[WN] WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:59

waarom wordt er eigenlijk niet een nieuwe vereniging gestart door de mensen die kritiek hebben, wie weet kunnen ze het dan beter doen en kunnen de deelnemers kiezen waar ze starten. (sorry als ik een domme vraag stel, ik kom net kijken)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:09

ik blijf het ontzettend jammer vinden dat het op de één of andere manier niet mogelijk lijkt te zijn om de WRAN fatsoenlijk werkend te krijgen
ik ken ondertussen al zoveel mensen die met enorm veel inzet hebben geprobeerd hun steentje bij te dragen en het lukt gewoon niet om deze vereniging fatsoenlijk op poten te krijgen
te laten uitgroeien naar een vereniging waar de leden tevreden over zijn

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:23

Gisela schreef:
Behalve dan dat, vanuit reiners perspectief het mijn persoonlijke mening is, dat als er terug werd gegaan naar het vorige systeem, EN die datum van de Uithof zou veranderen er, denk ik, veel meer wedstrijdruiters aanwezig zouden zijn.

Dat had ik er alleen uitgelaten omdat het anders wel een erg lang verhaal zou worden en ik me van commentaar over de SWRN onthoudt (dat heeft toch geen enkele zin bij die lui). Alleen het vorige systeem hoeft niet perse vind ik, het levelsysteem van de EWU werkt namelijk ook goed.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:24

maaike2800 schreef:
waarom wordt er eigenlijk niet een nieuwe vereniging gestart door de mensen die kritiek hebben, wie weet kunnen ze het dan beter doen en kunnen de deelnemers kiezen waar ze starten. (sorry als ik een domme vraag stel, ik kom net kijken)

Dat is een heel plausibele vraag.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:25

[quote="Romkabouter"
Exactly my point. De WRAN wordt steeds meer een club van en voor kneusjes en ik vind dat eeuwig zonde.
Ik vind een allbreed vereniging namelijk helemaal top, maar dan wel 1 die ook wat alure heeft, die potentie had de WRAN zeker.
Een paar geleden waren er zeker nog scores van 72 en hoger bij de reining, maar ik kijk discipline breed.

Ik laat me toch weer tot discussie verleiden merk ik ;)[/quote]

Dat de Wran achteruit gaat oke maar om het nou een club van en voor kneusjes te noemen vind ik dan weet wat te ver gaan, voel ik me aangesproken?? misschien wel, ik heb namelijk wel een rassenpaard maar geen om bij een quarterclub te gaan, dus je wordt lid van de WRAN omdat je die korting kunt gebruiken (lees; probeer zoveel mogelijk wedstrijden mee te pakken) en ik (en vast nog meer WRAN leden) proberen toch hun best te doen om het uiterste uit zijn paard te halen, en dat daarbij het niveau omlaag gaat kun je in mijn ogen niet de leden kwalijk nemen.... en je wordt lid in de hoop dat de WRAN ook voor zijn leden staat en dat is iets wat de WRAN heel erg mist, dus ik denk echt dat het probleem bij het bestuur ligt ipv bij de leden, en natuurlijk doe je het als bestuur nooit goed, en hier spreek ik mee uit zeer veel ervaring.....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:41

Todorien schreef:
Dat de Wran achteruit gaat oke maar om het nou een club van en voor kneusjes te noemen vind ik dan weet wat te ver gaan, voel ik me aangesproken??

Heb je niet goed gelezen, want er staat niet de WRAN een club van kneusjes is.

Todorien schreef:
Ik heb namelijk wel een rassenpaard maar geen om bij een quarterclub te gaan, dus je wordt lid van de WRAN omdat je die korting kunt gebruiken (lees; probeer zoveel mogelijk wedstrijden mee te pakken) en ik (en vast nog meer WRAN leden) proberen toch hun best te doen om het uiterste uit zijn paard te halen, en dat daarbij het niveau omlaag gaat kun je in mijn ogen niet de leden kwalijk nemen....

Tuurlijk wel, de rijdende leden zijn degene die het niveau bepalen toch :D
Het uiterste uit hun paard halen? Als men een clinic van 50 euro voor een hele dag al te duur vindt?
Wil je je niveau verhogen dan moet je daar in investeren (als ruiter maar ook als bestuur kun je daar veel aan doen), en dat gebeurd niet of nauwelijks. Als je geen geld hebt dan snap ik dat ook wel, maar dan moet je wel gewoon accepteren dat je niet veel gaat verbeteren.

