[WN] Veluweranch stopt ermee!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:32

Misschien wordt het verpacht aan iemand die er wel de centen voor heeft om het op te knappen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:51

Citaat:
P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers

over negatieve reacties gesproken en lekker professioneel ook nog eens zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:55

Het manege gebeuren stopt, de paarden worden verkocht, dus hebben ze geen onderhoudskosten meer voor de paarden. Misschien kunnen ze het dan als pensionstal wel redden...Ik hoop het in elk geval van harte voor de mensen daar!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:15

Wat ik op deze manier tegen Camille wil zeggen... Bedankt dat je Rowan en mij zo goed op weg geholpen hebt toen het allemaal niet meer wilde met die dwarse puber. Ik heb er veel van geleerd, altijd doodmoe thuisgekomen na de les, en Rowan doet het nu uitstekend OK dan!

(en als je niet meer weet wie ik ben, kijk even in m'n profiel. We hebben in het begin van dit jaar een tijdje priveles van je gehad)

Sterkte met de ontmanteling van de manege, het zal geen makkelijke tijd worden.

Cheers,
Arwen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:46

cammar schreef:
P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers! OK dan!

Als dit de manier is om reclame te maken voor het behoud van de Veluwe Ranch, weet ik niet of het verstandig is om er mee door te gaan, ik vind de paarden er ook niet goed bij staan en dat kan een momentopname zijn, maar zo reageren op de mening van iemand, komt wel erg ONprofessioneel over

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:50

naar aanleiding van de tekst van cammar:

Tja... als ik al overwoog om mijn paard bij de Veluweranch te stallen als ik volgend jaar weer de Veluwetrail ga rijden, dan nu toch zeker niet meer. Dit soort onprofessionele reacties verwacht ik niet van een bedrijf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:29

Jammer dat ze ermee stoppen , ik heb een paar jaar geleden nog eens een weekje Veluwe willen doorbrengen daar , maar kreeg te horen dat dat niet meer gedaan werd...een beetje een vaag verhaal , de manege bestond niet meer omdat de manegepaarden door hun vaste huurders waren overgenomen ofzo en zodoende geen manege/trektocht-werk meer deden Verward

Afijn , blijkt dus dat het nogal wat rommelt daar...jammer !

Ik hoop dat de plek iig behouden kan blijven voor de pension-klanten ,
en dat er zo nog genoeg geld binnen kan komen Lachen .

Zijn er trouwens nog andere westernstallen daar in de omgeving waar je eens voor een ritje vanaf een uurtje of 2 terecht kunt ?

Over die site : deze foto viel me erg op.
Da's ook best origineel , met je voeten gewoon in de fenders ipv er eerst beugels aan te hangen Haha!

Afbeelding

Ik bedoel er verder niks mee hoor , maar viel me gewoon op Lachen .

cammar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:19

Hallo allemaal,
Daar zijn de twee aangeslagen meiden weer.
We zijn het helemaal met de stelling eens dat we misschien wel iets te fel naar Sugarmiss hebben uitgehaald.
Het was de bedoeling om wat reacties uit te lokken en dat is gelukt.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben, maar wij weten ook pas sinds kort dat de manege stopt en zijn hierdoor aardig aangedaan.
Dan doet het best pijn als er dingen gezegd worden die niet waar zijn en Sugarmiss speelde hier een grote rol in.
Wij staan voor dit bedrijf en het is ons leven!
Normaal volgen wij deze site niet, maar wij kregen heel veel berichten binnen van klanten die zeiden dat er op deze site ook negatief werd gesproken over ons bedrijf.
Vandaar dat we ook eens gingen kijken en we schrokken nogal.
Sugarmiss, sorry voor onze ietwat heftige reactie,maar kwetsen is van beide kanten niet nodig,toch?
Arwen,geweldig!
Mensen die ons steunen............BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marlies en Camille

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:01

cammar schreef:
(...) Dan doet het best pijn als er dingen gezegd worden die niet waar zijn en Sugarmiss speelde hier een grote rol in.
(...) Marlies en Camille

Ik heb de berichten van Sugarmiss nagelezen en vind daar
wel een niet zo positieve mening , maar zeker geen
onwaarheden in.
Kunnen jullie aangeven wat ik gemist heb?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:31

Je haalt me de woorden uit de mond BV. Lachen
Evt. onwaarheden van mijn kant zie ik graag weerlegt.

