[WN] Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johanna29

Re: Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:52

Beste Rom, je moet dit absoluut niet persoonlijk opvatten want ik ken jouw reden niet. Je zult ongetwijfeld een hele goede reden hebben. Persoonlijk zie ik in jouw wel iemand met heel veel goede kwaliteiten.
Je bent het toch wel met mij eens dat het hoog tijd wordt dat er een hele stevige frisse wind bij de WRAN moet gaan waaien. Ik mij niet voorstellen dat er onder alle actieve WRAN leden geen mensen te vinden zijn die de WRAN kar op het goede spoor willen / kunnen zetten.
Nogmaals ik ben bereid die kar te gaan trekken maar ik kan dat niet alleen.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:59

cowboyberend schreef:
Canis schreef:
@ Todorien: Hoor ik hier een vrijwilliger aan de regelgeving commissie die de WRAN gaat verbeteren met haar goede inbreng? :D

Je bent van harte welkom hoor, want volgens mij willen we allemaal dat de WRAN het goed doet, zodat we met z'n allen kunnen genieten van de westernsport ongeacht de discipline die je rijdt of het ras dat je hebt.

nou todorien in de regelcommissie komt ook niet helemaal goed hoor! want die rijdt op 2 handen op een scharenbit ;)

is dat nou sarcasme of als grapje bedoeld cowboyB want je weet dat je met zulke uitspraken bij de verkeerde aanklopt he.......... (je weet niet eens wat de reden was waarom ik met 2 handen reed......)

en ik ben het met romkabouter eens; een rassentitel vind ik ook niet een waardevolle titel binnen de wran

ik ben nu 6 jaar lid van de WRAN en ik moet ook eerlijk bekennen dat de RUITERvereniging snel is afgezakt naar de afgrond en dit gewoon komt door niet te luisteren naar de leden, en dit is niet het aanvallen op het bestuur ik snap best dat het vrijwilligers werk is en ze hun best doen, maar als je het niet meer aan kunt of ziet zitten stap er dan uit inderdaad maar goed om weer een andere ''pispaal'' te vinden is moeilijk want zo is het gewoon je bent wel diegene waar al het gal heen gaat van de leden tenzij je goed luisterd naar je leden en er wat aan kan doen........

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:00

johanna29 schreef:
dat het hoog tijd wordt dat er een hele stevige frisse wind bij de WRAN moet gaan waaien. Ik mij niet voorstellen dat er onder alle actieve WRAN leden geen mensen te vinden zijn die de WRAN kar op het goede spoor willen / kunnen zetten.
Nogmaals ik ben bereid die kar te gaan trekken maar ik kan dat niet alleen.

_/-\o_ alle respect

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:23

johanna29 schreef:
Beste Rom, je moet dit absoluut niet persoonlijk opvatten want ik ken jouw reden niet.

Het was ook niet persoonlijk opgevat ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:45

johanna29 schreef:
Voor een voorzitter heb je oa leidinggevende kwaliteiten, tackt en overzicht nodig. Deze heb ik niet voldoende. Ik wil wel als lid van het bestuur tijd (lees prive tijd) vrij maken om een actieve rol gaan spelen.
Het is idd heel handig als je dat hebt, maar het ontbreken er van is geen belemmering gebleken om een voorzitter aan te stellen .....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:27

DubbelDun schreef:
johanna29 schreef:
Voor een voorzitter heb je oa leidinggevende kwaliteiten, tackt en overzicht nodig. Deze heb ik niet voldoende. Ik wil wel als lid van het bestuur tijd (lees prive tijd) vrij maken om een actieve rol gaan spelen.
Het is idd heel handig als je dat hebt, maar het ontbreken er van is geen belemmering gebleken om een voorzitter aan te stellen .....

om aan te stellen niet nee, maar er werd gesproken over dat Johanna29 die functie misschien wel zou kunnen nemen.
iedereen kan wel een voorzitter aanstellen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:33

DubbelDun schreef:
johanna29 schreef:

