


Hoe kun je beoordelen of iemand zijn taak goed invult, als je de taakomschrijving niet kent?
En nou even niet meteen over persoonlijke aanvallen ofzo beginnen, ik stel gewoon een vraag m.b.t. tot Bokt.