Het is helemaal prima dat je vooral veel plezier wilt hebben met rijden en dat is juist goed. Maar ik snap dan niet wat het probleem is om te accepteren dat je niveau niet hoog is. Dat is niet perse een schande hoor!
Ik ben zelf ook geen topper, maar weet dat van mezelf en accepteer het.

Todorien

Re: WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:13

om jou precies te citeren ROM heb jij gezegt op pagina 2, ''De WRAN wordt steeds meer een club van en voor kneusjes''

ook vind ik niet dat je alle ruiters over 1 kam mag scheren, ik ben dan wel een ruiter die veel investeerd in mijn hobby, mij hoor je niet snel klagen dat een clinic duur is, en zo wie zo hebben wij een hobby die geld kost en al helemaal als je wilt presteren! dus daarom klaag ik er wel over... ook ik weet van mezelf dat ik geen wereldtopper ben in rijden maar ik weet wel dat ik ''goed'' kan paardrijden (tuurlijk zegt iedereen dat van zichzelf maar als je begrijpt wat ik bedoel, ga hier niet al mijn done's met paarden uitschrijven....)

ik denk dat een niveaubepaling ook mede komt door jureren.... mijn mening is dat de WRAN moet investeren in jury's (dat is 1 van mijn ideeen, voor de rest laat ik me niet echt uit wat ik van de WRAN vind anders krijg je het ''we doen het toch nooit goed'' verhaal)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:31

Todorien schreef:
om jou precies te citeren ROM heb jij gezegt op pagina 2, ''De WRAN wordt steeds meer een club van en voor kneusjes''

Dat zeg ik: Er staat niet dat de WRAN een club voor kneusjes is :)

Todorien schreef:
ik denk dat een niveaubepaling ook mede komt door jureren.... mijn mening is dat de WRAN moet investeren in jury's

Dat de wran moet investeren in jury's ben ik wel met je eens, maar dat het niveau wordt bepaald door de jury snap ik niet.
Krijgt de jury dan de schuld als de ruiters slecht rijden ofzo? Lijkt me toch niet :D

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:37

nee oke :D als je zo ziet en toch heb ik het idee dat ik steeds beter wordt ipv steeds slechter (kneusje hihihi)

het is deels niveaubepaling, ik zeg niet dat het helemaal niveaubepaling is ;) (en je snapt me daarin ook wel of niet?) tuurlijk moeten de ruiters er zelf ook in gaan investeren maar de maatschappij van tegenwoordig is gewoon ''ow leuk we nemen een paard, gaan wedstrijd rijden'' en denken dan dat ze ook nog kunnen presteren en soms met een klein gelukje of een klein ongelukje van de beter ruiters, komen ze ook nog bovenaan... het mag de mens tegenwoordig niks meer kosten en volgens mij de WRAN ook niet meer om alles op te krikken/laten presteren..... en dat is jammer voor de jonger ruiters en ruiters met geen rassenpaard

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:31

Normaal reageer ik ook niet op een WRAN topic, immers mijn lidmaatschap is al een tijdje geleden gestopt. Ondanks dat ik niet mee deed met de wedstrijden was ik wel lid, maar sinds enige tijd ben ik WRAN-moe. En dan vooral die eeuwige discussie's iedere keer. Daar wordt ik echt goed ziek van. Niet echt goed voor een imago en zeker jammer voor de mensen die zich wel inzetten. Laat ik daar duidelijk in zijn, petje af voor de mensen die zo hun best doen en zich zo inzetten!!!!!
Hoe de problemen dan opgelost moeten worden? Geen idee. Ik weet wel dat ik voor nu echt even klaar met de WRAN.

Het nivo is gewoon niet hoog, op een paar leuke ruiters na. Wat maakt het dan nog interessant om te komen kijken, zeker op zo'n NK waar je ook entree voor moet betalen? Dat was overigens niet de enige reden, maar na vorig jaar heb ik besloten om niet meer te gaan. Was er echt helemaal klaar mee. En dat vind ik best jammer, want ik ging normaal ieder jaar met veel plezier. Maar als ik dan hoor hoe de klasses dit jaar gevuld waren heb ik geen spijt dat ik niet gegaan ben.

Op de meeste wedstrijden kan ik bijna wel janken als je soms ziet wat er tussen rijd. Ok, er zijn ook mensen echt serieus bezig en hard aan het trainen, maar over het algemeen is het nivo gewoon ronduit slecht. En dat is mijn persoonlijke mening.
Aan de andere kant, mocht ik weer ooit eens op een paard stappen, dan kan ik zo mee doen met een wedstrijd. Het is nou niet bepaald hoogdrempelig :+ Waar ik bij andere verenigingen echt wel eerst even wat harder zou gaan trainen in de hoop om niet compleet af te gaan...

