[WN] WN: Asten - Reining Fever

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:15

Ik moet nog naar Vorstenbosch (Arthur) om een hood te ruilen, dus ben er ook niet bepaald vroeg. Ik weet nog niet hoe laat, maar het zal ook rond 14.00 uur zijn, neem ik aan. Dan val ik waarschijnlijk in de open klasses binnen, of niet? Ik hoop het, ik wil Rieky in ieder geval zien rijden!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:56

Ik ben vandaag ook nog ff geweest, vanaf ongeveer 14.30 uur tot 20.00 uur. Was wel gaaf hoor, kheb heel veel gefilmd! Lachen Wendy van Osch is eerste geworden met Star G Hot Peppy (Ltd Open) en derde bij de Intermediate Open (gedeelde derde plaats met haar zus Rieky). GEFELICITEERD!! OK dan! Haha! De rest van de uitslag weet ik ff niet meer Bloos (staat wel op video, maar is niet echt verstaanbaar). C U TOMORROW!! (ik ben er ook niet al te vroeg, aangezien ik nu nog steeds niet in m'n nest lig Cool ).

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 06:31

gera"]
[quote="YSvdB schreef:
ps Gera; hoeveel asa gebruik je voor "manege-foto's"? Cheese!

ISO Lachen
Ik gebruikte met mijn oude digitale camera 400 ISO, dat was namelijk het maximum. Ik flits hier dus niet bij, want dan krijg je de akelige flits in de ogen en bovendien krijg je dan een waas van opstuivend zand en vaak is het bereik van de (ingebouwde) flitser toch niet zo groot dat je het object (paard en ruiter) bereikt. Ik heb echter laatst een Speedlite flitser gekocht, een externe dus. Die heeft wél het bereik, maar dan krijg je dus wel weer rode oogjes.

Ik heb nu een Canon EOS 300D en daarbij zal ik hoogstwaarschijnlijk 1600 ISO gebruiken zonder flits en 400 of 800 ISO (afhankelijk van de lichtval in de rijbak) mét flits. Bij een analoge camera zou ik voor een 400 ISO film gaan en dan ook flitsen, want dan is het bijna niet anders. Of anders hele goede belichtingsbracketing toepassen. Overigens heb je in maneges heel vaak last van kunstlicht (groenige waas). Je kunt dan een film kopen speciaal voor kunstlicht (tungsten). Deze films zijn redelijk prijzig, maar het resultaat is vaak wel beter
[/quote]

Oke, effe checken !! Cheese!
Zo te zien weet jij HEEEEEL VEEEEL van fotograferen!!! OK dan! Veel meer dan mij in ieder geval. Ik heb een Canon (CANON RULES !!) EOS33 waar ik voor de paardjes alleen 1600 gebruik, zonder flits. Want ik heb alleen de ingebouwde "mini" flitser. Nou, wie weet fotografe: misschien komen onze Canonnen elkaar vandaag in Asten wel tegen! Pling

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 08:07

Weet er iemand of er ook een barrel race vandaag in Asten is? Of cutting?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:05

YSvdB schreef:
Want ik heb alleen de ingebouwde "mini" flitser. Nou, wie weet fotografe: misschien komen onze Canonnen elkaar vandaag in Asten wel tegen! Pling

Als jullie dan tegelijk flitsen heb je een 'slave-unit' Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:09

Oh, ik ben zo slecht in namen, maar lees ik het goed dat Wendy van Osch het zussie is van Rieky Young? Of wordt er een andere Rieky bedoeld??
Jaja, ikke ben Blond ...........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:16

Riecky heette heel vroeger ook Osch Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:36

FlyingHigh schreef:
Oh, ik ben zo slecht in namen, maar lees ik het goed dat Wendy van Osch het zussie is van Rieky Young? Of wordt er een andere Rieky bedoeld??

Yep Rieky Young, Wendy van Osch, Arthur van Osch

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:40

YSvdB schreef:

Nope, NRHA (National Reining Horse Association) = alleen reining! Lachen Kom je vandaag weer kijken?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:46

Toekie"]
[quote="FlyingHigh schreef:

[/quote]

Pff FH, gelukkig ben ik niet de enige. Ik kwam er ook pas een week geleden achter. Op zich logisch, maar ik heb de link nooit gelegd. Tja, Van Osch is een bekende naam, maar om dan even zo te denken dat als Arthur de broer is van Rieky, zij ook eerst Van Osch heeft geheten... zo heb ik dus nooit gedacht....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:59

Ja, en ze hebben ook nog een zus in Amerika! Haha! Ik ga nu ff naar Bonanza, en van daaruit gaan we naar Asten... Ik neem m'n camera weer mee, dus ik ben herkenbaar!! Cool

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:18

Toekie"]
[quote="YSvdB schreef:

Nope, NRHA (National Reining Horse Association) = alleen reining! Lachen Kom je vandaag weer kijken?
[/quote]

Yep, we waren wakker vanmorgen! *LOL* Duh!!
Ja, tuurlijk ben ik vandaag weer van de partij! Ik weet alleen nog niet hoe laat. Tot zientjes in Asten!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:29

Tot hoe laat duurt het nog?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:42

Toekie"]

[/quote]

Ojeeeeeeeeeeeee, ikke niet weten dat die Arthur weer een broertje is van Wendy én Rieky, hihiihhiih, sorry...........

Leuk, de hele familie zit dus in de paarden. Ze hebben in ieder geval een behoorlijke dosis talent!!!! OK dan!

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:31

FlyingHigh schreef:

Ojeeeeeeeeeeeee, ikke niet weten dat die Arthur weer een broertje is van Wendy én Rieky, hihiihhiih, sorry...........

Leuk, de hele familie zit dus in de paarden. Ze hebben in ieder geval een behoorlijke dosis talent!!!! OK dan!

