[WN] Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 16:17

Niet ? Maar wie is er dan verantwoordelijk voor de kosten ? ik bedoel, het zal toch allemaal betaald moeten worden.

Tenderfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:45

De DWRF en de SWRN.
De andere verenigingen hebben geen kosten,maar ook geen baten.Dat lijkt me logisch.
Ik hoop dat de DWRF en de SWRN wel heil zien in dit festival.
Er zal nog iets verandert moeten worden aan de formule,maar ik denk dat ze dat heel goed weten nu de eerste voorbij is.

Yessy

Re: Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:53

Ik vond het mooi opgezet en fijn dat het goed bereikbaar was, maargoed ik woon dan ook in de randstad.

Ik (en om mij heen op dat moment vele anderen) baalde er alleen ontzettend van dat het vrijdagavond zo vreselijk uitliep. Ik kwam voor de reining (en de futureguys en barrelrace ervoor was leuk meegenomen), maar ik heb de halve avond naar de pleasure en hunter zitten kijken. Tegen de tijd dat de reining begon was de laatste trein al weg dus ik ben noodgedwongen met iemand meegereden, maar die wilde ook uiterlijk half 1 thuis zijn om na 5 starts moest ik het voor gezien houden.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 17:02

Dan zal daar toch een max. aan de inschrijvingen moeten komen, anders gaan toeschouwers balen en komen ze de volgende keer niet meer.
Deelnemers zijn heel belangrijk, maar betalende toeschouwers met aanhag ook.

Dit moet toch echt wel blijven bestaan hoop ik, dan hebben wij ook eens een keer wat in NL. Bovendien is het uitstekende promo voor de westernsport. Juist omdat er dingen omheen worden georganiseerd, kan het mensen die willen gaan paardrijden maar geen dressuur willen rijden, over een drempel heentrekken.

Zelf ben ik na jaren gestopt te zijn begonnen met westernrijden, omdat alles er omheen mij ook aansprak. Beetje een lifestyle dus.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:57

Of meer verdelen want de dag ervoor waren er wel langere pauzes tussen door dacht ik?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:04

JohnnyReiner schreef:
, dan hebben wij ook eens een keer wat in NL.

En wat is dat dan precies?
Ik heb weinig internationale top of subtop ruiters gezien.

JohnnyReiner schreef:
Bovendien is het uitstekende promo voor de westernsport. Juist omdat er dingen omheen worden georganiseerd, kan het mensen die willen gaan paardrijden maar geen dressuur willen rijden, over een drempel heentrekken.

Jij denkt echt dat Engelse ruiters die dit hebben gezien over de streep getrokken worden?
Ik denk juist dat ze nog tien keer achter de oren krabben.

JohnnyReiner schreef:
Zelf ben ik na jaren gestopt te zijn begonnen met westernrijden, omdat alles er omheen mij ook aansprak. Beetje een lifestyle dus.

Ik heb niks met de lifestyle, ik kom om te paardrijden.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 00:03

Je bekijkt een aantal dingen vanuit je eigen perspectief Romkabouter, en dan wordt je een beetje nagging :D Zoals wel wel vaker.

Om maar met je 1e punt te beginnen, ik heb al geschreven het gaat niet alleen om deelnemers. Als er alleen maar deelnemers komen die inschrijven voor de wedstrijden en er komt verder niemand heb je dus geen evenement.....

Punt 2

Ik heb het helemaal niet over engelse ruiters, ik heb het over mensen die misschien willen gaan rijden maar niet dressuur, vanwege de attitude die daar bijhoort.
En die zich bij het westernrijden wel thuis kunnen voelen.

Punt 3

De meest klassieke fout... Je bekijkt het alleen maar vanuit je eigen standpunt. Jij rijdt so what the heck met de rest. Er zijn veel mensen, mannen, die paarden leuk vinden maar worden afgeschrikt door
het klassiek rijden. Heb dat al heel veel meegemaakt, als je mensen kunt overtuigen van het leuke aan het hele gebeuren, kom je al een heel eind.

Bij mij komt bv country muziek op ergens plaats 8 of 9, maar vaak willen mensen er ook wat omheen, ik wel iig. Zet je oogkleppen eens af ;) En kijk eens wat verder dan je eigen omgeving waar je in
leeft.

Ik ken je verder niet persoonlijk, maar uit al je berichten druipt vaak alleen maar azijn, kap daar eens mee.

Tenderfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:04

Romkabouter schreef:
Ik heb weinig internationale top of subtop ruiters gezien.

Weinig is niet helemaal geen.
Ik geloof er vast in dat als men de formule iets aanpast er meer internationale top en subtop komt.

Romkabouter schreef:
Jij denkt echt dat Engelse ruiters die dit hebben gezien over de streep getrokken worden?
Ik denk juist dat ze nog tien keer achter de oren krabben.

