[WN] Paarden gezocht voor de Youth World Cup 19-28 juli in Kreuth

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 09:38

rina schreef:
Xono, Chum begon erover en ik heb lopen zoeken, want ik heb er iets over gelezen maar kan het niet meer vinden ;(

Voor paarden die te koop staan hebben ze toch ook nog wat extra's?? Als in folders die neergelegd mogen worden enz enz??
Zou voor een verkopende partij mss wel een extra impuls kunnen geven het paard beschikbaar te stellen.

Het wordt in elk geval vermeld dat het paard te koop staat!

Rumpleteaser schreef:
Een vriendin van me is er ook mee bezig, ik hoop dat ze jullie verder kan helpen.

Heeft zij zich al gemeld bij een van ons? (anders even pb over wie het gaat? :) )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:39

Jazeker, je kunt het ook aangeven op het inschrijfformulier dat je paard te koop is. Dit wordt sowieso in het overzicht van alle gedoneerde paarden vermeld. Daarbij willen wij best folders van de gedoneerde paarden die te koop zijn neerleggen :j Ik weet zelf niet of er vanuit de organisatie nog extra's zijn, zoals iets in de omroep oid. Dat zouden we eventueel uit kunnen zoeken natuurlijk!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:42

Hoe zit het met het Belgische team, hebben zij al genoeg paarden?

XoNo

Re: Paarden gezocht voor de Youth World Cup 19-28 juli in Kreuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:48

België heeft tot op heden nog maar 1 paard doorgegeven aan de FEQHA. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze nog een stapeltje aanmeldformulieren hebben en die nog moeten doormailen :j

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:54

Ik vind het een beetje vreemd dat er in Belgie niks over bekend wordt gemaakt, er staat ook niks op de BQHA site... :?
Hoe zit het met verzekeringen e.d.?
Ik zou misschien wel mijn paard doneren aan het Belgische team, maar ik kan er dus niks over vinden

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:34

Ok, volgens mij gaat Marcel Vangenechten er volgens mij over.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:40

rapido schreef:
grappig dat de mensen die wel reageren met totaal géén probleem te hebben met het uitlenen van hun paard de betreffende dieren allen of te jong zijn of ziek, zwak en misselijk!

ik reageerde omdat ik er over nagedacht had. en ik heb besloten dat als ze komende jaren nog Quarters nodig hebben ik denk ik wel mijn merrie ga in zetten. zij kan er heel veel van leren, wat ik haar niet leren kan. dus worden we er beide beter van. ik heb het geld niet om haar op heel veel wedstrijden te starten en zo komt zij toch aan haar ervaring.

ik denk dat het allemaal heel goed geregeld is en er niets verkeerds met de paarden gebeurt dus lijkt het een goeie optie om mijn paard de nodige ervaring te geven.

alleen is ze nu nog niet eens onder het zadel en kan ze dus niet mee.

ik vind dus jouw opmerking kant nog wal raken..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:23

Tja eigenlijk kan ik 'm ook wel doneren aan het NL team, komt waarschijnlijk toch op hetzelfde neer maar aangezien ik zelf Belgisch ben...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:58

Jaycee maakt idd niet uit. Ik had (als de mijne fit waren geweest) ze ook aan de DQHA aan kunnen bieden. Ik woon in Duitsland, met Nederlandse nationaliteit ;) Als ze maar genoeg paarden hebben om het uberhaupt door te kunnen laten gaan, daar gaat het om.

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:11

Ik ben daarstraks persoonlijk gebeld door een jeugdruiter en had haar en het team heel graag van dienst geweest, maar helaas...
King is een hengst en dat mag dus niet (alhoewel hij niet heet of koud wordt onder het zadel met andere paarden, zelfs niet met hengstige merries erbij ;) ), aangezien de jeugdruiters allemaal jonger dan 18 jaar zijn. Anders had ik 'm zo beschikbaar gesteld...
En helaas gaat Stella (mijn grullo Quarter merrie) ook niet lukken, omdat zij al hoogdrachtig is en met een flinke dikke buik rondloopt.
Wel heel erg jammer, want het was voor beiden een super-ervaring geweest. :j

Ik ga heel hard duimen voor het Jeugdteam dat het allemaal gaat lukken. *D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:16

In zoverre maakt het uit, dat elk land wel een verplichting heeft een bepaald aantal paarden aan te leveren. Nederland moet er 7 aan leveren. Wanneer elk land de verplicht aantal paarden aanlevert, dan maakt het in principe weinig meer uit.