De future guys horen er ook bij onder leiding van Jan van Osch Bloos!

*LOL*

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:57

Freckles"]

De future guys horen er ook bij onder leiding van Jan van Osch Bloos!

*LOL*
[/quote]

Hahahhaaa, jeeeetje, weer heel wat geleerd vandaag.........wat een paardenfamilie joh!!!! En Jan? Da's een oom van Rieky, Wendy en Arthur??

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:16

nee, de vader van alledrie.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:18

fanci schreef:
nee, de vader van alledrie.

Bloos! OK, natuurlijk............dat hád ik kunnen weten natuurlijk, *LOL* .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:11

En Wendy heeft het weer uitstekend gedaan vandaag (de rest ook hoor Knipoog). Eerste plaats Ltd Open met Star G Hot Peppy (73,5), en tweede met Slim Slow Slider (71). En ook een eerste plaats bij de Intermediate Open met Star G Hot Peppy (71,5). Alweer gefeliciteerd! Alle anderen natuurlijk ook! OK dan! En ik heb eindelijk Jac eens gezien!! Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:03

Ik ben ff in de war!! Lachen Was het nou een NRHA of een DRHA wedstrijd, of allebei? Verward Bloos

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:41

DRHA = affiliate van de NRHA
organiseert NRHA-wedstrijden in Nederland
de enige DRHA klasse is de Green As Grass, deze wordt ook gereden volgens de regels van de DRHA.
Alle andere klassen zijn dus NRHA en daar worden de NRHA regels gevolgd.

Groetjes, Gisela

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:29

Ik ben ook geweest, maar heb dus geen enkele bokker gezien.. Toekie heb ik misschien even gezien met camera in het halletje tussen de inrijbak en de wedstrijdbak. Toen ik even die kant op liep toen de bak gesleept werd, was je er niet meer, Toekie!
En YSvdB, misschien heb ik je wel gezien, maar dat weet ik dus niet zeker en ik ga niet iedereen aanspreken Lachen Je had een EOS koord om je nek van de camera. En je bent 'getint' of niet? (dan weet ik wie ik volgende keer wél aan moet spreken)

Ik vond het een erg leuke wedstrijd met absoluut wedstrijdwaardige deelnemers, maar ja, ik viel dan ook precies in de leukste klasses binnen! Indian Big Step weer gezien, een paard waar ik helemaal weg van ben. Zijn kleur is toch echt uniek. Ook de gouden Tuckers Gold Bueno (als ik het goed heb) vond ik weer prachtig en Fifties Royal Dude had een geweldige proef. Wendy reed ook weer ontzettend goed en heeft de eerste en tweede plaats echt verdiend.
Ik ben alleen erg snel weer naar huis gegaan, want ik was vreselijk verkouden en het was niet bepaald warm daar. En in de kantine werd uiteraard gerookt en daar kan ik niet tegen.. Scheve mond Maar ja, ik heb tenminste wat van de wedstrijd mee kunnen krijgen. Ik vond het wel jammer dat de bak zo stoffig was en de uitlaatgassen van de tractor zo bleven hangen omdat er geen goede ventilatie was. Het was voor mij daarom bijna onmogelijk om goede foto's te maken...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:37

Maar wanneer komen de foto's gera? Kan ik meteen zien wat de mogelijkheden zijn met die camera Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:44

De foto's in de bak in Asten zijn denk ik heel erg flut geworden. Ik heb ze nog niet bekeken, simpelweg omdat ik het niet durf. Ik merk dat mijn vorige camera zo slecht nog niet was. Die had namelijk een diafragma van 2.0 tot 3.8 en dat verschilt wel wat met de minimale diafragmaopening van 3.5 van de 300D. Bovendien is de lens die standaard bij de 300D geleverd wordt, sorry, echt een verschrikkelijk slecht ding. De lichtgevoeligheid is ontzettend ver te zoeken. Gisteren in Asten was het maximale wat ik nog kon bereiken, zonder flits, F5.6 en sluitertijd 1/60 bij 1600 ISO. Dan kan je begrijpen dat de foto's niet super worden. Wat ik dus mensen aanraad is gewoon een simpele body kopen met een goede lens erop. Ik heb nu een goede body met een slechte lens, maar daar heb je echt heel erg weinig aan. Net geinvesteerd in een nieuwe camera dus, en nu moet er ook absoluut een nieuwe lens komen. Anders kan ik alleen maar foto's buiten maken. Misschien dat het in een andere rijbak heel anders is, maar gisteren was ik toch absoluut niet tevreden.
Ik zal toch de foto's even gaan bekijken...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:50

Ja, bekijk ze maar even. Wij zijn ook van plan de camera aan te schaffen, maar natuurlijk ook om foto's in een binnenbak te kunnen maken. Je zegt dat de body goed is, maar de lens niet. Welke lens zul je kopen om ook foto's in een binnenbak te kunnen maken?
Ik heb namelijk op het moment een camera met waardeloze instellingen, slechte sluitertijd (kun je zelf niet instellen en zelf kiest hij altijd een net iets te lange sluitertijd Haha!), en een te lage ISO waarde, die overigens ook niet in te stellen valt. Bovendien is de flits ook flut. Klinkt als een hele slechte camera, maar dat valt natuurlijk wel mee. Het wordt pas slecht als je het gaat vergelijken met de 300D. Bovendien kun je op mijn camera geen externe flits bevestigen en zit er gewoon maar één lens op Tong uitsteken
Wil je alle instellingen handmatig kunnen veranderen (en zijn ze ook om over naar huis te schrijven) en wil je een digitale spiegelreflex, dan zit je toch al gauw tegen een aardig bedrag aan te kijken...nja, dat moet dan maar Haha!