[WN] Western voor kinderen in NL?? (les en wedstrijden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jelson

Re: Western voor kinderen in NL?? (les en wedstrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:36

@ Countree : ik had het al gezien, hij valt jammer genoeg net in mijn werk weekend maar was zeker wat geweest.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:26

Jammer, maar is dat niet heel ver uit de richting voor jullie??

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:18

Ja zeker, maar gelukkig geven wij niet zoveel om afstand ;)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:39

jelson schreef:
[quote="sliding
Eigenlijk vreemd als je bedenkt, dat een paard, die in het jaar 4 wordt, wel mag starten op 1 januari van dat jaar (bijv mijn merrie was van augustus 2004 en mocht 1 jan 2008 starten terwijl ze pas in aug 4jaar werd).

En het voor kinderen niet geld als ze 10jaar worden en ze moeten wachten. :?
Doe het dan net als bij de DAWRA.

Je ben niet de enige die dat :? vind.

:)* Tijd voor verandering bij de Wran misschien.[/quote]
zal te maken hebebn met regels die voor jeugdruiters gelden
als men op 1 januari 18 is mag er ook dat hele jaar nog jeugd gestart worden houd ook niet op direct na 19e verjaardag
( zowel bij WRAN, AQHA en APHA) zou dat zo zijn zou men dat weer oneerlijk vinden wrs

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:07

Mijn zusje was 6 toen ze begon met rijden en toen reed ze eerst engels (les) en later toen ze 8 werd ging ze over naar het western rijden, eerst basis en later kreeg ze haar eigen pony waar ze mee wou barrel racen, toen ze 11 was begon ze met wedstrijden en plaatste zich het jaar erop al voor het EK (Italie) , waar ze met haar kleine pony meedeed tussen de Quarters en zich plaatste voor de finale.
Afbeelding
Later toen ze te groot werd voor haar pony is ze overgegaan naar haar quarter waar ze nu (inmiddels is ze 16) ook nog wedstrijden mee rijd. In Nederland rijd ze SWRN wedstrijden en in het buitenland NBHA. Ze heeft alleen les als ze naar Italie gaat.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:08

@hobbelheks, Ja daar heeft het idd mee te maken, want dat voorbeeld wordt dan ook gegeven. Maar ook dan vind ik 1 januari een vreemde peildatum, aangezien dat halverwege een wedstrijdseizoen is. Een peildatum direct na het NK lijkt mij persoonlijk logischer. Dit ivm de punten die behaald kunnen worden tijdens het wedstrijdseizoen, dan heeft iedereen theoretisch gezien gelijke kanzen. Het wedstrijdseizoen van de wran loopt nou eenmaal niet gelijk aan een kalenderjaar. Ook de leeftijd van de paarden, waarom nog altijd 1 januari? Waarom niet de werkelijke leeftijd van de paarden met als peildatum direct na het NK? Dan geldt voor mens en dier dezelfde regel en kan iedereen het hele seizoen meedraaien...direct na het NK niet de vereiste leeftijd dan helaas een wedstrijdseizoen wachten.
Als je verplicht bent om van level te veranderen is dat toch ook niet per 1 januari?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:14

ik vind het wel verstandig dat iig gelijk te laten lopen met de rasverenigingen aqha en apha, de westernwereld is al klein en onoverzichtelijk door alle verschillende regeltjes.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:20

Wat dat betreft is de WRAN al een tijdje geleden ontspoort (niet negatief bedoelt trouwens). Hoe loopt het wedstrijdseizoen van de paints en quarters dan? Gelijk of niet gelijk aan een kalenderjaar?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:58

Eind januari doet onze dochter mee aan de oefenwedstrijd te Oud Gastel. Altijd super gezellig daar met best veel jeugdruiters. Ook zijn er een aantal wedstrijd spellen, zoals ribbon race en boot race. Zie het topic hierover bij western evenementen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:26

Effe updateje... We hebben besloten dochter gewoon lekker eerst aan te laten rommelen en een stevige basis te laten ontwikkelen (goede band met pown, goede zit, alle gangen zelfstandig kunnen doen, zelfstandig rijden). Wel heb ik via de oude eigenaar van pown het westernzadel over kunnen nemen die op deze pown past. Gewoon omdat die toch wat kleiner is dan haar huidige zadel en ze de hulpen beter door kan geven. Na de winter gaan we op zoek naar een instr in centered riding/ grondwerk etc zodat we door kunnen op de weg die we beide ingeslagen zijn: het op gevoel rijden van onze paarden. Western wedstrijden zijn er pas vanaf 10 en dochter is net 7 geworden. Dus eerst de basis erin en wat lichte wedstrijd ervaring op stal en in de bixies halen. Kunnen we later alsnog naar western als dochter dat wil.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:34

Hele verstandige keuze Zilfstar.
En dan kan je natuurlijk altijd tussendoor een met de lead-line mee doen om eens even op een westernshow te zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:24

Zilfstar schreef:
Wowo, tussen de volwassenen starten... komt er zo'n kleintje aan met d'r pown van 134 _/-\o_

Mijn pony is ook 1.34 :')

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:57

Diaz schreef:
Zilfstar schreef:
Wowo, tussen de volwassenen starten... komt er zo'n kleintje aan met d'r pown van 134 _/-\o_

Mijn pony is ook 1.34 :')

dat deed me zusje dus ook , vonden de volwassenen met hun ´grote´paarden wel grappig,
totdat zij de prijzen mee naar huis nam met die kleine pony /3 8-)