[WN] Staart ingevlochten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:44

Je moet wel héél strak vlechten wil je het kunnen laten afsterven... maar ik kan me voorstellen dat je 'm met een staartzak idd makkelijker te strak af kan binden...
Ik was/ben ook altijd bang dat als je het ook bovenaan vlecht dat dat dan aan de staartwortel gaat 'trekken' en ze gaan schuren oid (net zoals bij een hengstenvlecht die je lang in laat zitten.. daar heb ik dan wel weer ervaring mee :+ ).

@Paintless; ja sorry _O- dat was even de eerste vergelijking die in mijn hoofd opkwam :')

Paintless

Re: Staart ingevlochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:45

geeft niets.. ik kon er om lachen.. maakte mijn dag weer goed :P

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:33

Blij te horen dat ik toch iemand z'n dag nog goed heb kunnen maken :D

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:16

Hier ook een lui en egoistisch mens,,doe ook de staart altijd in een vlecht en in een staartzak,blijft een witte staart toch langer mooi en vol :D
Overigens geniet mijn paard altijd van het gefreubel als ik hem aan het invlechten ben,dus ach denk dat het allemaal wel mee valt hoor!

In de zomer staat hij onder een vliegendeken en heeft hij een kwast of wat meer los dus met vliegen verjagen is het dan ook weer opgelost ;)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:36

essiedepessie schreef:
nou, ik heb wel eens gehoord van iemand met een vlechtstaartzak die hem te strak had zitten waarbij een stuk van de staartwortel afstierf...

maar dat is niet de reden dat ik het niet zo vlecht, ik ben gewoon bang dat ze gaat schuren dan...

Die had het vastbindtouwtje om de staartwortel heen gedaan Essie, en daarmee kneep deze persoon vrolijk de bloedtoevoer af. Als ik zo'n staartzak verkoop krijgt men er een gebruiksaanwijzing bij waarin onder andere staat dat ze absoluut onder de staartwortel moeten vast knopen....

AmberSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:39

_Melanietje_ schreef:
voor mij vooral is het handig, ik laat het dan een aantal dagen erin zitten en kam hem dan uit. zeker omdat die van mij niet zo'n dikke staart heeft.

O, gelukkig heeft je pony/paard een dikke staart. Bij dunne of normale staarten moet je ze er altijd uithalen na een dag, omdat het anders afbreekt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:53

ja, en als je paard geen staart heeft moet je iedere dag zachtjes aan de haartjes trekken, dan groeit het sneller.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:51

Ik heb het nu al een paar weken helemaal los bij haar.. ook haar manen..
Bevalt eigenlijk wel goed. Maar ze staat dan ook op een hele schone plek nu.

Afbeelding

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:46

ik vlecht altijd, maar idd altijd los, dus vanaf onder de staart wortel
1x per week eruit ff netjes maken en opnieuw vlechten