[WN] Aanmelding gezamelijke training BEVERWIJK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:44

ik wil het dus echt niet verpesten voor jullie hoor. Ach gut
ik denk dus dat ik het verkeerd begrepen heb. sorry.
ik dacht dat het een gezamenlijke training was voor western ruiters.

mijn fout.
nogmaals sorry sorry Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:46

Was er een tijdje terug niet iemand die voorstelde om een western/engelse 'training' te houden, zodat western ruiters en engelse ruiters elkaars verschillen eens konden zien/proberen.
Ik weet alleen niet meer wie dat toen voorstelde??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:46

Ik wilde me ook als dressuurruiter eens een keer verdiepen in de westernwereld........ Juist omdat er zo over mishandeling ed gepraat werd. Ik wil daar mijn eigen oordeel over kunnen vellen en dat kan natuurlijk niet als ik niet weet wat westernrijden inhoud. Daarom wil ik meerijden op een westernpaard, Daarom wil ik het een keer voelen en kijken wat het nou is. Dan kan ik me een oordeel veroorloven.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:47

Lovely schreef:
Oh, dus dat werkt zo?

Vreemd, het topic had eerst een hele andere richting en bedoeling.

Wat had jij dan in gedachten?? Lovely?? Ik denk dat wij een beetje dezelfde gedachten hadden / hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:48

Hoho ladies, Jos en ik hebben het hier niet voor het zeggen hoor, het is Blaze z'n avond!
Gezamenlijk? Tja wat voor inhoud geef je daar aan? Gaan de menners ook meedoen dan, en komt er ook een stukje vrijheidsdressuur en western aan de lange teugel? Haha!
Ik dacht dat het een gezamenlijke westerntraining was, waar evt. een paar dressuurruiters aan mee zouden doen die bv losrijoefeningen vanuit de engelse sport over zouden brengen en ook over die van ons na zouden denken.
Maar als het de bedoeling wordt dat Engelse ruiters plaats gaan nemen op westerngereden paarden "om dat gevoel een keer te krijgen" dan is het toch niet zo heel onlogisch dat sommige mensen (waaronder ik) dan het idee krijgen van 'Jongens ga dan lekker een keer met z'n allen een westernles volgen'? Verward

Ook al wordt het een eerste westernles voor 100 dressuurruiters, zowel Jos als ik hangen daar geen waardeoordeel aan, maar zeggen hier dat dat dan voor ons minder interessant is om naartoe te komen. Mag toch?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 12:48

Jos schreef:
hoeveel dressuur ruiters komen er die graag een keer western willen rijden?
en hoveeel western ruiters komen er die van elkaar willen leren?

als er inderdaad meer dressuur ruiters komen , is het in mijn ogen niet meer een gezamenlijke training.

dan zou je misschien eerst de dressuurruiters die een keer western willen rijden , tegen bbetaling een western les kunnen geven.

en daarna de western ruiters gezamenlijk kunnen laten trainen.

ik ben bang dat het anders weining nut heeft voor de western ruiters.

Ben ik ook bang voor.
Denk dat we het gewoon moeten houden op een gezamelijke western training.Engelse ruiters die het eens willen voelen komen een andere keer aan hun trekken.
wat betreft lovely zou ik willen toevoegen dat er gevraagt werd om een inbreng aangaande problemen bekeken vanuit de dressuur hoek,dat is prima.maar voor de rest moet het inderdaad gewoon blijven wat de bedoeling was.

Dus dames en heren het gaat een western trainings avond worden met mensen die western rijden en gezamelijk ervaringen gaan uitwisselen.

29 november staat vast.starten om 16.30.

toeschouwers zijn welkom dressuur of western whatever Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 12:50

Sugarmiss schreef:
Was er een tijdje terug niet iemand die voorstelde om een western/engelse 'training' te houden, zodat western ruiters en engelse ruiters elkaars verschillen eens konden zien/proberen.

