tips gevraagd!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:51

Sjammer dat ts niet meer reageert op onze goedbedoelde en deze keer wel gevraagde adviezen... :P Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze gaat doen!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:11

ik vind het ook een beetje 'aso' om niet meer te reageren als mensen zich moeite doen je te helpen om JOUW paard te verkopen. prima als er adviezen tussen zitten die je niet leuk vind maar er zullen vast nuttige tussen hebben gestaan.

danique00
Berichten: 147
Geregistreerd: 25-03-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:12

Het viel mij inderdaad ookal op dat er door de TS niet meer word gereageerd. Jammer, ik geloof dat er ook weinig mee gedaan gaat worden aangezien de advertentie op marktplaats nog niet veranderd is :n
Ik zag het paard vandaag ook op een beligische site langskomen voor €8000,- dus over de prijs valt ook nog te speculeren want die is op iedere site zo onderhand anders :?

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:50

Ik snap het niet helemaal.... TS vraagt om tips, krijgt er een heleboel en doet er vervolgens helemaal niks mee en reageert niet. TS, als je je paard serieus wil verkopen luister dan naar de tips en doe er iets mee! Dat is mijn tip ;)

Ik ben het overigens eens met de gegeven tips. Ook ik heb het paard al verschillende keren voorbij zien komen en mijn hart ging nou niet bepaald sneller kloppen bij het zien van de advertentie. En dat komt door de manier waarop de advertentie in elkaar steekt. Laat goede foto's maken, rijfilmpje erbij, een goede en meer uitgebreide omschrijving (laat deze eventueel opstellen door iemand die het beter kan omschrijven en verwoorden) en zet de vraagprijs erbij. Zet 'm dan ook op de Western sportpaarden verkoop sites, daar zit een grotere doelgroep. Het is even wat werk, maar met een paard in deze prijsklasse zal je er even wat meer energie in moeten stoppen om hem zo goed mogelijk te presenteren.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:38

Mja, snap het ook niet helemaal.
Ik zag de quarter ook al lang terug passeren op MP. Was voor mij een nietszeggend paard. Ik denk als je die goed op de foto zet (nu vaak mooi weer met mooi groene wei enz) en mooi onder het zadel, dat het echt een gaaf paard is om te zien enz! :D
Ik heb het idee dat hij gestald staat op trainingsstal ** .. en zou je zeggen dat het dan minder lastig moet zijn?
Heb je nooit getracht een deal te maken? Of verplaatsen?
Of misschien laten keuren dat je dat als extra kunt bieden, aantrekkelijker?

D00R

Berichten: 437
Geregistreerd: 08-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:26

Na mijn laaaaaange zoektocht naar een paard kan ik je vertellen waarop ik geselecteerd heb:

Als ik van hetzelfde paard veel verschillende advertenties kon vinden, begon ik al te twijfelen, zeker met verschillende prijzen erbij en weinig informatie. Ik zou dus oudere advertenties verwijderen en je advertenties in ieder geval in overeenstemming laten zijn met elkaar.

Ik ben verder een muts; ik zocht ook informatie van de verkopers op, om te kijken met wat voor iemand ik te maken had. Na een aantal keer flink teleurgesteld te zijn, ga je dat soort dingen voor de zekerheid toch maar doen. Wordt vaak aangeraden door mensen om sowieso te doen, maar in eerste instantie ging ik nog uit van de eerlijkheid van mensen. Bleek beter om daar niet vanuit te gaan.

Verder zou ik (zeker voor dat bedrag en een paard van die leeftijd) graag een filmpje zien of foto's waarop het paard aan het werk is. Je wil als koper graag weten of een paard een beetje voldoet aan de verwachtingen die je hebt van een paard. Dat is lastig te beoordelen aan de hand van de foto's die jij hebt geplaatst. Een heel goede standfoto van de zijkant is ook wel een pre.

Je zou ook je advertentie van bokt in je onderschrift kunnen zetten. Dat trekt ook vaak wel meer kijkers.

Verder helpt dit topic en je manier van reageren natuurlijk niet aan het makkelijker maken van de verkoop. Mensen die op bokt je advertentie zien, zullen waarschijnlijk ook je berichten nazoeken. Dan lijkt dit me niet zo'n heel goede reclame eerlijk gezegd. ;)

hihaa
Berichten: 307
Geregistreerd: 27-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:33

TS heeft op pagina 1 aangegeven dat ze een slotje wil, dus misschien heeft TS niet meer op bokt gekeken? Om haar nou gelijk als "beetje aso" te bestempelen vind ik ook niet zo heel erg aardig... Wellicht is ze wel bezig met eea aanpassen, dat weten we natuurlijk niet. En of ze het doet is nog haar eigen beslissing. Toch?

