Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:dus kort samengevat ; met een fries kan je zeker westernrijden.maar met een quarter zeker geen dressuur.een fries kan het wel,maar niemand durft. en een kwestie van goed rijden.maar met/voor een quarter geld dat niet, ze hebben de bouw niet.
en niemand heeft nooit een quarter in de Z dresuur ring gezien,maar wel een fries bij de NRHA/nsba ?
meten met 2 maten heet dat...
(of ik niet niet
)
)

. Ik heb nog een aantal "echte" QH's ook, maar ik ben gewoon erg gek met dit malle kleine ding. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ze een echte quarter bouw heeft, compleet met kont en front, dat ze met gemak stops trekt van 6 - 9 meter en kan spinnen en wisselen alsof het niks is. Beter dan veel Qh's, zelfs.
Maar momenteel is dat echt nog niet mijn niveau..
Magrathea schreef:Hoihoi,
Voorlopig is het nog een verre droom, maar ooit willen ik en mijn vriend onze eigen paarden hebben.
Nu ben ik qua rassen niet zo heel kieskeurig, maar heb Friezen altijd onwijs mooie paarden gevonden. Glanzend zwart, met die lange manen.. geweldig! En gezien mijn vriend zijn grootte moet hij ook niet een paard hebben veel kleiner dan dat..
Ik vraag me alleen af of ze een beetje geschikt zijn om western mee te rijden (want als ik dan mijn eigen paard heb wil ik er wel een beetje mijn western ding mee kunnen doen). Dit vraag ik me af omdat ze zo'n hoge halsaanzet hebben, daar kan je paard toch niet goed laag mee lopen?
Ervaring, iemand?

Magrathea schreef:Als ik reining zou willen gaan doen dan wil ik het liefst een appaloosa.Maar momenteel is dat echt nog niet mijn niveau..
Reining zie ik inderdaad ook niet zo snel gebeuren met een fries, maar pleasure/trail/WH lijkt me dan wel weer prima.. en leuk
Magrathea schreef:Troi, ik denk niet dat jij hetzelfde gewicht hebt als mijn vriend