Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:36

ik ben benieuwd.

per luchtpost? dan zouden ze er al moeten zijn... theoretisch....

ik stuur ze in juni gewoon per briefpost.. maar maak wel overal kopietjes van.

die tip met prepaid Creditcard is wel een goeie.. kan ik makkelijker de kosten af laten schrijven.

Mando

Berichten: 15765
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:39

Gewijzigd, zie dat je het al had verzonden

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:43

Zo, gisteren bij de Equitana geweest en mijn nieuwe paardje over laten schrijven. Ging echt super simpel: even in de rij staan bij de stand (want het was enorm druk...ik was duidelijk niet de enige die een paard wilde laten overschrijven), formuliertje afgeven, betalen (11 euro) en vervolgens 1,5 uur later het nieuwe aangepaste papier ophalen. Dat noem ik nou nog eens service!!
Dus voor wie nog wil: de Equitana is nog tot zondag open....

chery

Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:50

Ik heb net vorige week ook alles aangetekend verstuurd, kostte 16 euro. Is wel een stuk duurder geworden, maar wat moet je????
Ik kan het volgen met track&trace.
Ik heb nu ook voor het eerst een prepaid cc en ben benieuwd hoe dat gaat.
De vorige keren had ik gewoon geld mee gestuurd,dat is bij mij altijd goed gegaan, maar blijft een gok natuurlijk...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:59

oh nee ik ga geen geld mee sturen. dood eng vind ik dat. moest ik doen toen ik Canadese nationaliteit aan vroeg en ik heb de hele tijd in de stress gezeten.

als ik paspoort aanvraag zal het weer moeten.. maar miss kan het dan ook wel via prepaid CC... ik hoop het.

chery

Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:18

Paintless schreef:
oh nee ik ga geen geld mee sturen. dood eng vind ik dat. moest ik doen toen ik Canadese nationaliteit aan vroeg en ik heb de hele tijd in de stress gezeten.

als ik paspoort aanvraag zal het weer moeten.. maar miss kan het dan ook wel via prepaid CC... ik hoop het.


Ik laat even weten in dit topic hoe het gegaan is. Zal wel even duren heb het nu een week terug verstuurd.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:33

SusanW schreef:
Bij deze het bewijs dat ze dat écht doen :D

En ik ben het levende bewijs! :D *edit* Lees nu dat Kaunos ook overgeschreven heeft op de Equitana, maar dan bij de AQHA denk ik omdat ik 12 euro transfer fee moest betalen bij de APHA en Kaunos t over 11 euro heeft :D

Gisteren naar de Equitana geweest en bij de APHA stand al mijn papieren ingeleverd, centjes betaald, kwitantie gekregen en na 3,5 uur konden we de hernieuwde papieren op mijn naam weer ophalen! *\o/*

@DD, ik heb een nieuw papier gekregen. Zowiezo is onze stallion verworden tot een gelding en hij stond als bay geregistreerd terwijl hij toch echt brown is (vond de APHA ook :D )

Tipje voor als je gaat overschrijven, zorg dat al je papieren al vooraf ingevuld zijn. Er stonden bij ons 3 mensen voor en die moesten allemaal de papieren nog invullen... Duurde dus eeuwen. Wij waren in 5 min klaar omdat we alles al hadden ingevuld! :D

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:09

Even voor mijn duidelijkheid hoor.. maar jullie zeggen dus dat je gewoon in euro's kan betalen, kan dat ook gewoon contant..? :o? Had eerder begrepen (toen het over die credit card ging) dat 't in dollars moest maar wil nou toch ff voor de zekerheid weten op welke manieren je mag/kan betalen, wil mijn paintje deze zondag ook overschrijven namelijk :o

edit: had dit ff gemist... All fees must be paid by credit card (Visa, MC, or AMEX) or check. :+ cash kan dus niet, maar hoe zat het nou met die 12 euro waar jullie het over hadden? :P

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:21

@Klimop, wij hebben gisteren gewoon in euro's contant betaald. Zal ff mijn kwitantie inscannen en plaatsen :D
Zoals je kunt zien is de 12 euro voor de overschrijving (transfer fee) en 30 euro voor het lidmaatschap voor een jaar. Wij moesten juist bij voorkeur gepast cash betalen! :D

Et voila:

Afbeelding

Ik heb gekozen voor een lidmaatschap van 1 jaar, zie daarna wel hoe en wat ik t verleng. Maar overschrijven plus 1 jaar lidmaatschap is goedkoper dan overschrijven zonder lidmaatschap. :D

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:31

Goh das ideaal :D Vind contant ook veel makkelijker.. thanks! ;)
Ik kan nog net de 3-year junior membership hebben voor 30 euries, jeeey *\o/*

