catalyst1 schreef:mmm.ben het meestal wel eens met QuarterH en Niels,maar ik heb hoog dressuur gereden ( t/m Z) en doe het niet heel onverdienstelijk in de western.Ik begin maar meteen met toegeven dat ik als voormailg dressuurruiter te vaak,te lang mijn paard vasthou.Daar zit dus een wezenlijk verschil in western en engels.Maar veel oefeningen uit de dressuur gebruik ik om mijn quarter te gymnasticeren,zoals wijken,appuyeren,travers etc.In de dressuur begin je met laag en rond en ga je vervolgens vanuit de verzameling aan de oprichting werken, bij western ga je op dat punt aan verzameling aan een lange teugel werken.Als westernruiter wil je je paard rechtgericht hebben,als dressuuruiter zoek je stelling op,maar begin je ook met een rechtgericht paard. Er zijn dus duidelijk verschillen,maar ook wel overeenkomsten als je het mij vraagt.
ik heb ook tot het z dressuur gereden en doe het nu in de western ook niet onverdienstelijk en ik ben het met je eens alles waar je je paard mee kunt gymnasticeren gebruik ik inderdaad ook bij mijn westernpaardje, inderdaad zit er in teugeldruk en teugelvoering een groot verschil en inderdaad een dressuurpaard heeft veel meer stelling en buiging in hun proeven een westernpaardje wil je rechthouden in je proef (alhoewel ik wel train met stelling en buiging.........) dus inderdaad veel verschillen maar ook overeenkomsten en goed het is ieder zijn eigen idee of dat nou wel of niet zo is