Als het jullie bedoeling was om reacties uit te lokken dan zou ik zeggen dat je op je wenken bediend werd en zoals eerder gezegd; het leven bestaat niet alleen uit positieve dingen.
Misschien niet leuk, maar je moet er wel tegen kunnen. Als je al snel iets als kwetsend ervaart zul je het niet makkelijk hebben.

Ik kan me indenken dat jullie niet blij zijn met de ontwikkelingen op de VR en er door zijn aangedaan.
Hopelijk komen er snel positievere ontwikkelingen wat voor alle betrokkenen een gunstig resultaat heeft.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:46

cammar schreef:
Hallo allemaal,

Wij vragen ons af waarom sommige mensen zulke negatieve dingen over anderen zeggen en dan ook nog anoniem?!

Vullen jullie ook je profiel nog even in??? !!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:59

ik vind het een beetje rare manier om een reaktie uit te lokken.

ik ken de veluwe ranch niet, maar door zo'n bericht van de bedrijfsleiding krijg ik 'juist' een raar idee, over dat bedrijf.

jammer.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:10

Jos schreef:
ik ken de veluwe ranch niet, maar door zo'n bericht van de bedrijfsleiding krijg ik 'juist' een raar idee, over dat bedrijf.

jammer.

Inderdaad! Als dit de manier is hoe er over klanten (lees: broodwinning) wordt gedacht, lijkt het me ook verstandig te stoppen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:00

Jos schreef:

Als ik dit even kan antwoorden... de betreffende posters zijn niet de bedrijfsleiding voor zover ik weet, maar instructrices die door het stoppen van de Veluwe Ranch hun baan geheel of gedeeltelijk kwijt raken. Het lijkt me logisch dat ze het daardoor moeilijk vinden om genuanceerd te reageren op kritiek op de VR - voor de mensen hier is het gewoon een manege, voor hen is het een groot gedeelte van hun leven.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:12

ik heb het er jaren geleden super naar me zin gehad met onze eigen paardjes verzzorging was super!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:56

ArwenLune"]
[quote="Jos schreef:

Als ik dit even kan antwoorden... de betreffende posters zijn niet de bedrijfsleiding voor zover ik weet, maar instructrices die door het stoppen van de Veluwe Ranch hun baan geheel of gedeeltelijk kwijt raken. Het lijkt me logisch dat ze het daardoor moeilijk vinden om genuanceerd te reageren op kritiek op de VR - voor de mensen hier is het gewoon een manege, voor hen is het een groot gedeelte van hun leven.
[/quote]

ergens in een stukje las ik
afz. het hele team van de veluwe ranch.
een instrucrice moet geleerd hebben om zich ,ondanks tegenslagen,
professioneel te gedragen.
een instructrice is juist het aanspreekpunt en voorbeeld op een bedrijf.
niet verstandig om op deze manier op Bokt zo te reageren.
ik neem aan dat zij toch ook weer ergens anders aan het werk willen, en dan kan dit soort akties alleen maar negatief werken.
jammer

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:52

Citaat:
Mededeling

AAN: ONZE RELATIES DIE GEBRUIK MAKEN VAN ONZE (WESTERN-) MANEGEPAARDEN IN LESVORM OF VOOR BUITENRITTEN

Van: Jan en Marry Slijkhuis
Datum: 1 november 2003

Betreft: beëindiging lessen en buitenritten met manegepaarden

Op 1 april 1999 zijn wij gestart met de exploitatie van de Veluwe Ranch aan de Krimweg in Hoenderloo als Hippisch Centrum Veluwe Ranch vof. Vanaf het begin zijn wij als Hippisch Centrum hoofdzakelijk gericht op de voorziening ten behoeve van het op de recreatieve sfeer aanbieden van paardrijden in de vorm van lessen en buitenritten in westernstijl met Veluwe Ranch westernpaarden.