Maar ik ben wel benieuwd hoe alles eruit gaat zien over 5 jaar. Dat dan weer wel.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:29

hihaa, helemaal met je eens en weet je wat het jammere is want jij bent absoluut niet de enige die zo denkt (ook ik, fanatieke wedstrijdruiter denkt zo) maar op die manier gaat de westernsport snel achteruit en zoals je zegt het niveau moet omhoog maar hoe???

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:53

Het levelsysteem eruit gooien, zodat betere ruiters die geen zin hebben om in de L3 te beginnen ook gaan starten.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:58

ja wij merken het ook kwa organisatie. je krijgt amper nog deelname
soms met een dikke domper maar 1 of 2 deelnemers in de baan!
niveau is behoorlijk gedaald.
ik heb liever de beginners amateur open status terug
knal er alleen 2 walk and jog onderdelen erbij in en dan komt het wel terug!

ik weet ook verder niet hoe je de ruiters terug kunt krijgen.
ook op beter niveau.
of alles goedkoper maken dat de mens weer lol krijgen om stappen te ondernemen!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:59

Een bijkomend punt voor minder deelnemers is ook het kosten plaatje.
Recessie ??

Op de Premie keuringen van de Tinker stamboeken zie je ook niet meer die grote aantallen van vroeger.
Voorheen 50 tot 75 deelnemers, nu mag je blij zijn met 20 deelnemers.
Veulentjes zie je ook veel minder.
Ik weet niet hoe het bij de andere rassen is ??

Maar toch kan ik het waarderen dat door heel Nederland WRAN wedstrijden georganiseerd worden.
Bij de ene wordt je onder de voet gelopen door de L4 en L5 deelnemers.
Bij de andere zie je toch ook een aantal L2 en L1 deelnemers.

Het is en blijft een dure hobby.

Jury:
Eerlijk gezegd is het jury nivo bij de WRAN vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Amerikaanse jury leden die ingevlogen worden bij de DRHA, enz.
Kwaliteit krijgt echt zijn punten.
En uiteindelijk zie je over een jaar dat het score nivo bij, of WRAN of een buitenlandse jury gelijk ligt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:06

Toelichting op het kosten plaatje:

Elke week les nemen, thuis of op een andere locatie.
Een goede auto met trailer en brandstof kosten.
Kosten paard, stalling, enz.
Ook eens aan een clinc meedoen.
Lidmaatschap diverse verenigingen.
En dan nog de wedstrijden aflopen.

Wie kan dat betalen zonder een rijke pa of een sponsor ?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:07

pleasurehors schreef:
Het levelsysteem eruit gooien, zodat betere ruiters die geen zin hebben om in de L3 te beginnen ook gaan starten.

Betere ruiters kunnen met twee handtekeningen in een hoger level starten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:58

REGINA76 schreef:

Minder deelname komt ook door het overschot aan wedstrijden, maar ook daar wil de wran niet aan.
Er zijn ca. 3 wedstrijden per maand, dat is naar mijn mening veel te veel voor het aantal actieve leden dat de wran heeft.

Ariebren schreef:
Eerlijk gezegd is het jury nivo bij de WRAN vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Amerikaanse jury leden die ingevlogen worden bij de DRHA, enz.
En uiteindelijk zie je over een jaar dat het score nivo bij, of WRAN of een buitenlandse jury gelijk ligt.

Echt niet. Sommige juries ja, maar de meeste actieve niet. In jouw geliefde onderdeel scheelt het zeker 1 tot 1.5 punt met DRHA/AQHA juries. Been there, done that.

Ariebren schreef:

Wie zegt dat paardrijden voor iedereen beschikbaar moet zijn. Dat is golf ook niet.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:17

Romkabouter schreef:
REGINA76 schreef:

Minder deelname komt ook door het overschot aan wedstrijden, maar ook daar wil de wran niet aan.
Er zijn ca. 3 wedstrijden per maand, dat is naar mijn mening veel te veel voor het aantal actieve leden dat de wran heeft.

Maar wel lekker wedstrijd ervaring opdoen.

Ariebren schreef:

Echt niet. Sommige juries ja, maar de meeste actieve niet. In jouw geliefde onderdeel scheelt het zeker 1 tot 1.5 punt met DRHA/AQHA juries. Been there, done that.

Maar niemand rijdt elke keer een vast punten aantal.
Variatie van 1 tot 1,5 heb je ook bij de WRAN jury.

