Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dofuzz schreef:en jij zegt mij bij deze dat een grand prix kuur met dezelfde verfijning en oprichting kan gereden worden met enkel trens? de wonderen zijn de wereld niet uit maar ik heb het nog niet gezien.
). Idioot dat dergelijke regels nodig zijn, maar blijkbaar is het niet anders. 
dofuzz schreef:en jij zegt mij bij deze dat een grand prix kuur met dezelfde verfijning en oprichting kan gereden worden met enkel trens? de wonderen zijn de wereld niet uit maar ik heb het nog niet gezien
Cer schreef:Of is dat heel raar?

dofuzz schreef:het is niet dat de paarden het niet kunnen want ze doen het, het is voor mij meer een opbouwen naar het optimum van hun kunnen en soms heb je daarbij tools nodig om hun meer te kunnen helpen in het vinden van hun optimum.
grace1989 schreef:Super goed, ik ben er blij mee.
En de paarden natuurlijk helemaal.
Als je al dit soort dingen moet gebruiken om je paard netjes te laten lopen op een wedstrijd ben je er in mijn ogen gewoon nog niet klaar voor.
Dan moet je nog maar eens een tijdje gaan oefenen thuis.
dofuzz schreef:Romkabouter schreef:Je hoeft niet de dieren tot het uiterste te pushen, de beste paarden komen toch wel vooraan.
Juist de paarden die niet goed genoeg zijn, wordt teveel van gevraagd.
daar licht nou net het punt. en toppro's kunnen die analyse maken, annders worden ze pr definitie geen toppro
hollywood86 schreef:Paintlinger schreef:Terwijl ik inmiddels heb geleerd dat, wanneer mijn paard iets niet goed doet, ik kennelijk niet duidelijk ben of technisch de fout in ga.
En tot nu toe klopt dat ALTIJD!
En daar heb je dus nu net het verschil tussen een gewone rookie rider en een NRHA million dollar rider
HumbleTalent schreef:De issue zit natuurlijk ook niet in de toppro's die weten waarmee ze bezig zijn en vaak een keuze kunnen maken in welke paarden ze wel aannemen en welke niet. De issue zit bij alle pro's daaronder die moeten leven van elk paard dat ze maar in de stallen kunnen krijgen.
Het probleem zit hem ook niet in de eigenaren die hun paarden bij de toppro's zetten, want deze kopen vaak de goede paarden en verkopen de paarden die niet goed genoeg zijn. Het probleem zit hem in de eigenaren die deze keuze niet maken of kunnen maken.
Daardoor ontstaat er druk op een trainer, want geen brood op de plank, en druk op een paard, want er is geen ander voor handen. In deze situatie worden methodes toegepast die eigenlijk niet meer reëel zijn. Paarden die geen topsport kunnen, worden gedwongen boven hun kunnen. Methodes worden misplaatst aangewend. Om zo maar te komen tot resultaat en daarmee omzet.
Hoewel ik denk dat het goed is dat de AQHA deze regels oplegt, gaat dit natuurlijk niet het probleem verhelpen. De enige manier om dit probleem te verhelpen is het geld er tussen uithalen. Dit zou kunnen door te verbieden bedrijven op te zetten die omzet moeten generen door het trainen van paarden. Dit is echter best een vergaande maatregel en je moet je afvragen wat voor een effect dat gaat hebben op het ontwikkelen van topruiters en paarden.
Voorlopig zijn we nog ver van het ideaal beeld af. De AQHA regels kunnen in ieder geval helpen voorkomen dat de amateur ruiters dit zomaar van trainers afkijken en misplaatste ideeën krijgen. Ik heb echter niet de illusie dat dit de B-trainers gaat verbeteren.
HumbleTalent schreef:De issue zit natuurlijk ook niet in de toppro's die weten waarmee ze bezig zijn en vaak een keuze kunnen maken in welke paarden ze wel aannemen en welke niet.
storrum schreef:Op de Reichert was er 2 weken geleden ook weer een geval van paardenmishandeling door een BNT.
http://www.aqha.com/News/News-Articles/ ... ation.aspx
Cowgirl schreef:Waarom schaffen we alle wedstrijden(alle diciplines) niet gewoon af. Gaan we allemaal lekker buiten rijden. Geen prestatie druk meer om geld en veel blije paardjes.
dofuzz schreef:grace1989 schreef:Super goed, ik ben er blij mee.
En de paarden natuurlijk helemaal.
Als je al dit soort dingen moet gebruiken om je paard netjes te laten lopen op een wedstrijd ben je er in mijn ogen gewoon nog niet klaar voor.
Dan moet je nog maar eens een tijdje gaan oefenen thuis.
mensen als rudi kronsteiner en bernard fonck en jan boogaerts die met mijn paarden gewerkt hebben zijn er imo best wel klaar voor om een wedstrijdje te lopen. en laten die net zo werken.............
2 van deze 3 namen zijn NRHA million dollar riders, jij blijkbaar dus ook aangezien jij wel zo te horen wel klaar bent voor de wedstrijden.