De kosten voor instructie en paardenverzorging die hiervoor intern gemaakt moeten worden, maar ook de kosten die wij extern mee krijgen van brok/hooi/stro leveranciers alsmede dierenartsen en hoefsmeden, maken zodanig hoge tarieven voor de klant die als gevolg hebben dat teveel vaste lesklanten stoppen en teveel potentiële klanten, vast of incidenteel, er van af zien om te gaan lessen en teveel personen er van af zien om deel te nemen aan buitenritten en/of dagtochten.

Wij hebben vastgesteld dat wij geen concessies willen doen aan het kwalitatieve niveau van onze bedrijfsvoering aangaande instructie, begeleiding en verzorging om zo de kosten te verminderen. Zo komen wij tot de conclusie dat exploitatie van lesgeven en exploitatie van uitvoeren van buitenritten om economische redenen gestopt dient te worden.

Wij blijven lessen en buitenritten aanbieden tot het moment dat dit praktisch haalbaar is aangaande beschikbaarheid paarden en beschikbaarheid instructiekracht(en), doch tot uiterlijk 15 december 2003.

Al onze western-manegepaarden staan dan ook vanaf heden te koop. Zie Westernpaarden te koop.

Wij betreuren het zeer dat economische wetten ons verhinderen om nog langer een schakel te zijn om het westernrijden actief te bevorderen.

{edit SM} Quote van de Veluwe Ranch.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:00

Ik kan me de reaktie van de instructrices eigenlijk wel voorstellen. Ik heb beide dames leren kennen als zeer betrokken bij hun werk, de paarden en het bedrijf. Wanneer zoiets 'ineens' gaat stoppen dan kun je best iets ongenuanceerd reageren.
Let op, ik praat het niet goed ik kan het me alleen wel voorstellen.

een lesklant, die het ook heel jammer vindt dat de mogelijkheid tot westernrijden op manegepaarden verdwijnt. Sugarmiss, had jij niet ook daar gelest?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:28

Ja mijn eerste officiële stappen op westerngebied zijn daar gezet. In een grijs verleden, toen Peter Simons daar nog zat en zijn ex Clarissa ? (meen ik). Niets dan lof over die tijd. De lessen hadden een hoog technisch gehalte en waren goed van opbouw. Er werden geen dingen gedaan als de ruiter er nog niet aan toe was. Uit economisch oogpunt misschien minder handig, maar voor een goede basis zeker zo belangrijk.
Mijn favo paarden waren toen Saharas Maiden en Vangis Powder (IIRC).

Wat zouden ze eigenlijk met deze regel bedoelen Verward
Citaat:
Wij betreuren het zeer dat economische wetten ons verhinderen om nog langer een schakel te zijn om het westernrijden actief te bevorderen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:43

Een andere manier om nog eens te zeggen dat e.e.a.
financieel niet meer interessant is voor de Vr? Knipoog

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:49

Sugarmiss schreef:

Wat zouden ze eigenlijk met deze regel bedoelen Verward
Citaat:

Wat maakt het uit wat ze met deze regel bedoelen als het niet meer haalbaar is om er je brood mee te verdienen is het gewoon einde verhaal.
Dat telt toch in iedere branche.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:02

Hoe doen andere maneges dat dan?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:04

ja dat vraag ik me ook af, zeker omdat ik de Veluweranch best aan de prijs vond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:50

Ik ben er twee/drie jaar geleden met mijn toenmalige Fjord op vakantie geweest. Althans, mijn pony en de Haflinger van mijn zus stonden daar en ik zat met mijn ouders en zusje op een bungalowpark in de buurt.

Ik was zeer tevreden over de verzorging van de paarden en vond het personeel echt zeer vriendelijk en behulpzaam! Ook voor de manegepaarden werd heel goed gezorgd. Marlies heeft nog een buitenrit gemaakt met de pony van mijn zus (Haflinger).

Ik ben er al lang niet meer geweest, maar ik heb aan die vakantie echt bijzonder leuke herinneringen!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:47

Botervlieg schreef:
Hoe doen andere maneges dat dan?

Met stagieres, pennymeiden, 'lesmeisjes' en andere ongeschoolde en onbetaalde of nauwelijks betaalde krachten. De Veluwe Ranch stelde voor zichzelf een kwaliteitseis en wilde zich daaraan houden. Alleen gediplomeerde instructrices, die ook nog redelijk betaald zouden worden. Niet voor een hongerloontje zoals je op veel maneges ziet.