[WN] stallingen voor de western ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:43

Kortzichtigheid is in elke tak van sport een drama.

Ik heb in Enschede een tijdje geleden een stalling gezocht voor een paard, maar inderdaad zodra het woord western viel was je eigenlijk praktisch niet meer gewenst. Gelukkig had ik hier de Kolderhoeve redelijk in de buurt met goede faciliteiten, maar elders hoefde je je heil eigenlijk niet te zoeken. Het was allemaal kommer en kwel over de bodem, en zelfs over dat de sporen en bitten niet gewenst waren (hoe verder je naar het oosten gaat hoe kortzichtiger ze worden geloof ik :') ). Ik heb het opgelost door gewoon langs te gaan en niet te bellen.
Face to face waren ze een stuk opener en makkelijker. Het weigert natuurlijk ook een stuk moeilijker als iemand voor je staat dan dat je telefonisch iemand afscheept.

dark_girl

Re: stallingen voor de western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:38

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:13

Stelletje mutsen zijn het die dressuur stal houders waar je als western ruiter niet terecht kan.
Hier staat western =Reining= achterberg bodem naar z'n grootje.
Terwijl het eigenlijk is achterberg bodem = reiners benen naar z'n grootje = komen niet op zo'n stal.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:17

Precies Adrienne! maar ze hebben nou eenmaal dat vooroordeel en het is niet makkelijk te overtuigen dat er meer is dan reining :)

Drost is ook niet kapot van westernruiters en ze hebben mij veel te donkere stallen.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:54

HumbleTalent schreef:
Kortzichtigheid is in elke tak van sport een drama.

Ik heb in Enschede een tijdje geleden een stalling gezocht voor een paard, maar inderdaad zodra het woord western viel was je eigenlijk praktisch niet meer gewenst. Gelukkig had ik hier de Kolderhoeve redelijk in de buurt met goede faciliteiten, maar elders hoefde je je heil eigenlijk niet te zoeken. Het was allemaal kommer en kwel over de bodem, en zelfs over dat de sporen en bitten niet gewenst waren (hoe verder je naar het oosten gaat hoe kortzichtiger ze worden geloof ik :') ). Ik heb het opgelost door gewoon langs te gaan en niet te bellen.
Face to face waren ze een stuk opener en makkelijker. Het weigert natuurlijk ook een stuk moeilijker als iemand voor je staat dan dat je telefonisch iemand afscheept.

Mee eens, rondom Hengelo was het ook ontzettend moeilijk een fatsoenlijke stal te vinden en we hebben ze bijna allemaal al eens gehad :') Veel dressuurruiters die je echt de bak uitreden of op andere manieren je het leven zuur maakten. Gelukkig sta ik nu op een redelijk alternatieve stal, waar bijna de helft western rijdt... Ik ben er heel blij mee ondanks dat we geen binnenbak hebben (lastig in de winter :P)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:28

Rondom Hengelo is het sowieso al een drama :')

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:35

Toch apart dat er in sommige delen van Nederland toch anders gereageerd wordt dan in andere... Ik heb mijn paardjes nu thuis staan, maar voorheen toch ook op verschillende pensionstallen gestaan. Nooit een probleem geweest en ook gewoon met mijn reiners mogen rijden...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:50

Wendy schreef:
Rondom Hengelo is het sowieso al een drama :')

Klopt..

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:08

Ik weet niet of je nog aan het zoeken bent voor een andere stalling voor je paard?
Wij staan met 2 western ruiters bij van der Vlist in Lexmond. Dit is een stoeterij. We hebben een binnenbak, buitenbak, paddocks, weidegang, ruime stallen, stapmolen, enz. Bij hun was het geen probleem dat we western reden. Misschien kan je een keer komen kijken. We krijgen ook regelmatig les van JP die daar komt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:10

ik ben inmiddels verhuist maar houd mijn opties open.....je weet maar nooit hoe een balletje rolt toch?

Kan je me meer vertellen?
Mag ook via pb.
ik ben benieuwd naar de prijs....weidegang.....etc.etc.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:26

daar hebben we Peet! Hoi!
heb ook gekeken voor stalling daar maar dat is een dure stal! wel leuk al die faciliteiten maar daar is de prijs helaas ook naar...
De les van JP is wel interessant overigens, is het ook mogelijk om naar jullie te komen om te lessen? JP naar ons laten komen is in de winter niet zo handig nl...

