[WN] Western ruiters omgeving Gelderland/Overijssel/Flevoland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Western ruiters omgeving Gelderland/Overijssel/Flevoland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 17:14

Door alle berichten tussendoor is mijne niet echt duidelijk maar was voor Justkid bedoeld :')
Waar train jij en waar staat je paard?

@ElCid: ik had gereageerd in je topic! Zijn er eisen voor de bodem? Ik ken de omgeving hier nog niet heel goed maar ik weet 2 stallen bij mij om de hoek met binnenbak die erg zuinig zijn op hun dressuurbodem :') Dus denk niet dat ze ze hiervoor lenen.
Zou weleens rond kunnen vragen bij anderen die meer stallen kennen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:15

Samen op clinic Cor? :D

Ik heb me al een paar ingeschreven voor een oefendag op de Kolderhoeve, maar die gaat de laatste tijd vaak niet door door gebrek aan belangstelling -O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:25

Ik heb afgelopen zondag wel heel fijn trailerrijles van bokker ikke gehad dus eerst moet ik zelf oefenen en dan moet Kid nog op de trailer en dan gaan we lekker samen rijden Rije :j

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:35

Ja, a.s. zondag hadden we eigenlijk weer een oefendag; er zouden 9 mensen komen ( met mij en Ben erbij), zeggen er vervolgens 6 af! Dan oefenen we net zo lief thuis, scheelt ons een hoop op en neer rijden :o , wel jammer maar de belangstelling laat de laatste tijd wat te wensen over. Maar we blijven proberen, dus binnenkort komt er weer een nieuwe datum. Het is jammer dat er van de kant van de Working Equitation ruiters zo weinig belangstelling is, maar Western ruiters zijn natuurlijk ook zeer welkom :D

Als er dure bodems in rijbakken liggen zal men niet zo snel geneigd zijn om daar koeien in los te laten; kan ik me wel iets bij voorstellen :o !
Een goede zandbak met hoge, stevige omheining is goed. Er hoeft geen Agterberg bodem o.i.d. in te liggen maar de bodem moet wel goed genoeg zijn ( dus niet te mul, geen gaten, etc).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:55

Ja da's jammer. Er kan natuurlijk altijd iets tussenkomen, maar 6 in één keer is wel veel. Nou ja, hopelijk binnenkort weer een keertje!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:00

Dat zijn er wel heel veel die ineens afzeggen. Jammer is dat. Ik wil ook wel meer clinics etc gaan meerijden. Afhankelijk van het weer, anders pas na de winter weer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:02

tones schreef:
Ik rijd voornamelijk pleasure/horsemanship.
Geen reining bodem in de buurt.

We hebben les van Colin Rietdijk, maar merrie is met zwangersschaps verlof, dus die pak ik na de winter wel weer een keertje op.

Wat voor bodem komt daar bij kijken dan?
*nieuwsgierig vraagje*

EJMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:15

Hoi :D

Ik rijd samen met mijn paard ook 'western', maar voornamelijk recreatief Western. Ik heb les van Chantal Wielens op de Kolderhoeve en we hebben ooit een wedstrijd trail L5 gestart (daar was jij volensmij ook Rije :j ) Maar omdat ik mijn E rijbewijs steeds maar niet haal is het hier ook bij gebleven.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:24

Een reining bodem heeft een vaste leemonderlaag met daaroverheen een laag (speciaal) zand waarin je paard kan stoppen (sliden)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:06

Punt is dat de meeste mensen gewoon hun paard op een goede stalling willen in hun eigen buurt of thuis. Als je les aan huis krijgt kom je weinig anderen tegen.
De meeste mensen die echt reining willen rijden gaan dan idd naar stallen/trainers toe met geschikte bodem en trainer, dus rijden ze ook wel iets verder.
Ik kom bij mensen waar bijv 7km tussen zit en die kennen elkaar echt niet.

Ik krijg steeds meer het idee dat mensen die alleen reining gericht rijden nog weinig op bokt komen, of alleen nog lezen en heel sporadisch reageren. Je komt elkaar dus echt tegen op training/clinic en wedstrijd.

@ElCid, Esther de Vries heeft wel staan dat haar bodem reining en cutting geschikt is, dus zal er ook geen bezwaar zijn tegen vee????

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:08

De paarden van Toushie blijken vlak bij de stal van mijn paard te staan :)) ik ben er gisteren met een buitenritje nog langs gereden :')

Zamora schreef:
@Wranglerbutt: welke clinic rijd jij mee? Ik met de pleasure 's ochtends. Zat te twijfelen voor HMS of Trail maar laten we maar hiermee beginnen.

Ik doe mee aan een trailclinic en als er nog een gaatje is, ook pleasure/horsemanship :)

Op dezelfde locatie in Steenwijk komt Jan Pieter Koopman 5 of 6x per jaar les geven. Komend weekend heb ik daar ook weer les! :j

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:09

Hier nog een westernruiter uit Haaksbergen en uiteraard staat mijn merrie dus
ook op de Kolderhoeve in Haaksbergen.
Ik reed voornamelijk reining met haar maar, ben haar nu aan het omscholen naar de pleasure.
De reining ga ik wel mee verder met mijn andere merrie (haar dochter) die nu in Groenlo bij
een vriendin thuis staat, nog lekker kind te wezen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:48

@superpony, tja misschien zou het bij Eshter kunnen maar persoonlijk schieten we daar weinig mee op. Dat is qua afstand net zo ver als Wendy van Osch en die heeft binnenbak en koeien.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:49

Rije schreef:
Ja da's jammer. Er kan natuurlijk altijd iets tussenkomen, maar 6 in één keer is wel veel. Nou ja, hopelijk binnenkort weer een keertje!

