Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dit paard bedoel ik 
Woogy schreef:Heb foto's gezocht van Impressive en hij is wel flink, maar niet half zo groot als andere paarden die ik heb bekeken zoals Sir Cool Skip. Zit ook wel zo'n 40-50 jaar verschil tussen, maar is de massa dan nog groter te trainen? Is het hulp van bepaalde medische zaken(steroïden etc)? Of blijft het groeien zolang het dier leeft?
'
Woogy schreef:Wat ik me afvraag, als je een paard hebt wat er heel mooi uit ziet en dan ook nog eens goed kan bewegen vanwege goede benen bouw en uiteraard gangen, dan scoor je toch hogere en betere punten?
Is het bij HYPP ook zo dat Drager x Drager= 50% Lijder, 25% drager, 25%vrij? Drager x Vrij= 50-50 vrij of drager en Vrij x vrij=vrij?
Zit te jokken? Ik heb de vraag al zo'n een aantal keer gesteld?? Omdat me opvalt dat Impressive zelf kleiner was in bespiering dan foto's van andere paarden die ik heb gezien
Woogy schreef:Paard wat ik reed had een afwijking waarbij haar hoofd bleef doorgroeien. Geloofde het zelf niet zo goed dat ik elke maand het hoofdstel een gaatje losser moest doen.
Maar het komt er dus wel op neer dat de paarden worden 'geholpen' moet nog groter worden? Of is de aanleg er vanuit de spieren om makkelijker groter te worden(even kort door de bocht, een hengst krijgt meer en makkelijker spieren door testosteron houdt het HYPP ook iets dergelijks in)
Ik was van het merendeel al op de hoogte maar blijf het interessant vinden. Het is ook opvallend dat inderdaad Amerika veel verder gaat hierin. Ik zag meerdere paarden daar met van die steile achterbenen, waar dus niet op gereden word. Mij werd dus verteld dat het halterpaarden zijn, geen rijpaarden. En dan gaat het toch al mis. Ookal zijn paarden niet "gemaakt" om te rijden, ze behoren wel de mogelijkheid te hebben om vrij te kunnen bewegen en in staat te zijn een mens te dragen wat ze al eeuwen doen. Vind het wat dat betreft dus zonde. Zoals ik al zei heb ik nog nooit halter in NL gezien, denk dat het beeld daar ook heel anders zal zijn 
) en een vlakke draf terwijl het bij een ropingpaard om de wendbaarheid en snelheid gaat 
dat vind ik wel verantwoord. 
lifaya schreef:Het is ook opvallend dat inderdaad Amerika veel verder gaat hierin. Ik zag meerdere paarden daar met van die steile achterbenen, waar dus niet op gereden word. Mij werd dus verteld dat het halterpaarden zijn, geen rijpaarden. En dan gaat het toch al mis. Ookal zijn paarden niet "gemaakt" om te rijden, ze behoren wel de mogelijkheid te hebben om vrij te kunnen bewegen en in staat te zijn een mens te dragen wat ze al eeuwen doen. Vind het wat dat betreft dus zonde.

Ik vind dat ze mooi zijn in hun eigen manier. Het zijn geen quarters, absoluut niet, maar vind ze niet lelijk
Woogy schreef:Zijn die spieren dan echt alleen maar mensen werk(het zij steroïden het zij trainen)? Kan me dat niet voorstellen namelijk.
hollywood86 schreef:En al deze aannames, waar haal je die precies vandaan?
Ik heb weinig vertrouwen in de boerenwijsheid van de gemiddelde bokker, dus ik zou graag iets van onderzoeken zien.
Maar ze worden natuurlijk allemaal gewoon op de natuurlijke weg geboren
NatasjavE schreef:Je kan het KWPN niks vinden maar wat ze heel goed doen is fokken op correcte beenstanden(behorend bij het fokdoel), correct exterieur en gezondheid.
De keuzes die op exterieur keuringen van het KWPN gemaakt worden zijn niet alleen op schoonheid gebasseerd, ze zijn bewezen beter voor de duurzaamheid van het paard.
Woogy schreef:Als het niet HYPP is waar de extreme spiermassa vandaan komt, waar dan wel?
Zijn die spieren dan echt alleen maar mensen werk(het zij steroïden het zij trainen)? Kan me dat niet voorstellen namelijk.
Er is namelijk al meermaals aangegeven dat de spieraandoening HYPP niet in verband staat met een enorme massa spieren.