Mister01 schreef:Todorien schreef:ik heb ook een appaloosa gehad en iedereen verklaarde mij voor gek...
hij was koppig, hij wist wat hij wou, hij kon zichzelf wel redden (had de mens niet nodig) al met al hij stond wel zijn mannetje, maar hij was ook weer heel erg lief en kon super lopen!!!
dus al met al zou ik nooit weer voor een appaloosa gaan qua karakter maar wel qua lopen en werkwilligheid als ze hun energie de goede kant op hebben staan met je mee werken ipv tegen je in werken
maar toch mis ik hem nog wel
dat is denk ik sowieso de truc die je nodig hebt bij karakter paarden, maakt niet uit van welk ras, die kracht omzetten in energie die MET jou wil werken ipv TEGEN jou.
maar ik geloof wel dat de appies in het algemeen wel als heel erg eigenzinnig bekend staan.
dat is zeker de truc, je moet ze echt voor je winnen willen ze met je samenwerken (en gelukkig is mij dat gelukt en heb ik er een geweldige appaloosa aan gehad)
maar inderdaad het zijn zeer eigenzinnige karakters maar wel sprekende karakters ze werken niet met de elleboog maar zijn zeer duidelijk NEE of JA

en begreep ook van een paar mensen dat je ze dus idd vrijwel niet op shows ziet
Op de Reichert Celebration is het aantal apps vergelijkbaar met die van de paints, en volgens mij ook het aantal deelnemers op de 2 world shows zijn ongeveer gelijk...als de apps al niet meer is...
Maar heb ook niet veel shows nog gezien hoor, maar heb het dus nagevraagt en je ziet ze hier dus vrijwel niet