Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Delaja schreef:Cassidy schreef:Om te beginnen kan iedereen fouten maken, dus op grond van een foto een zadel laten opsturen, is niet beste manier om een zadel aangemeten te krijgen.
Verder zeg je dat je paard tenger is. Ik weet niet hoe oud je paard is en hoe goed getraind maar hou er rekening mee dat een paardenrug kan veranderen door de bespiering die er op komt, en een paard in de groei kan ook breder worden.
Wat wil je: een zadel die op dat moment net goed ligt en waar je een half jaar later weer een ander zadel voor mag omdat je paard bespiering heeft gekregen, of een zadel waar je eventueel even mee doorkunt?
Het blijft een hele dunne lijn die je daar bewandelt. Want jij was ook niet tevreden geweest als je een zadel had gekregen dat na een half jaar te krap was geworden.
Wat betreft de sale: ik kan zeer zeker aanraden om daar een ritje Vorstenbosch aan te besteden. En niet bang zijn dat er na de eerste of tweede dag niets meer over is, want Arthur heeft VEEL!
Nogmaals: Ik ben pas met dit zadel gaan rijden nadat Arthur op stal is geweest en het zadel op mijn paard heeft goedgekeurd!
Uiteraard begrijp ik dat een paard flink kan veranderen, dat is ook de reden dat ik het eerste halfjaar dat we western reden met een boomloos zadel heb gereden.
Het is ook niet zo dat het zadel te krap was omdat ze breder werd. Ze zat al behoorlijk breed in de spieren destijds en daar is maar een klein beetje bij gekomen. En in zo'n geval vind ik een full quarter boom die dus aan de schoft aan beide kanten ruim! een cm te breed is niet acceptabel. Het zadel was dus, zelfs nu ze volledig in de spieren zit en zelfs een klein beetje te dik is, gewoon veel te breed!
Maar goed, dit gaat nu wel erg offtopic.
Wat betreft de sale: die is zeker leuk alleen de zadels zou ik gewoon laten liggen.
edit: tekst verduidelijkt.
mirgino schreef:komt er iemand uit de buurt van Hellevoetsluis die daar heen gaat?
Lous schreef:mirgino schreef:komt er iemand uit de buurt van Hellevoetsluis die daar heen gaat?
Er hebben al wat mensen uit jouw buurt hier gereageert in het topic,misschien kunnen jullie iets afspreken?
Ik heb bij deze nog twee plekjes vrij in mijn auto,voor wie mee wil die kan ik eventueel oppikken op treinstation Breda.
Delaja schreef:Ik ben naar huis gestuurd met een zadel dat volgens hem zou passen. Op stal foto's gemaakt en aan mensen met meer ervaring laten zien (ik reed destijds pas een half jaar western). Zij zeiden al dat het zadel wat ver naar boven kwam van achter dus ik zadel terug in de kast gelegd en gelaten voor wat het was. Arthur kwam een paar weken later bij ons op stal voor een stalgenoot en heeft nog even gekeken. Volgens hem moest ik het zadel verder naar voor leggen en lag het prima.
Nu is Eveline van Eurohorse geweest omdat ik toch wel erg twijfelde. Zij heeft de boommaat opgemeten en komt op een veel kleinere boom uit dan Arthur mij heeft gegeven. Het banketstaaf is dat mijn paard eerder wat slanker was dus het zadel dat ik van Arthur mee heb gekregen heeft vanaf het begin af aan al niet goed gelegen omdat de boom gewoon aan beide kanten van de schoft ruim een cm te breed was! Niet zo gek dat dat zadel naar achter schoof en klepperde.
Ik ben daar echt boos om, heb veel geld aan dat zadel uitgegeven en ik ging er als nieuweling in de westernwereld van uit dat Arthur toch wist wat hij deed maar niet dus.
quartel schreef:Ik rijd vanuit leerdam naar arthur![]()
heb nog 2 plekjes over in de auto voor wie een beetje lekker gek is![]()
Het is wel een swiftje dus kan niet heel de winkel mee terug nemen dan