Wij Cool
Zit in de pen(Riecky heeft al toegezegt)

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:50

Jos schreef:
ik wil het dus echt niet verpesten voor jullie hoor. Ach gut
ik denk dus dat ik het verkeerd begrepen heb. sorry.
ik dacht dat het een gezamenlijke training was voor western ruiters.

mijn fout.
nogmaals sorry sorry Bloos

Het is je vergeven hoor Jos!!! Ik vond het juist heel leuk om het echt gezamelijk te doen. San en Rob trainen natuurlijk elke dag met mij (ik als dressuur poedersuiker) en wil meerdere western / dressuur ruiters zien trainen...
Geeft niet hoor!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:03

FF kijken of het zo klopt???
want ik denk dat we langzaam moeten stoppen met deelnemers
anders wordt het te druk.
Wel had ik graag zo veel mogelijk toeschouwers die ook betrokken kunnen worden in de training

ruiters
calamity-jane
vera
gera
jos
roel?
sadie
rob
sandra
en dan nog 2 man van onze manege(denk ik)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:04

Blaze"]
[quote="Sugarmiss schreef:

Wij Cool
[/quote]

Was een idee van Anya, die daar toen een topic over gestart is. Uiteindelijk is dat een beetje doodgebloed, heb er met Anya nog over gepb't en idd zijn wij daar nu mee bezig.
Alleen kan je zoiets praktisch gezien in veel verschillende vormen gieten en daar zijn we nog over aan het denken (jaja). Belangrijk is in elk geval dat daarin de verschillen tussen beide rijstijlen aan bod komen, maar ook de overeenkomsten.
Dus idd laten we het op de 29ste gewoon zoals de oorspronkelijke opzet was een westerntrainingsavond houden, inbreng van dressuurruiters lijkt me altijd positief, maar voor degenen die normaal gesproken dressuren en (bijv n.a.l. van het mishandelingstopic) eens western willen proberen komt er wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:04

Blaze, waarom zeg je dan eerst toe dat ik mee kan rijden op een van jouw paarden ihkv " a horse is a horse" en "ik leer van jou en jij leert van mij"?
Want nu snap ik het niet meer eigenlijk.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:16

Lovely schreef:
Blaze, waarom zeg je dan eerst toe dat ik mee kan rijden op een van jouw paarden ihkv " a horse is a horse" en "ik leer van jou en jij leert van mij"?
Want nu snap ik het niet meer eigenlijk.

Tja waarom doen mensen wel eens iets wat ze moeten terug draaien????
Misschien omdat ze te enthousiast zijn op dat moment?? en later worden gewezen op dingen die ze simpel weg ff uit het oog zijn verloren??
Zoals ik al zei,je was de eerste dressuur ruiter die zich aanmelde. zeker gezien de eventuele inbreng aangaande het oplossen van *problemen* bekeken vanuit de dressuur hoek.Je bent welkom (met rij kleding) en nogmaals een combi western dressuur gaat echt komen Cool
Maar nu wil ik gewoon doen wat in eerste instantie de bedoeling was.
een gezamelijke western training.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:20

gijsenkim"]
Ik wilde me ook als dressuurruiter eens een keer verdiepen in de westernwereld........ Juist omdat er zo over mishandeling ed gepraat werd. Ik wil daar mijn eigen oordeel over kunnen vellen en dat kan natuurlijk niet als ik niet weet wat westernrijden inhoud. Daarom wil ik meerijden op een westernpaard, Daarom wil ik het een keer voelen en kijken wat het nou is. Dan kan ik me een oordeel veroorloven.
[/quote]

Ik had niets tegen Engelse ruiters gehad, ik heb zelf per slot van rekening ook zeker twaalf jaar Engels gereden. Maar ik denk dat je de mishandeling in de westernwereld niet kan beoordelen op een gezamenlijke training. Het ligt er namelijk maar aan hoe de ruiter met het paard omgaat. Misschien dat je bedoelt dat je wilde kijken of jij de normale handelingen en oefeningen in de western paardvriendelijk cq paardonvriendelijk vond. Maar ik denk dat het ook dan nog erg aan de ruiter ligt (wat vraag en verwacht je van het paard en hoe reageer je zelf) en we zullen het de 29e toch wel voornamelijk op de basis houden, of niet?
Maar ach, daar was een heel topic over, 'Western paardenmishandeling?' en die liep op zich wel lekker, maar ook wel lekker uit de hand... Scheve mond

[quote="Blaze schreef:
Wij Cool

Leuk!! Keep me posted!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:21

Ik moet, zie ik, wel met allemaal gevordere ruiters in de bak! Scheve mond Roel is jonger dan ik, maar rijdt me er absoluut uit! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:24

Het is een TRAINING geen WEDSTRIJD.......

