Iedereen heeft het over reining omdat TS in de openingspost aangeeft dat ze het leuk zou vinden om wat verder te gaan met stops, spins, rollbacks etc. denk ik..
Duhelo schreef:ik las ergens een opmerking dat je geen reining moest rijden als je geen ijzers kunt betalen.
Nu ben ik bezig mijn jong paard westernmatig in te rijden; ikzelf heb altijd dressuurmatig (met een eigen relaxte draai eraan) gereden met mijn oudere trekpaard, maar heb besloten een nieuwe weg in te slaan omdat de westernstijl mij wel trekt.
ik rij mijn driejarige in onder begeleiding van een goede westerninstructeur.
Het is de bedoeling om gewoon een goed gereden, evenwichtig paard onder mijn kont te verkrijgen, maar indien mogelijk zou het wel leuk zijn om ook verder te gaan met stops,spins,rollbacks etc (we hebben tijd)
Echter staan beide paarden blootsvoets (de oudste heeft zon harde voeten dat ze na 85 km in twee dagen amper gesleten waren) en ik ben eigenlijk niet van plan om ijzers onder mijn paarden te doen. ik vind het onnatuurlijk, ze hebben beide goede hoeven, worden op het harde getraind, en het lukt zo wel.
Dus, moet een western gereden paard op ijzers staan? en waarom?