Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rebel_Gloe schreef:quarterH schreef:RG: noem mij die trainers dan eens. die dan wel ook daadwerkelijk sucesvol zijn in de reining (nrha) he.
ik kan er namelijk geen 1 noemen.
Angelique Ferdinandus? Jan Pieter Koopman? Chantal Wielens? Mireille van Soldt? (dan heb ik het nu dus over Nederland he) Allemaal ruiters waarvan ik dit soort geruk nog nooit heb gezien (en dan heb ik ze toch vaak genoeg achter de schermen zien rijden)
quarterH schreef:tamary schreef:Ik hoop toch van harte dat het onder de ruiters hier niet gebruikelijk/acceptabel is om een paard te "belonen" voor het keurig opvolgen van de hulpen door een serie rukken aan een teugel.
Discussie met paard hebben over hoe zich te dragen kan lelijke beelden opleveren, maar ik zie dit paard geheel niks fout doen wat zo'n discussie zou kunnen opleveren.
.
kijk en daarom scoort hij een 75 met een paard en jij (met alle respect) niet. omdat het om perfectioneren van details gaat. en ja, dan zie je als buitenstaanden (en zeker als leek) vaak niet wat het paard 'fout' doet en waarom hij een correctie krijgt. maar hij weet en voelt dat wel.
daarom kan hij die scores die rijden. omdat hij zo gedetaileerd kan voelen wat een paard (verkeerd) doet.
kellyalischa schreef:erg pijnlijke en oneerlijke manier van trainen, gebeurd helaas heel veel en het werkt blijkbaar heel goed.
dofuzz schreef:Romkabouter schreef:Let him who is without sin cast the first stone.
![]()
![]()
![]()
quarterH schreef:paafke schreef:Ik vind het toch wel een schokkend filmpje. Ik heb Craig Schmersal gezien in Den Bosch tijdens een clinic en toen vond ik dat heel interessant en leerzaam. Nu ik dit gezien heb weet ik toch echt niet wat ervan moet denken. Ik weet dat fenchen heel normaal is in de reining, maar je kan natuurlijk ook te ver daarin gaan en dat rukken en plukken terwijl paard echt niet verder kan nageven![]()
![]()
ben jij dan bij een andere clinic geweest als ik? ik heb er 2 dagen bijna fulltime gezeten.
en jusit dit 'rukken en plukken' is iets wat hij meermaals duidelijk heeft uitgelegd en mensen heeft gezegt te doen.
deess schreef:hoi, ik ben even benieuwd naar wat hij probeert te bewerkstelligen volgens de kenners van reining onder jullie. wil hij nou dat het paardje loslaat, of minder trekt, of juist de hand op zoekt of iet anders? ken geen western rijden hoor, dus ben even benieuwd of het zo wreed is als het lijkten reageert het paard in de sliding nou niet op de ophouding of trekt door of wat is er aan de hand? het ziet er uit of het paardje gewoon braaf zn werk doet maar er zal toch iets niet naar zn zin zijn waardoor hij zo lijkt te blijven "hakken" met het bit? je denkt als buitenstaander nu-tenminste ik wel
-dat t dier niet lager en ook niet ronder enzo kan, dat t paard echt niet meer weet wattie moet!? nou ben benieuwd, groetjes deess
Boras schreef:Ik vind het zo zwak dat om deze vent te verdedigen de dressuurruiters en de mindere ruiters erbij gehaald moeten worden.
Als je geen betere argumenten hebt...........
Wat die man doet is fout en verwerpelijk. Dikke punt. Dat staat los van wat er in de rest van de wereld gebeurd.
quarterH schreef:RG: noem mij die trainers dan eens. die dan wel ook daadwerkelijk sucesvol zijn in de reining (nrha) he.
ik kan er namelijk geen 1 noemen.