Ariebren schreef:

Wie zegt dat paardrijden voor iedereen beschikbaar moet zijn. Dat is golf ook niet.

Daarom wordt de spoeling zo dun.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:26

De spoeling is niet dun voor 1 wedstrijd per 1 á 2 maanden, zoals "vroeger" het geval was. De spoeling is dun voor 3 wedstrijden per maand, dat dan weer wel.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:39

Maar hier op stal lopen we zo wie zo geen 3 wedstrijden per maand af.
We kijken naar de WRAN agenda, en zoeken een 5 wedstrijden per jaar uit die redelijk in de buurt zijn.
Daarnaast een paar van de DHRA.
En daarvoor moet je eigenlijk in Brabant gaan wonen.
Voor ons is dat al gauw 2 uur rijden naar de regio Eindhoven, waar al die DHRA wedstrijden gehouden worden.

Aan de andere kant geef ik je wel gelijk, 3 per maand is veel, maar in verhouding tot de dressuur is de western ruiter nog niet in die grote aantallen aanwezig om al die wedstrijden te kunnen vullen.

En een ritje Groningen, nee beetje ver weg als er in Bleiswijk ook wat is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:58

Even een beeld vorming voor iedereen hoe het met de echte western maneges gesteld is in mijn regio.

De dichts bijzijnde ben ik zelf.
We hebben om de week op woensdag een trainer voor prive les.

Maar om les buiten de deur te kunnen krijgen van een western instructeur, met wedstrijd ervaring, moet ik minimaal 40 tot 60 minuten rijden.
Zwartewaal.
Bergen op Zoom.
Bleiswijk.
Oud Gastel, is over.
Hoeve, is over.

Maar wil ik voor les naar een dressuur manege ??
Binnen 20 minuten zitten er ongeveer 7.
Piershil, Zuid Beijerland, 2X, Oud Beijerland, meerdere, Nieuw Beijerland, 3 X.

Het grootste probleem van de western is dat er te weinig western ruiters zijn met wedstrijd ambitie.

Dus wat moeten we doen ??
Niet de WRAN afvallen.
De WRAN activeren om de western sport populair te maken.

En als eerste: doe dat op eigen stal. :7

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:05

Ariebren schreef:
Maar hier op stal lopen we zo wie zo geen 3 wedstrijden per maand af.

Precies. Maar als er 1 wran-wedstrijd per 1 á 2 maand zou zijn, zou je die waarschijnlijk wel mee pakken. Dan kom je namelijk op rond de 10 wedstrijden per jaar.
En zoals je zelf al zegt, zoek je nu ongeveer 5 per jaar uit.

Ariebren schreef:
Aan de andere kant geef ik je wel gelijk, 3 per maand is veel, maar in verhouding tot de dressuur is de western ruiter nog niet in die grote aantallen aanwezig om al die wedstrijden te kunnen vullen.

Euh, volgens mij zijn het eens maar lezen we een beetje langs elkaar heen :))

En ik val de WRAN niet af, ik val het huidige bestuur af. En een behoorlijk setje ruiters met mij als ik het zo lees.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:12

Wat doet het bestuur dan fout ??

Uit ervaring weet ik dat een vereniging besturen gedaan wordt door mensen die erg hun eigen idee willen invullen en handhaven.

Maar die mensen steken wel veel vrije tijd in het verenigings werk.

Waren die mensen er niet dan had mijn dorp geen schiet, voetbal, tennis, oranje, dorps enz. vereniging gehad.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:17

Ik merk dat je niet veel mee krijgt van hoe het WRAN bestuur op dit moment in elkaar steekt.
Dat ga ik hier niet allemaal op bokt zetten, eigenlijk ben ik nu al weer veel te veel van onder mijn steen vandaan gekropen in dit topic.

Ik wil je best een PB sturen als je mijn visie wilt of je kunt me ook eens IRL aansprekenn, maar ik ga dit niet in dit topic allemaal neer zetten ;)
Ik denk sowieso dat ik mijn mond maar weer ga houden, ik heb verder niet zo heel veel meer te melden wat ontopic is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:23

Ik heb ook niet echt zin in de discussie meer over al dan niet wran, ik start het toch niet meer en het interesseert mij ook niet meer echt. Wel wil ik reageren op het feit over teruglopende deelnamecijfers op de shows.

Een normale DRHA show heeft ongeveer 500 starts in een weekendje, de green as grass (de instapclasse) ongeveer tussen de 60 en 80 starts... Uiteraard meerdere factoren zorgen hiervoor, maar het is dus onzin om te zeggen dat er overal te weinig is en dat het ligt aan te weinig fanatieke mensen.