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:36

Ik denk dat TS nog heel regelmatig naar dit item kijkt, alleen geen zin meer heeft om te reageren ;)

Citaat:
Geregistreerd: 05-06-08 14:50
Laatst bezocht: Gisteren, 21:07
Totaal aantal posts: 69
[0.06 berichten per dag]
Zoek gebruiker's berichten
Forumgebruik
Profielviews: 957 (Sinds 1 juli 2008)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:06

Jeetje.... de advertentie heeft een verandering ondergaan ja.. maar in mijn ogen geen succesvolle.
Wederom slechte foto's; sorry dat ik het zeg, maar bijna een ezelig uiterlijk. Totaaaal verkeerd neergezet en die achtergrond!
Niets met de welwillende tips gedaan dus.
Er is nog een filmpje toegevoegd.. die heb ik delen overgeslagen, kon 'de knopjes' niet aanzien. Of de tekst wijzigen, of filpmpje verwijderen..is mijn tip 8-)
Ik zal niet gauw zoiets als hierboven tikken, maar je opent een topic om hulp te krijgen, krijgt hulp + tips, voelt je bekritiseerd, reageert niet meer en past dan tóch je advertentie aan, maar dan zo!?
Ik hoop echt dat je een fijn baasje voor hem vind. Succes.

jmd
Berichten: 184
Geregistreerd: 22-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:05

Branca schreef:
Jeetje.... de advertentie heeft een verandering ondergaan ja.. maar in mijn ogen geen succesvolle.
Wederom slechte foto's; sorry dat ik het zeg, maar bijna een ezelig uiterlijk. Totaaaal verkeerd neergezet en die achtergrond!
Niets met de welwillende tips gedaan dus.
Er is nog een filmpje toegevoegd.. die heb ik delen overgeslagen, kon 'de knopjes' niet aanzien. Of de tekst wijzigen, of filpmpje verwijderen..is mijn tip 8-)
Ik zal niet gauw zoiets als hierboven tikken, maar je opent een topic om hulp te krijgen, krijgt hulp + tips, voelt je bekritiseerd, reageert niet meer en past dan tóch je advertentie aan, maar dan zo!?
Ik hoop echt dat je een fijn baasje voor hem vind. Succes.


"van alle knopjes voorzien"...."draait lekker"....."stopt gaaf"....
Ik zou zowiezo het filmpje verwijderen is (ook) mijn advies!
Succes met je verkoop! /3

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:34

linkje? kan de ad niet vinden

jmd
Berichten: 184
Geregistreerd: 22-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:43

zoekt en gij zult vinden :))

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:47


quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:52

lieve schat, het is de bedoeling datr je de goede punten laat zien in een filmpje!
je paard spint veel te langzaam, neemt schouder niet mee en op verkeerde been. dit zouden -0,5 tot -1 spins zijn op show.
hij wisselt te laat achter (knip dit er dan uit!). op de circels is duidelijk te zien dat hij absoluut nog niet 1 handig te rijden zou zijn en het bit moeilijk accepteerd en niet rond wordt, lastig te sturen is.
bij de stops loopt hij er uit iedere enkele stop volledig uit, ook dat zouden -0,5 tot -1 stops zijn. daarbij moet je hem zichbaar enorm kicken voor de rollback die ook heel slehct zijn.

je hebt toch een trainer en staat toch bij een trainer? verteld zij je dit niet?

Traiectum

Berichten: 1515
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:59

Ik ben een beginner op westerngebied, maar ben wel voorzichtig aan het rondkijken voor een quarter. En als ik heel eerlijk ben: de foto's zijn van het niveau manegemeisje-met-een-wegwerpcamera. Het paard wordt vanuit rare hoeken op de foto gezet, er zit niet 1 goede standfoto tussen en de achtergrond is vreselijk. Het lijkt me een uitdaging om dit paard nog slechter op de foto te zetten.

En het filmpje ... dit ziet eruit als de training van een paard wat duidelijk nog niet bevestigd is. Ik zie veel spoorgebruik op de cirkels (is het paard lui? niet aan het been?) en hij moet de rollback doorgeschopt worden - de sporen gaan er vól in. Ook van de wissels ben ik nou niet bepaald onder de indruk. Van een paard wat alle knopjes beheerst verwacht ik dat hij iig zonder al te veel correcties een cirkel kan lopen en op lichte druk draait.

Kort gezegd: bij een advertentie ga ik er van uit dat de foto's en filmpjes de beste kanten en momenten van het paard laten zien. Als dit het beste is wat je paard te bieden heeft raak je hem voorlopig niet kwijt, denk ik zo, of je moet drastisch met je prijs omlaag.

paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:47

Nou ik heb het filmpje ook net bekeken maar als ik dit zie zou ik hem ook niet willen kopen. Ik zou heel snel het filmpje verwijderen en een andere trainer gaan zoeken... Sorry....

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:57

Het filmpje is niet erg representatief nee, maar wel de waarheid over hoe dit paardje ervoor staat. Dus wat dat betreft kan ze het gerust laten staan, zodat geinteresseerden precies weten hoe dit paard gereden is. Het kan ervoor zorgen dat ze afhaken om de (eventueel lange) reis te maken om het dier te gaan bekijken ;)
Dus ook al zorgt het filmpje er niet voor dat het geheel positiever wordt, het is wel duidelijk hoe een en ander ervoor staat.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:00

Als de prijs dan ook nog overeen komt met wat je ziet dan raakt ze hem ook sneller kwijt ;)

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:19

Ik weet niet wat jullie zien , het paardje is veel verder dan de ruiter, het wisseld ondanks de ruiter, zij is onduidelijk t/o het paard in elke manuevre.
Maar wat ik al eerder heb geschreven, het is voor mij de conformatie die mij niet aan spreekt bij dit paard.
De TS/ruiter is ook op het paard nog arogant, zij heeft tips gekregen over hoe dit paard wel te verkopen, wil vervolgens een slotje,maar stapt zelf op het paard ipv een goede ruiter om een filmpje te maken.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:04

Dat laatste viel mij eigenlijk ook op. Ruiter doet haar best maar kan niet alles uit dit paardje halen. Vraag een vriendin/kennis die leuk kan rijden (geef ze desnoods een bosje bloemen) en maak een nieuw filmpje. Gaat je uiteindelijk geld opleveren.

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:54

MidnightPSan schreef:
Ik weet niet wat jullie zien , het paardje is veel verder dan de ruiter, het wisseld ondanks de ruiter, zij is onduidelijk t/o het paard in elke manuevre.
Maar wat ik al eerder heb geschreven, het is voor mij de conformatie die mij niet aan spreekt bij dit paard.
De TS/ruiter is ook op het paard nog arogant, zij heeft tips gekregen over hoe dit paard wel te verkopen, wil vervolgens een slotje,maar stapt zelf op het paard ipv een goede ruiter om een filmpje te maken.

Ik zie een braaf paard, een ruiter die teveel doet. Indruk: paard is in elk geval met deze ruiter absoluut niet wedstrijdklaar.

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:09

@tamary, ik weet niet of je het topic hebt gelezen, dit paard was eerst te koop voor 15.000,- euro.
En ik denk dat als er maar iemand op een paard kan zitten ,dat het allemaal leuke, brave en knappe paardjes zijn, maar een paard in die prijs klasse moet er iig zo http://www.youtube.com/user/smittyspl2tube bij lopen

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:25

MidnightPSan schreef:
@tamary, ik weet niet of je het topic hebt gelezen, dit paard was eerst te koop voor 15.000,- euro.
En ik denk dat als er maar iemand op een paard kan zitten ,dat het allemaal leuke, brave en knappe paardjes zijn, maar een paard in die prijs klasse moet er iig zo http://www.youtube.com/user/smittyspl2tube bij lopen

Laat ik ook grofweg zo'n soort beeld in mijn hoofd hebben bij die omschrijving en prijzen. Echter filmpje geeft heel ander beeld. Paard is braaf, netjes opgeleid, heeft de basis er goed inzitten, is vergevingsgezind en doet zijn best. Misschien leuk leer paard in combi met juiste instructeur, maar geen paard om zo de wedstrijdring mee in te rijden en bij de 1e 3 te zitten.

En ookal zijn quarters gemiddeld braaf, etc. qua karakter, dat zegt nog niets over karakter/opvoeding van dit individuele paard, vandaar mijn opmerking. Dat je er op kan blijven zitten maakt een paard nog niet braaf/knap.

Denk dat we het wel eens zijn dat tussen de presentatie en de huidige markt de vraagprijs van dit dier absoluut veel te hoog is.

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:36

yep. maar dat wil men niet zo graag horen he,

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:43

MidnightPSan schreef:
yep. maar dat wil men niet zo graag horen he,

Nee en dat terwijl vrijwel iedereen wel weet dat als je met paarden een centje wil verdienen je minimaal rijtechnisch handig moet zijn, goed moet kunnen praten en niet afhankelijk moet zijn van derden (hypotheek/stalhuur).
En dan nog is een parttime baantje ernaast wel zo prettig.