[WN] leuke reining paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:22

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:23

Nee, die reed niet, die betaalde alleen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:25

de reiniacs in belgie hebben ook altijd wat leuks in de aanbieding

Paintless

Re: leuke reining paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:27

tja, mijn mama mag ook wel betalen voor mijn cutter... ze is alleen nu nog te jong om te cutten. ik denk dat dat de leukste reiner wordt die er in nederland is. alleen al omdat ze de mijne is :P

maar de gek die genoeg bied.. mag dr gelijk mee nemen.
denk aan.. euh.. 10 000 emotionele waarde :P

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:39

Ik ben zelf niet zo aktief in adverteren etc, maar als er iemand komt dan mag ie weg.
We gaan hier een beetje afbouwen. Heb er dan nog 1 thuis over waar ik zelf op kan rijden, voor de rest rijd ik dan wel andermans paarden af en toe.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:19

Het vinden van een leuke gereden quarter is zelfs in deze tijd niet makkelijk in dat budget... het vinden van een leuke jaarling trouwens ook niet.... tenzij bloedlijnen je niet zoveel doen, maar aangezien je een leuke reiner wilt, lijkt me dat je daar ook wel een reining bloedlijntje bij wilt...

Als je daar niet zo strak aan vast wilt houden, en gewoon een leuke paint/quarter wil dan zou het wel moeten lukken.

hier op bokt heeft iemand een grullo paint merrietje te koop van 2 of 3 jaar, lootah heet het diertje... geloof dat de vraagprijs 3500 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:24

quarterH schreef:
Rahf: je hebt gelezen dat ze een beginner is? die wil je zelf een paard gaan laten zadelmak maken?

Just my thought....... Geen geld is geen goeie reden om een jong paard te kopen vind ik. Dat heb ik al zovaak mis zien gaan... zou zonde zijn. Kan je beter even doorsparen en een ervarener, oudere quarter/paint kopen!
of een haflinger :D
(kon het niet laten := )

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:33

VivaLaVida schreef:
quarterH schreef:
Rahf: je hebt gelezen dat ze een beginner is? die wil je zelf een paard gaan laten zadelmak maken?

Just my thought....... Geen geld is geen goeie reden om een jong paard te kopen vind ik. Dat heb ik al zovaak mis zien gaan... zou zonde zijn. Kan je beter even doorsparen en een ervarener, oudere quarter/paint kopen!
of een haflinger :D
(kon het niet laten := )

Helemaal 100% gelijk NIET DOEN. Iemand die geen ervaring heeft, zeker met jonge reiningpaarden, moet daar NIET aan beginnen.
Begin met er 1 te zoeken van, pakweg, 5 jaar of ouder. Bedenk wat je er mee wilt doen, nu en in de toekomst.

Ik krijg de gekste reacties, en toch heb ik in de advertentie precies gezegd wat voor quarter het is en waar voor.

Toch begint men over, kan ik er mee in het bos rijden met mijn dochter van 10 er op etc. Daar is een reiningprospect in 1e instantie niet voor. Het kan misschien natuurlijk wel, maar je zou wel gek zijn om zoveel geld uit te geven als dat alleen maar je doel is.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:18

hoi ik heb sinds vandaag mijn 5jarige reining quarter ruin te koop staan wat wel voor jou te betalen is.
als je info wil over hem dan kun je me een pb sturen en dan zal ik mijn tel.nr. aan je geven.

groetjes natas

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 06:26

Die staat al wel een tijdje te koop toch? Zag die een paar maanden terug al voorbij komen op de website van Starnmeer...

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:02

Bij coolrunningpaints verkopen ze ook leuke paint en quarters voor niet la te veel geld!

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:45

Hallo

Wegens te veel aan paaarden hebben wij nog een leuke ruin te koop voor een goed huis niet al te duur.
Hij heeft al ruime wedstrijd ervaring, gaat goed op de trailer en is braaf met rijden. Zeker voor beginners geschiikt.

PB even voor meer gegevens,

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:57

nou kijk... al meerdere oudere ruintjes voor een gunstige prijs. :D wat wil een mens nog meer :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:03

bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?

ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).

ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:07

ik heb bewust een veulen gekocht. a omdat ik daar ervaring mee heb, en b omdat die goedkoper in de prijsklasses liggen. maar ik ben geen beginnend ruiter.. in de vorm van heb nog nooit gereden. ik zit al vanaf mijn 4e tussen de paarden. western rij ik nog niet zo lang, 8 jaar nu, maar heb breeze wel zelf beleerd.
het duurde iets langer dan normaal, met de nodige ups en downs, maar ben er uiteindelijk wel gekomen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:10

ehm? volgens mij heb jij op een gegeven moment anders echt hulp moeten zoeken omdat het de spuigaten uitliep met Breeze.
Maar misschien is mijn geheugen anders dan het jouwe.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:12

Er zijn ook nog andere redenen waarom ze goedkoper weg gaan hoor.
Ik heb de mijne bijv van iemand gekocht die hem had om wedstrijden mee te gaan rijden.
Door omstandigheden had de eigenaar amper tijd voor deze ruin en als je er niets mee kan doen is zo een hobby gewoonweg erg duur.
Daarbij komt dat het echt een heel erg lief dier is maar hij verveelt zich dood in een rijbak en word daar erg lui van.
Hij is aan mij verkocht als recreant, omdat dat beter bij hem past en hij zo krijgt wat hij nodig heeft.
Ook om van de kosten en de tijdroof af te zijn.
Ik heb er niet te veel voor betaald en hij is kern gezond en heeft zeker geen gebreken ;)
Hij heeft papieren en is overal in getraint.
en ik heb er echt geen 4000 voor betaaldHet kan dus zeker wel maar je moet wel even goed zoeken en veel met de verkopers praten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:14

ik schrijf ook ; ik zeg niet dat het niet bestaat maar je vind het niet op iedere straathoek...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:16

essiedepessie schreef:
ehm? volgens mij heb jij op een gegeven moment anders echt hulp moeten zoeken omdat het de spuigaten uitliep met Breeze.
Maar misschien is mijn geheugen anders dan het jouwe.

dat klopt. en daar heb ik ook van geleerd. ga dit keer meer met begeleiding doen.
maar achteraf denken we dat breeze dus altijd een steekje los gehad heeft want ze was enorm extreem in dr gedrag. ze heeft zelfs mijn trainster aangevallen en als die nou geen ervaring had.. oke, maar die is ook 3 uur met breeze bezig geweest om haar een spoelplaats op te krijgen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:19

kan ook aan de opvoeding/opbreng liggen natuurlijk. maar goed we gaan heel erg offtopic nu.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:20

Dan spreek je jezelf toch al tegen :) Want je hebt het dus toen ook niet helemaal zelf gedaan.

Ik ben trouwens van mening dat bijna niemand het zelf zou moeten doen (krijg ik vast weer een grote mond over) ik vind de basis van een paard zo belangrijk, en dat kun je beter door iemand laten doen die er meerdere per jaar doet, en die snel aanvoelt en heel consequent en eerlijk is dan dat je zelf gaat lopen aanmodderen tijdens die belangrijke fase.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:20

quarterH schreef:
ik schrijf ook ; ik zeg niet dat het niet bestaat maar je vind het niet op iedere straathoek...

het is ook niet aanvallend bedoeld ;)
Ik wilde TS alleen laten weten dat er mogelijkheden genoeg zijn met een beetje geduld

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:42

essiedepessie schreef:
Dan spreek je jezelf toch al tegen :) Want je hebt het dus toen ook niet helemaal zelf gedaan.

Ik ben trouwens van mening dat bijna niemand het zelf zou moeten doen (krijg ik vast weer een grote mond over) ik vind de basis van een paard zo belangrijk, en dat kun je beter door iemand laten doen die er meerdere per jaar doet, en die snel aanvoelt en heel consequent en eerlijk is dan dat je zelf gaat lopen aanmodderen tijdens die belangrijke fase.

dat ben ik ook wel met je eens.. alleen... ware het niet dat ik het wel zelf moet doen. ik kan geen 400 per maand missen om mijn paard in te laten rijden.

nee, als je het zo bekijkt heb ik het niet helemaal zelf en alleen gedaan.

opvoeding kan, ze was verwend toen ik haar kocht. breeze mocht doen wat ze wou, en als ze iets niet mocht, ging ze meppen en mocht ze het alsnog. dat heb ik (en Silvia) er uit gekregen.

maar hoe verklaar je anders dat een 4 jarige een hersenbloeding krijgt.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:50

een hersenbloeding kan op iedere leeftijd voorkomen, dat heeft niets met kronkels te maken... er zijn ook genoeg jonge mensen die een hersenbloeding krijgen...

laatst nog een meisje gezien met het "locked-in" syndroom, zij heeft een boek geschreven...

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:20

essiedepessie schreef:
Die staat al wel een tijdje te koop toch? Zag die een paar maanden terug al voorbij komen op de website van Starnmeer...

ik heb hem toen uit de verkoop gehaald omdat ik hem toen wel kon houden(dacht ik)maar helaas nee hij moet toch verkocht worden.