Ik kan van deze opmerking de "humor" niet inzien. Ik dacht we een bestuur nodig hadden met een aanvoerder die wel over deze kwaliteiten beschikt om een frisse wind door de WRAN heen te laten gaan. Blijkbaar blijf jij liever op de bank met je kopje thee zitten en alleen maar je "gal" spuien op internet over wat en wie het allemaal niet goed doet bij de WRAN.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:35

Nogmaals ik ambieer de functie van voorzitter absoluut niet om dat ik niet over de juiste kwaliteiten beschik. Ik wil wel als lid van een nieuw bestuur de kar gaan trekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:01

@johanna29 : mijn opmerking was zeker ook niet humoristisch bedoeld.
Maar de voorzitters in spé liggen klaarblijkelijk niet voor het oprapen.
Dus als je wilt dat er verandering komt kun je óf wachten op kwaliteit (met voortzetting van de huidige problemen) óf je neemt genoegen met minder kwaliteit in de hoop dat het idd een frisse wind gaat opleveren.

Iets niet ambieren omdat je niet over de kwaliteiten zou beschikken staat dus gelijk aan mijn 'op de bank zitten' ;)

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:37

DubbelDun schreef:
@johanna29 : mijn opmerking was zeker ook niet humoristisch bedoeld.
Maar de voorzitters in spé liggen klaarblijkelijk niet voor het oprapen.
Dus als je wilt dat er verandering komt kun je óf wachten op kwaliteit (met voortzetting van de huidige problemen) óf je neemt genoegen met minder kwaliteit in de hoop dat het idd een frisse wind gaat opleveren.

Iets niet ambieren omdat je niet over de kwaliteiten zou beschikken staat dus gelijk aan mijn 'op de bank zitten' ;)

Ik beschik over zelfkennis, ik weet heel goed wat mijn zwakke kanten zijn maar ook heel goed wat mij sterke kanten zijn. Daar in tegen geeft ik wel aan dat ik het wel de moeite waard vind om tijd en energie in deze club te steken, iets wat ik van jouw en die andere "roeptoeters" niet kan zeggen.

Dat het niet makkelijk is een nieuwe aanvoerder te vinden is een probleem wat veel verenigingen hebben dus je verteld niks nieuws hoor.
Misschien door een nieuwe start te maken met een andere club mensen durven die personen die wel over deze kwaliteiten beschikken zich wel kandidaat te stellen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:57

johanna fijn dat je de moeite wil nemen om in het bestuur te gaan
ik begrijp wel uit jou woorden dat je dat alleen wilt met een nieuw team, dus met een nieuwe voorzitter/ster

ik denk dat daar ook het meeste de schoen wringt
kom je in het bestuur als enige nieuwe, blijf je zitten met de oude garde waarvan met een deel prima is samen te werken maar met anderen misschien wat minder

ik denk dat het grootste probleem op dit moment is, is dat de WRAN heel veel is bezig geweest met de KNHS en FNW maar vergeten is aansluiting te vinden bij de rassenverenigingen, die nu gewoon samen een show gaan organizeren

wat betreft de levels, dat is volgens mij nooit geevalueerd
de levels zijn een goed systeem, het werkt in Duitsland prima
maar naar mijn idee had het gekoppeld moeten zijn naar de punten die je rijdt en niet naar je plaatsing
bijvoorbeeld, je rijdt in de reining boven de 68, dan kun je door naar L2, je rijdt hoger als 70 kun je door naar de L1
dan zitten in de L1 ook alleen goede reiningruiters
ik noem nu maar even wat getallen, dat kan natuurlijk verschoven worden
zo zou je dat ook bij de trail en horsemanship kunnen doen
alleen pleasure is wat lastiger denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:15

Als het voltallige bestuur aftreedt, dan ben ik er van overtuigd dat er binnen een avondje rondbellen een bestuur zit, wat oog voor kwaliteit heeft en geen eigen belang heeft.