Ja, dit was wel een beetje zuur. Nou ja, het gaat vast weer een keer lukken.

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:34

Wij zitten in twente en rijden met een clubje van 5 ruites. 4 van ons trainen reining gericht en eentje meer pleasure. We krijgen les van Chantal Wielens. Ook gaan er een paar van ons graag naar koeienclinics. Wat voor clinic is er de 18e in Steenwijk?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:35

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:37

Rahf schreef:
Wij zitten in twente en rijden met een clubje van 5 ruites. 4 van ons trainen reining gericht en eentje meer pleasure. We krijgen les van Chantal Wielens. Ook gaan er een paar van ons graag naar koeienclinics. Wat voor clinic is er de 18e in Steenwijk?

Hebben jullie reiningbodem(in de buurt)?

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:48

Leuk die kennismakingsclinic!

Reiningbodem bij Chantal--> De Kolderhoeve :)

We hebben zelf ook een redelijk goede bodem op stal, maar niet om echte slidings te maken hoor. In hoeverre we dat al kunnen... niet echt dus hahaha! Maar we blijven trainen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:54

Nouja je weet waar ik woon, waar jij niet meer woont :(
Maar die koeien clinic in de achterhoek is een goed idee!
Want ook bij mij in de buurt word zoiets nooit (naar mijn weten) georganiseerd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:08

ElCid schreef:
@superpony, tja misschien zou het bij Eshter kunnen maar persoonlijk schieten we daar weinig mee op. Dat is qua afstand net zo ver als Wendy van Osch en die heeft binnenbak en koeien.

Ja, dat kan. Ik weet niet waar jullie wonen. Ben nog nooit op de lokatie van Esther de Vries geweest, maar rij er wel regelmatig langs.
Snap dat de lokatie van Wendy dan even ver kan zijn, maar voor sommige mensen is centraal gelegen misschien een reden om eerder te komen? Geen idee of zoiets te vinden is in combi met jong en geschikt vee.

Sowieso is in Nederland afstand snel een probleem, dat merk je al snel.

Zoals ik al eerder zei, hebben mensen graag hun paard op een goede stalling en dichtbij. Maar ik merk ook wel dat mensen het missen om een leuke club western ruiters om zich heen te hebben. Een aantal mensen krijgt nog steeds weinig begrip op stal en mensen willen graag wat delen en samen eens dingen bezoeken zoals clinics en wedstrijden. Ook is het financieel aantrekkelijker om een trainer te laten komen voor meerdere tegelijk.

Wij hebben ook een eb en vloed bodem. Perfect voor basis en lekker trainen. Maar las laatst dat een bodem op wedstrijd geschikt zou zijn voor de reining. Ik was daar en dat was echt niet zo. Wel op L3 niveau bij de Wran misschien, maar verder totaal niet geschikt en die kom je ook echt niet tegen, geschikte bodems op ''gewone'' stallen.

Daarom ben je haast verplicht om naar een goede trainer toe te gaan als je reining wil trainen. Kost wat en je moet even iets verder, maar die km's zijn het wel waard. Meesten lessen dan een keer minder.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:36

@Vivalavida: jij woont bijna in Gelderland :')

@Rahf: aha :D

Mijn paard kan het allemaal wel maar zover zijn we samen nog niet zeg maar. Hij is ook nog jong dus hoef ook echt geen reiningbodem om dagelijks in te trainen. Voor de ervaring wil ik toch ook eerst bij de WRAN beginnen en is de reining toekomstmuziek. Bij mijn trainer kan ik het wel trainen en op clinics etc. Ga daar mijn paard niet 45 min verderop voor stallen. Om vervolgens bijna 400 euro per maand er voor te gaan betalen :+

Hoe staat het met de lokatie die je op het oog heb/had voor de koeien ElCid?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:36

Librakarlijn schreef:
Hoi :D

Ik rijd samen met mijn paard ook 'western', maar voornamelijk recreatief Western. Ik heb les van Chantal Wielens op de Kolderhoeve en we hebben ooit een wedstrijd trail L5 gestart (daar was jij volensmij ook Rije :j ) Maar omdat ik mijn E rijbewijs steeds maar niet haal is het hier ook bij gebleven.

Ja :j Je herinnert ons zeker nog aan het achterlijke gedrag van m'n vossie :') Dat was geen daverend succes iig :7 Was jij niet de enige geplaatste...?

Ik heb gevraagd of er nog een plekje beschikbaar is in de kennismakingsclinic! Ben benieuwd. Ik heb iig vervoer, dat scheelt ook al :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:37

Oh leuk Rije! :D Hoop dat ze nog plek hebben :j

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:49

Voor de koeienlocatie krijg ik nog info over prijzen voor bakhuur en of het mogelijk is dat er koeien gehuurd kunnen worden. Als een en ander is gelukt laat ik dat hier en/of in evenementen weten.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:30

Hoi,

Ik meld mij hier ook even als westernruiter uit Dronten :P
Zamora, we hebben onlangs nog met elkaar gemaild, weet je nog ?
Ik heb een 7 jarige quarter waar ik reining mee train maar volgens mij is meneer meer van het koeienwerk 8-)
Lessen doe ik heel af en toe. De laatste keer bij JP in Steenwijk.