(weinig mensen zullen hetzelfde resultaat bereiken als parelli)
Dat vind ik dan een nadeel van een dergelijke sport. Hoewel het in de drafsport waarschijnlijk op een veel grotere schaal voorkomt. En verder in iedere sport waarbij de in die sport gunstige karaktertrekken (of het niet van belang zijn van karaktertrainen en derhalve dat niet wordt meegenomen in de fok) in het nadeel zijn mbt gebruikersvriendelijkheid.
Het zit er dan in dat een groot deel van de paarden die minder geschikt zijn voor het beoogde doel uiteindelijk in de slacht eindigen, net als in draf en rensport. (en dus nog wat andere sporten)
Dat is jammer, hoewel het in principe niet anders is dan koeien en ander vee wat wordt geslacht. Maar ja... ik ben dan ook beetje hypocriet, Ik zie liever geen enkel dier richting slacht verdwijnen, maar goed...
dan zal ik naast vlees, leer en huizen ook melk, melkproducten en eieren uit mijn lijst moeten schrappen.
Zonder kalveren geen melk. En zonder slacht zoveel kalveren dat ze van deze aardkloot afdonderen.
Zoals ik al zei.... ik ben in dat opzicht hypocriet, weet dat van mijzelf en ga ook verder niet roepen dat het gemeen en zielig is. Ik zou er alleen zelf niet zo voor kiezen. Net zo min als voor een andere sport met dezelfde consequenties.
Nja... ik sport momenteel helemaal niet met mijn paard