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:43

Oeoeoeoe schaam me diep nu, had Yvon beloofd dat ik snel bij jullie zou komen kijken in Lexmond en ben nog steeds niet geweest. Nou ja binnenkort vakantie dan heb ik alle tijd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:45

gaan we dan samen kijken? of alledrie tegelijk?

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:52

Volgens mij is samen kijken en alledrie tegelijk hetzelfde ;-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:54

nee, samen is met 2 en alledrie is met 3, dus niet hetzelfde....toch?
Misschien mooie optie om daar te gaan lessen, JPK is een prima instructeur!

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:55

@quartel
Waar ben je nu naartoe verhuisd?
We hebben nml nog een stal vrij.
Geweldig buitenrijgebied (Loonse en Drunense Duinen)
Gezellige kleine stal met recreatieruiters, niemand doet moeilijk.

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:59

cissy schreef:
nee, samen is met 2 en alledrie is met 3, dus niet hetzelfde....toch?
Misschien mooie optie om daar te gaan lessen, JPK is een prima instructeur!

Als het mogelijk is om daar te lessen zou het wel fijn zijn.

We moeten maar even wat afspreken of we samen of met zijn 3-en gaan kijken :D ligt er ook aan of we allemaal tegelijk kunnen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:17

ik wil ook mee :')

Kattekind.....ik sta nu bij cissy op stal....lekker dicht bij huis :j
Als het met de weidegang goed gaat deze zomer dan blijf ik daar nog wel eventjes hangen denk ik :D
maarja........ook daar kan van alles gebeuren (overal wel) dus ik blijf de opties open houden ;)

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:01

Ow, okee. Hardstikke goed toch?
Hoop dat je het daar naar je zin hebt !

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:34

Jullie zijn allemaal van harte welkom om te komen kijken. Of het lessen bij JP mogelijk is, weet ik niet. Dit zal ik moeten navragen of dit mogelijk is voor mensen van buiten.
laat even weten wanneer jullie willen komen kijken, dan zorgen we dat we er ook zijn, is wel zo gezellig.

Nikita98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:25

cissy schreef:
zijn er niet in onze omgeving, wel gewone pensionstallen (maar die ken je al) en verder is er geen specifieke westernstal dichtbij.
In Waardenburg zit er een maar daar is geen weidegang, in Woudenberg zit er een maar dat is best ver rijden. Dan heb je nog Benschop maar dat is ook niet om de hoek en dan zit alles verder weg.....

Wat bodem betreft, je moet ook geen spins en slidings maken in een bak die daar niet geschikt voor is dus die bodems gaan echt niet kapot omdat je toch in 1e instantie je paard heel wilt houden. Snap dan ook niet waarom pensionhouders er moeilijk over doen. Zet eens een paar hindernissen neer die doen meer kwaad voor je bak.

Inderdaad geen weidegang, maar wel staan de paarden elke dag (uitgezonderd bij zeer slecht weer) buiten in de paddocks.
Ook wordt er les gegeven. De prijs voor de stalling valt ook reuze mee.

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:30

RedKing schreef:
Jullie zijn allemaal van harte welkom om te komen kijken. Of het lessen bij JP mogelijk is, weet ik niet. Dit zal ik moeten navragen of dit mogelijk is voor mensen van buiten.
laat even weten wanneer jullie willen komen kijken, dan zorgen we dat we er ook zijn, is wel zo gezellig.

Ik wil komend weekend even komen kijken bij jullie?? Welke dag/tijd zijn jullie er??

Geen idee of ik alleen kom of met Cis en Quartel, we lopen elkaar steeds mis op stal.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:49

hej meid,

wat een rascime zeg,,
ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk iets vind.
vind dat echt niet kunnen, iedereen houdt toch van dezelfde sport..
wat is een quarter anders dan een 'anky' paard,,
bah.. krijg daar gewoon de kriebels van

groetjes

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:45

Megs schreef:
RedKing schreef:

Ik wil komend weekend even komen kijken bij jullie?? Welke dag/tijd zijn jullie er??

Geen idee of ik alleen kom of met Cis en Quartel, we lopen elkaar steeds mis op stal.

*wil best mee* :j

Anders even via pb afspreken???