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:26

Schrijf mij dan maar weer uit Blaze, wel jammer, gaan we ook nog eens op kort termijn iets NIET amerikaans doen, zodat wij ook wat hebben want zo vind ik het ook niet leuk, als er alleen maar western gedaan wordt, en het WAS een leuk idee, maar misschien moet je het even aanpassen in een GEZAMELIJKE WESTERN TRAINING.... Ik hoor van je,

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:28

Sonja schreef:

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

jesus zo moeilijk is het toch niet.WIJ willen met mede western ruiters ervaringen uitwisselen.Ik (Rob) zie dat wel zitten.En Ik (Blaze) zorg er voor dat wat in leusden mis ging hier niet mis gaat Cool

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:29

Schrijf mij dan maar weer uit Blaze, wel jammer, gaan we ook nog eens op kort termijn iets NIET amerikaans doen, zodat wij ook wat hebben want zo vind ik het ook niet leuk, als er alleen maar western gedaan wordt, en het WAS een leuk idee, maar misschien moet je het even aanpassen in een GEZAMELIJKE WESTERN TRAINING.... Ik hoor van je,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:32

Ehhhh James, je zit hier op het WESTERNforum van Bokt.... Dan is het niet zo heeeeel vreemd dat er iets westernachtigs georganiseerd wordt Verward Kijk anders eens op het Meetingforum, ook voor Engelse ruiters zijn er hartstikke leuke dingen hoor, en er zijn ook bijeenkomsten genoeg waar Engels en Western vrolijk door mekaar heen loopt/praat/rijdt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:35

Keej Blaze, ik vattum OK dan!.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:47

Ik kom idd ook om van de westernruiters te leren. En te kijken hoe die rijden en trainen en ervaringen uit te wisselen.
Als er dan veel engelse ruiters mee rijden die een keer western willen voelen hoef ik niet te komen.
Dus wat is de bedoeling van de trainingsdag. Engelse ruiters kennis laten maken met western of westernruiters die onderling ervaring uitwisselen?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:53

Sonja schreef:
Ehhhh James, je zit hier op het WESTERNforum van Bokt.... Dan is het niet zo heeeeel vreemd dat er iets westernachtigs georganiseerd wordt Verward Kijk anders eens op het Meetingforum, ook voor Engelse ruiters zijn er hartstikke leuke dingen hoor, en er zijn ook bijeenkomsten genoeg waar Engels en Western vrolijk door mekaar heen loopt/praat/rijdt etc.

Ehhhhhh Sonja, ik weet dat ik op Western zit, en aangezien ik Blaze elke dag zie en rij ook vaak samen met San en Blaze (elke dag zoongeveer) en wij dachten dat het een GEZAMELIJKE training zou worden, vandaar dat ik via WESTERN bok.. Als Blaze het ergens anders had neergezet was ik daar gaan bokken. Dus ik realiseer me goed dat ik in het topic westen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:57

OK dan!
Maar misschien dat Meetingforum toch wat voor je is, wij willen ook wel eens iemand anders leren kennen Knipoog

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:10

Blaze"]
[quote="Sonja schreef:

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

jesus zo moeilijk is het toch niet.WIJ willen met mede western ruiters ervaringen uitwisselen.Ik (Rob) zie dat wel zitten.En Ik (Blaze) zorg er voor dat wat in leusden mis ging hier niet mis gaat Cool
[/quote]

Ik snap hem wel hoor. Ik ga gewoon mijn best doen, ik rijd gewoon zoals ik normaal rijd. Dan heb ik des te meer aan opmerkingen, toch? Lachen Ik heb er wel zin in!

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:15

We komen graag met 2 paarden.