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:49

Ik ben vandaag bij de AQHA stand geweest op de Equitana. En ja transferen is 11 euro, en mag gewoon cash betaald worden. De mijne moest alleen veranderd worden naar Gelding en was zelfs gratis. Echt meer dan topservice +:)+ En vandaag stond er geen wachtrij, ik kon zelfs wachten op mijn nieuwe papier, ook zon mooie nieuwe :D

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:14

rina schreef:
De mijne moest alleen veranderd worden naar Gelding en was zelfs gratis. Echt meer dan topservice +:)+


APHA had idem service, Mylo moest ook van stallion naar gelding en tegelijk hebben ze zelfs zijn kleur aangepast. Hij stond als bay tovero te boek, maar na overleg met de APHA mensen vonden ze hem ook meer brown dan bay, dus hij is van een bay tovero stallion in een klap veranderd in een brown tovero gelding :P -zonder extra kosten!-

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:03

@Buitenzorg : ben je nu amateur lid of 'open' voor die 30 euro ??
Ik meende dat daar vroeger ook een prijsverschil in zat nl.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:23

Nee ik ben nu gewoon lid voor zover ik weet. Ik kan nu zowiezo open starten (maar das een tikkeltje te hoog gegrepen :D ) en als ik amateur wil starten moet ik geloof ik een amateurkaart bij de APHA (of DPHC) aanvragen. Maar voorlopig starten we lekker beginners en daarvoor hoef je alleen maar lid te zijn van de DPHC :D

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:27

Als je APHA wilt starten kun je idd beter een Amateurkaart aanvragen. Aan de hand kan gewoon 'open' alleen ben je dan wat beperkter in het aantal starts per show.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:32

Ik wil heel graag eens meedoen aan de colorclass en die is alleen maar in de "open variant". :D

Wat ik wel jammer vind aan die amateur status is dat als Richard ook met Mylo amateur wil starten, dat er een aantoonbare familieband moet zijn. Nu zijn mijn vriend en ik beide best fanatiek met Mylo (ik de zadel dingen en hij de in hand dingen :D ), en ondanks dat we niet samen wonen (we LATten) hebben we al 5 jaar een zeer stabiele relatie en toch mag Richard niet in de amateurklasse starten omdat wij dus niet kunnen aantonen dat we samenwonen of getrouwd zijn! :(
En Mylo op onze beide namen registreren kon niet...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:00

oh dat is jammer. kan hij hem niet "leasen" van jou? of mag dat ook niet?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:14

Ries mag in zoverre met Mylo starten dat alle onderdelen die hij mee zou willen doen in de open of beginners klasse moeten zijn, dan mag het wel. Maar IHT open bv is veel te hoog gegrepen, hij is pas heel recent fanatiek begonnen en is nog een grotere beginner dan ik :D En dan gelijk in de open klasse starten? :n

Ware het niet dat op de paintwedstrijd volgens mij geen speicifieke beginners IHT is. Er is wel IHT voor alle klasses, daar kan dus iedereen aan meedoen, maar hij ziet t zelf niet zitten om tussen alle (ver) gevorderden IHT te starten en dat snap ik best. Dus voorlopig wordt dat ff WRAN L5 :D

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:24

nix mis met de WRAN.. net weer een heel mooi boekje binnen gekregen.

ooh ja, moet nog mailen dat ze mijn adres niet goed hebben. in plaats van de Kromte.. hebben zij de Kromme.. scheelt niet veel, maar toch. die straat bestaat niet in Drachten.


ik moet weg.. bye

Wranglerbutt

Berichten: 10397
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:13

@BZ: op DPHC shows is IHT altijd een beginners/ all breed klasse :j
"Officiële" APHA IHT is er volgens mij alleen voor yearlings - en dan ook nog onderverdeeld in regular en SPB klassen.
Ik weet eigenlijk niet of het zowel ama als open is :? Showmanship is bij de APHA bijvoorbeeld altijd alleen voor amateurs :j

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:27

De Aqha heeft super service op de Equitana, ik had een vraag meegegeven aan iemand, en vanmiddag werd ik door ze gebeld met antwoord +:)+

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:02

klinkt goed dat ze het zo goed geregeld hebben. echt een stap in onze richting. echt klasse..

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 12:13

Rumpleteaser schreef:
Kleine update: de papieren zijn (als pakket) verzonden op 8 maart.
Volgens de track en trace op 11 maart verzonden naar land van bestemming.
Ben benieuwd; de code zou moeten werken in de USA :)


En een nieuwe update:
Op 17 maart ontvangen in land van bestemming
Op 21 maart zending in depot
En op 21 maart afgeleverd op bestemmingsadres *\o/*

De T&T code werkt dus prima in de USA! Nu maar wachten op m'n nieuwe papieren. Spannend!

By the way: echt een goeie service op Equitana!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:16

jeeh, je paard wordt officieel van jou *\o/*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:35

Paintless schreef:
jeeh, je paard wordt officieel van jou *\o/*

En wij weten inmiddels hoe lekker dat voelt!!! Nog even geduld dus RT :P