Misschien hebben ze jou zien performen en dachten,heeee dat wil ik ook.

Romkabouter schreef:
Ik heb niks met de lifestyle, ik kom om te paardrijden.

Je kunt doorslaan mbt die "lifestyle" maar helemaal zonder is toch het missen van de slagroom.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:43

@jonny: punt 1: publiek komt af op top en subtop, niet op Henk van de hoek.
Dus ja, zonder publiek kun je niet, maar die haal je binnen met kwaliteit.

punt 2: Sorry, verkeerd gelezen
Punt 3: so what the heck mmet de rest Verzin je er zelf bij, zo egoïstische ben ik niet ;)

Misschien ben ik op dit onderwerp inderdaad wat zuur, maar je kunt je ook afvragen hoe dat is gekomen. Ik denk dat een persoonlijk gesprek erg zou helpen voor je beeld ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:59

Tenderfoot schreef:
Misschien hebben ze jou zien performen en dachten,heeee dat wil ik ook.

Dan dachten ze 20 keer na, want ik kan niet zoveel.

Tenderfoot schreef:
Je kunt doorslaan mbt die "lifestyle" maar helemaal zonder is toch het missen van de slagroom.

Tja, dat ben ik dan weer niet met je eens.
Standjes om dingen te kopen zijn natuurlijk erg prettig :j

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 12:32

Sorry, dan zal ik dat verkeerd hebben begrepen, is vaak lastig met alleen schrift zonder expressie wat je wel in een mondeling gesprek hebt :) zelfde als met e- mail.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:53

Laten we dan teruggaan naar je eerste bericht: De vraag of het een succes was wel of niet.
Welke criteria/verwachtingen hang jij er dan aan en zijn die ook gehaald?

Want iedereen heeft natuurlijk zijn eigen dingen waar hij of zij naar kijkt, deelnemers of niet.
Ik heb ook vooral gekeken naar wat ons "beloofd" is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:22

En is dat waargemaakt ??

Onder succes voor een vereniging kijk ik vooral naar het financiële aspekt, want de starters kunnen het nog zo naar hun zin gehad hebben zonder de nodige financiële middelen kan het haast geen vervolg krijgen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:27

Volgens mij is er door de Gemeente Den Haag een de eigenaar van de Uithof een aardig budget vrijgemaakt (volgens Jan Trel), dus het financiele gedeelte zit de komende 5 jaar vast wel goed.

Ik vond in ieder geval 3 dingen goed
- de locatie
- alleen showlegaltack in de inrijarena
- secretariaat ging volgens mij er goed

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:31

JohnnyReiner schreef:
Dan zal daar toch een max. aan de inschrijvingen moeten komen, anders gaan toeschouwers balen en komen ze de volgende keer niet meer.
Deelnemers zijn heel belangrijk, maar betalende toeschouwers met aanhag ook.

Dit moet toch echt wel blijven bestaan hoop ik, dan hebben wij ook eens een keer wat in NL. Bovendien is het uitstekende promo voor de westernsport. Juist omdat er dingen omheen worden georganiseerd, kan het mensen die willen gaan paardrijden maar geen dressuur willen rijden, over een drempel heentrekken.

ik ben het met je eens!
ik zelf kon mezelf niet goed vinden in de dressuur sport. na een western evenement bezocht te hebben kwam ik erachter al veel ondelen van trail zelf te rijden zonder dat ik het echt door had. dit hefet mij wel over de streep getrokken om wat rijden betreft helemaal over te stappen naar trail.
mijn tweede punt is idd de sfeer. de sfeer bij dressuur stond mij altijd al tegen. de sfeer bij western motiveerde mij extra om zelf ook het western in te stappen.

niet alleen (nog) niet ruiters kunnen over een drempel getrokken worden maar ook ruiters die het niet goed kunnen vinden in de dressuur, spring, cross etc etc etc en dus nog niet helemaal hun draai gevonden hebben.

verder denk ik dat er erg veel goede ideeen gegeven zijn en hoop ik dat het bij de organisatie terecht komt als goed bedoeld advies. wij zullen iig de komende 4 jaar te vinden zijn in de uithof! ik hoop zelfs het laatste jaar zelf mee te kunnen rijden als ik genoeg winstpunten bij elkaar gereden krijg om L2 te mogen starten :D. al is het alleen al om alles rondom het mee rijden. ach, je moet een streven hebben toch? en dromen moet kunnen :o

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 19:04

Wij hebben als familie jarenlang in de wedstrijdsfeer gezeten, zo wel KNHS dressuur als western. Dat zijn grote verschillen, hoewel het er ook aan lag waar die KNHS wedstrijden werden gehouden.
Western past meer bij mij, om een hele hoop redenen. Beste voelde ik mij thuis bij de DRHA en wat onderlinge wedstrijden, maar dat is voor een ieder persoonlijk.

Tenderfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:50

Romkabouter schreef:
Laten we dan teruggaan naar je eerste bericht: De vraag of het een succes was wel of niet.
Welke criteria/verwachtingen hang jij er dan aan en zijn die ook gehaald?

Want iedereen heeft natuurlijk zijn eigen dingen waar hij of zij naar kijkt, deelnemers of niet.
Ik heb ook vooral gekeken naar wat ons "beloofd" is.

Dan zou ik het heel prettig vinden als je met ons zou willen delen waar het niet nakomen van het beloofde jou (of wie dan ook) heeft geschaad.
Mij als deelnemer heeft het niet nakomen van beloftes nm totaal niet geschaad.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:01

Hoezo geschaad?
Ik heb er geen financiele schade van over gehouden ofzo hoor :D
Beloftes staat ook tussen aanhalingstekens ;)

En ik ga hier niet mijn lijst met commentaar neerzetten, want dan ben ik weer de negatieveling :+
Dus vandaar mijn positieve punten. Mocht je ze willen weten, dan kun je me een pb sturen ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:10

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat mensen een afwachtende houding hadden. Sommigen zijn niet gegaan in afwachting van reacties en ervaringen. Of wilden eerst eens kijken hoe het zou gaan worden.
Sommigen waren bij voorbaart al bevooroordeelt en dat haal je moeilijk weg bij mensen.
En er zijn mensen die misschien meer verwachtte dan dit eerste jaar behaald kon worden.
Mensen zijn gewoontedieren en zien nu niet de nadelen van eerdere of andere lokaties. En men wil heel veel als het groots wordt aangekondigd.
Als de organisatie realistisch is neemt die de reacties mee in de planning van volgend jaar. Evenement 2 moet eigenlijk drukker en beter worden, dan heb je een evenement met toekomst in de Uithof.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:35

wat een gesprek over de eerste NK in DEN HAAG, ik zou als ik jullie was volgend jaar afwachten is er dan niet veel aan de verbeter punten gedaan die naar jullie verwachting gemakkelijk waren te verhelpen dan zou ik gaan klagen, ik zou nu naar de organisatie positieve feedback geven waar ze wat mee kunnen......

ps: mijn kritiek is een andere lokatie maar goed de uithof staat voor 5 jaar vast dus ik moet nog 4 jaar wachten tot ik mijn positieve kritiek kan geven

Tenderfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:48

Todorien schreef:
wat een gesprek over de eerste NK in DEN HAAG, ik zou als ik jullie was volgend jaar afwachten is er dan niet veel aan de verbeter punten gedaan die naar jullie verwachting gemakkelijk waren te verhelpen dan zou ik gaan klagen, ik zou nu naar de organisatie positieve feedback geven waar ze wat mee kunnen......

Misschien ben ik vervelend,maar het was niet het NK,maar het Dutch Western Festival waar div.NK,s onderdeel van uitmaakten.

Aan de NK,s opzicht valt weinig tot niets te verbeteren,)althans niet door de DWRF/SWRN.

Wij als deelnemer hebben nu al de keuze gemaakt om volgend jaar geen NK meer te starten,maar wel de rassenshow en eventueel de trophy,s.
En dat heeft niets te maken met de NK,s opzich.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:17

Kon je niet meekomen :P

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:34

ik ben er niet geweest en kan en wil ook geen oordeel vellen, ik blijf alleen met 1 vraag zitten ( geen vorm van kritiek pure belangstelling) hoe was de reining bodem voor de reiners. ik zag de paarden in de stop vaak stuitered stoppen, als de bodem inderdaad te wensen over liet is dit misschien een welkom advies voor de organisatie om daar aandacht aan te besteden volgend jaar.
moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog steeds niet ben overtuigd dat ik er volgend jaar wel bij moet zijn... de afstand en de file's houden mij nog steeds tegen. welke lokatie het is maakt mij niet uit overal is wel iets op aan te merken maar wil wel met mijn paard snel en veilig op deze lokatie kunnen komen en niet in file's staan met ronkende en sissend vrachtauto's in mijn laadklep ( woon nu in het noorden maar ben opgegroeid in de randstad dus weet ong. hoe het daar aan toegaat ;) in het verkeer)

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:54

Tenderfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:42

Romkabouter schreef:
Kon je niet meekomen :P

Nee inderdaad.We hebben 4x een finale plaats behaald,maar kwamen niet verder dan 2x de 4e plaats en 2x DQ.
We zijn nu aan het overleggen om een SPB of een Arabier te kopen.Dat maakt het dan een stuk makkelijker. :P :)
Laatst bijgewerkt door Tenderfoot op 05-10-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt