Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cammar schreef:P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!
Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers!

.
. cammar schreef:(...) Dan doet het best pijn als er dingen gezegd worden die niet waar zijn en Sugarmiss speelde hier een grote rol in.
(...) Marlies en Camille
Jos schreef:ik ken de veluwe ranch niet, maar door zo'n bericht van de bedrijfsleiding krijg ik 'juist' een raar idee, over dat bedrijf.
ArwenLune"]
[quote="Jos schreef:ik ken de veluwe ranch niet, maar door zo'n bericht van de bedrijfsleiding krijg ik 'juist' een raar idee, over dat bedrijf.
Citaat:Mededeling
AAN: ONZE RELATIES DIE GEBRUIK MAKEN VAN ONZE (WESTERN-) MANEGEPAARDEN IN LESVORM OF VOOR BUITENRITTEN
Van: Jan en Marry Slijkhuis
Datum: 1 november 2003
Betreft: beëindiging lessen en buitenritten met manegepaarden
Op 1 april 1999 zijn wij gestart met de exploitatie van de Veluwe Ranch aan de Krimweg in Hoenderloo als Hippisch Centrum Veluwe Ranch vof. Vanaf het begin zijn wij als Hippisch Centrum hoofdzakelijk gericht op de voorziening ten behoeve van het op de recreatieve sfeer aanbieden van paardrijden in de vorm van lessen en buitenritten in westernstijl met Veluwe Ranch westernpaarden.
De kosten voor instructie en paardenverzorging die hiervoor intern gemaakt moeten worden, maar ook de kosten die wij extern mee krijgen van brok/hooi/stro leveranciers alsmede dierenartsen en hoefsmeden, maken zodanig hoge tarieven voor de klant die als gevolg hebben dat teveel vaste lesklanten stoppen en teveel potentiële klanten, vast of incidenteel, er van af zien om te gaan lessen en teveel personen er van af zien om deel te nemen aan buitenritten en/of dagtochten.
Wij hebben vastgesteld dat wij geen concessies willen doen aan het kwalitatieve niveau van onze bedrijfsvoering aangaande instructie, begeleiding en verzorging om zo de kosten te verminderen. Zo komen wij tot de conclusie dat exploitatie van lesgeven en exploitatie van uitvoeren van buitenritten om economische redenen gestopt dient te worden.
Wij blijven lessen en buitenritten aanbieden tot het moment dat dit praktisch haalbaar is aangaande beschikbaarheid paarden en beschikbaarheid instructiekracht(en), doch tot uiterlijk 15 december 2003.
Al onze western-manegepaarden staan dan ook vanaf heden te koop. Zie Westernpaarden te koop.
Wij betreuren het zeer dat economische wetten ons verhinderen om nog langer een schakel te zijn om het westernrijden actief te bevorderen.
Citaat:Wij betreuren het zeer dat economische wetten ons verhinderen om nog langer een schakel te zijn om het westernrijden actief te bevorderen.
Sugarmiss schreef:
Wat zouden ze eigenlijk met deze regel bedoelen
Citaat:Wij betreuren het zeer dat economische wetten ons verhinderen om nog langer een schakel te zijn om het westernrijden actief te bevorderen.
Botervlieg schreef:Hoe doen andere maneges dat dan?