Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gisela schreef:Behalve dan dat, vanuit reiners perspectief het mijn persoonlijke mening is, dat als er terug werd gegaan naar het vorige systeem, EN die datum van de Uithof zou veranderen er, denk ik, veel meer wedstrijdruiters aanwezig zouden zijn.
[/quote]Todorien schreef:Dat de Wran achteruit gaat oke maar om het nou een club van en voor kneusjes te noemen vind ik dan weet wat te ver gaan, voel ik me aangesproken??
Todorien schreef:Ik heb namelijk wel een rassenpaard maar geen om bij een quarterclub te gaan, dus je wordt lid van de WRAN omdat je die korting kunt gebruiken (lees; probeer zoveel mogelijk wedstrijden mee te pakken) en ik (en vast nog meer WRAN leden) proberen toch hun best te doen om het uiterste uit zijn paard te halen, en dat daarbij het niveau omlaag gaat kun je in mijn ogen niet de leden kwalijk nemen....

Todorien schreef:om jou precies te citeren ROM heb jij gezegt op pagina 2, ''De WRAN wordt steeds meer een club van en voor kneusjes''

Todorien schreef:ik denk dat een niveaubepaling ook mede komt door jureren.... mijn mening is dat de WRAN moet investeren in jury's
als je zo ziet en toch heb ik het idee dat ik steeds beter wordt ipv steeds slechter (kneusje hihihi)
(en je snapt me daarin ook wel of niet?) tuurlijk moeten de ruiters er zelf ook in gaan investeren maar de maatschappij van tegenwoordig is gewoon ''ow leuk we nemen een paard, gaan wedstrijd rijden'' en denken dan dat ze ook nog kunnen presteren en soms met een klein gelukje of een klein ongelukje van de beter ruiters, komen ze ook nog bovenaan... het mag de mens tegenwoordig niks meer kosten en volgens mij de WRAN ook niet meer om alles op te krikken/laten presteren..... en dat is jammer voor de jonger ruiters en ruiters met geen rassenpaard
Waar ik bij andere verenigingen echt wel eerst even wat harder zou gaan trainen in de hoop om niet compleet af te gaan... REGINA76 schreef:ja wij merken het ook kwa organisatie. je krijgt amper nog deelname
soms met een dikke domper maar 1 of 2 deelnemers in de baan!
Ariebren schreef:Eerlijk gezegd is het jury nivo bij de WRAN vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Amerikaanse jury leden die ingevlogen worden bij de DRHA, enz.
En uiteindelijk zie je over een jaar dat het score nivo bij, of WRAN of een buitenlandse jury gelijk ligt.
Ariebren schreef:Wie kan dat betalen zonder een rijke pa of een sponsor ?
Romkabouter schreef:REGINA76 schreef:ja wij merken het ook kwa organisatie. je krijgt amper nog deelname
soms met een dikke domper maar 1 of 2 deelnemers in de baan!
Minder deelname komt ook door het overschot aan wedstrijden, maar ook daar wil de wran niet aan.
Er zijn ca. 3 wedstrijden per maand, dat is naar mijn mening veel te veel voor het aantal actieve leden dat de wran heeft.
Maar wel lekker wedstrijd ervaring opdoen.Ariebren schreef:Eerlijk gezegd is het jury nivo bij de WRAN vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Amerikaanse jury leden die ingevlogen worden bij de DRHA, enz.
En uiteindelijk zie je over een jaar dat het score nivo bij, of WRAN of een buitenlandse jury gelijk ligt.
Echt niet. Sommige juries ja, maar de meeste actieve niet. In jouw geliefde onderdeel scheelt het zeker 1 tot 1.5 punt met DRHA/AQHA juries. Been there, done that.
Maar niemand rijdt elke keer een vast punten aantal.
Variatie van 1 tot 1,5 heb je ook bij de WRAN jury.Ariebren schreef:Wie kan dat betalen zonder een rijke pa of een sponsor ?
Wie zegt dat paardrijden voor iedereen beschikbaar moet zijn. Dat is golf ook niet.
Ariebren schreef:Maar hier op stal lopen we zo wie zo geen 3 wedstrijden per maand af.
Ariebren schreef:Aan de andere kant geef ik je wel gelijk, 3 per maand is veel, maar in verhouding tot de dressuur is de western ruiter nog niet in die grote aantallen aanwezig om al die wedstrijden te kunnen vullen.