Nevada, bedankt voor je reactie!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:37

XoNo schreef:
In zoverre maakt het uit, dat elk land wel een verplichting heeft een bepaald aantal paarden aan te leveren. Nederland moet er 7 aan leveren. Wanneer elk land de verplicht aantal paarden aanlevert, dan maakt het in principe weinig meer uit.

Ow... ik zie op de lijst dat NL er al 7 had, met die van mij erbij dus nu 9.
Dan had ik ze beter bij Belgie kunnen laten zetten dus?
Alleen Belgie vraagt/vroeg nergens om en jullie wel. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:43

Geen idee of België er al genoeg heeft hoor :D maar wij zijn natuurlijk ook superblij met jouw paarden! Daarbij is de minimale 7 ook niet handig. Mocht er ergens 1 uitvallen (door verkoop of een andere reden), dan hebben we gelukkig nog extra paarden. En sowieso is het voor de doorgang van het hele evenement natuurlijk super dat wij meer dan de gevraagde paarden kunnen meenemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:52

Paintless schreef:
rapido schreef:
grappig dat de mensen die wel reageren met totaal géén probleem te hebben met het uitlenen van hun paard de betreffende dieren allen of te jong zijn of ziek, zwak en misselijk!

ik reageerde omdat ik er over nagedacht had. en ik heb besloten dat als ze komende jaren nog Quarters nodig hebben ik denk ik wel mijn merrie ga in zetten. zij kan er heel veel van leren, wat ik haar niet leren kan. dus worden we er beide beter van. ik heb het geld niet om haar op heel veel wedstrijden te starten en zo komt zij toch aan haar ervaring.

ik denk dat het allemaal heel goed geregeld is en er niets verkeerds met de paarden gebeurt dus lijkt het een goeie optie om mijn paard de nodige ervaring te geven.

alleen is ze nu nog niet eens onder het zadel en kan ze dus niet mee.

ik vind dus jouw opmerking kant nog wal raken..

net of mij dat wat boeit!

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:43

niet katten naar elkaar...

Op dit moment hebben wij inderdaad 9 paarden. Wij blijven nog doorzoeken naar nog meer paarden. Inderdaad wat Colin zei, stel dat er eentje uitvalt of wordt verkocht. We moeten niet de mogelijkheid lopen om op het laatste moment weer te weinig paarden te hebben. Aan iedereen die op dit moment zijn paard ter beschikking heeft gesteld aan een jeugdruiter; "SUPER BEDANKT" :o

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:59

De BQHA vraagt idd nergens om. Vreemd, want ik denk niet dat er in Belgie wel zoveel mensen zijn die zomaar hun paard ter beschikking willen stellen

kennyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:58

Voor België kan je steeds eens een mailtje sturen naar youth@bqha.be. Zij kunnen u daar wel verder helpen als je graag je paard ter beschikking zou stellen voor de Youth World Cup.

Groetjes

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:58

Jaycee_ schreef:
De BQHA vraagt idd nergens om. Vreemd, want ik denk niet dat er in Belgie wel zoveel mensen zijn die zomaar hun paard ter beschikking willen stellen

Hoe moet ik deze zin nu lezen??

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:30

Lees net op wittelbeurger. de dat het Nederlandse jeugteam niet daar Kreuth gaat maar naar de AQHA show in Wenden. Jammer, maar ik weet natuurlijk de reden niet. emmm, ik wou dat ik nog zo jong was :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:32

Schijnt met de kosten te maken te hebben Johanna. Ik wist het al even dat ze niet gingen. Jammer maar ik snap het wel.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:41

ze kregen een prijsopgaaf, en later nóg een prijsopgaaf daar bovenop. wouden ze de jonkies niet aan doen en vonden ze niet fair.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:57

Ach, wat jammer voor ze!! Hoop dat ze gaan "knallen" in wenden!!! Heel veel succes!!

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 14:05

We hebben inderdaad de beslissing genomen niet naar de Youth World Cup te gaan, maar naar Wenden.