Het levelsysteem deugt natuurlijk niet in de huidige opzet. Elke malloot stroomt vanzelf door, ongeacht hun niveau, het gevolg zie je nu duidelijk in de L1/L2.
Op basis van prestaties lijkt mij niets. Een 70 score bij de reining bijvoorbeeld is bij de WRAN een totaal andere score dan een 70 bij NRHA of AQHA. Er is daarvoor te veel onderling verschil, zelfs bij wran-jury's onderling.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:33

ja, ik ga dan wel uit van deugdelijke jury's en kwa jurering dan volgens de NRHA
het niveau moet gelijk zijn
het moet niet zo zijn dat je bij de WRAN een 70 haalt en bij de NRHA niet verder komt als 67
en dat geldt natuurlijk ook voor de trail enzo
een Amerikaanse jury die jureert bij de paints moet op ongeveer dezelfde punten uitkomen als een Duitse of Nederlandse jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:38

Dat is in ieder geval op dit moment bij lange na niet. Ik heb zelfs bij een van mijn laatste wrang-wedstrijden een 73 gehaald. Bij de NRHA was dat nog geen 65 geweest.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:47

oef, dat is wel heel triest |(

een 73 krijgen voor een reiningproef zou moeten betekenen dat je bij de grote namen hoort want zulke punten hoor je alleen te krijgen als het een super proef is

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:19

dit wat nu gezegd wordt is ook genoemd. misschien dat een ander aanwezige daarover kan uitwijden want er rijden nu idd veel mensen in de L1 die nog niet eens in de L3 thuis horen. maar omdat ze veel rijden, vaak matig, en de rest een DQ heeft, gaat de minst slechte er idd met de punten vandoor.

er is toen gezegd dat als je een minimum aantal punten haalt.. bijvoorbeeld 54, dat je dan automatisch een DQ hebt. maar dat vonden ze geen goeie oplossing.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:35

maar het echte probleem zit hem dus bij de jury's die veel te mild jureren
dan werkt een level systeem natuurlijk nooit

het level systeem komt eigenlijk van de dressuur waar je door middel van winstpunten(die je behaald door je eigen rijden) naar een hoger niveau kunt komen
dan functioneert het maar dan moeten jury-leden wel daar naar jureren en goed in het oog houden of iemand wel L4, 3, 2 of 1 waardig is
en dan moeten die levels ook goed omschreven zijn en wat we daar voor niveau willen zien

ik krijg het idee dat het verschil tussen L5 en L1 veels te klein is, dat zou een wereld van verschil moeten zijn kwa niveau
net zo goed ald een B ruiter op kijkt naar een ZZ ruiter en het zou ook zo moeten zijn dat sommige ruiters nooit doorkomen omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn
zo moeten de proeven ook navenant moeilijker zijn en de jurering ook eerlijk
DQ hoeft niet maar je zou kunnen zeggen dat als iemand een flink aantal keren onder een bepaald aantal punten scoort, diegene terug mag/moet naar een level lager

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:37

er komt straks een nieuwe jurycursus

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:41

en MBO opleiding westerninstructeur toch?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:43

cowboyberend schreef:
er komt straks een nieuwe jurycursus

leuk, maar worden daar de oude juryleden ook heen gestuurd?
een beetje opfrissen kan blijkbaar geen kwaad als iemand 73 loopt uit te delen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:18

jelson schreef:

ja een MBO3 bbl opleiding westerninstructucteur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:20

Paintless schreef:
jelson schreef:

ja een MBO3 bbl opleiding westerninstructucteur

Daar kun je dan van leren jojoggen :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:22

whahaha ;) maar als je die dure opleiding gedaan hebt, dan pas gaan ze bekijken of je wel in het plaatje WRAN trainer past.. euh.. kiek ik scheel?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:49

Paintless schreef:
whahaha ;) maar als je die dure opleiding gedaan hebt, dan pas gaan ze bekijken of je wel in het plaatje WRAN trainer past.. euh.. kiek ik scheel?

Nee, je moet het wel anders ;) lezen als het er staat.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:00

CJvR schreef:
Paintless schreef:

Nee, je moet het wel anders ;) lezen als het er staat.

ah... ik kiek scheel dus.

net zo als ik niet kan rijden als er L1 ruiters om me heen rijden. (klopt :j) maar de meeste L1 ruiters nog wel gelukkig.