Citaat:Ik vind het gewoon schandalig hoe ze het aangepakt hebben. Ik kwam iemand van de stal een tijd geleden (voordat ik het verhaal gehoord had) ook nog tegen in het vliegtuig, ze kwam toen terug uit Amerika om paarden te zoeken. Ik vroeg toen naar het paard en ze zei toen dat hij ergens in Brabant stond, lekker op een weiland en dat hij af en toe een buitenritje maakt.
nou echt het enige is wat de verkopende partij gehoord heeft van de nieuwe koper?
Wat als de verkoper wel aangegeven heeft dat er op de foto spat te zien is maar dat het dier er nog geen echte problemen van ondervond? Wat als de kopers daar op gewoon gezegd hebben "hij/zij is toch maar alleen voor buitenritjes?". Jij was er niet bij toen het paard door verkocht werd.
Ik wil hiermee alleen aangeven dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn. Je kunt en mag omdat de nieuwe eigenaren het dier gewoon rijden, niet zo maar de conclussie trekken dat de verkoper in gebreken is gebleven of de boel belazerd.
Vergeet niet dat nieuwe eigenaren misschien lang niet zo netjes met "jou" verkochte dier om zullen gaan als jij dat zou willen. De waarheid is gewoon dat dit de harde consequentie is van een dier verkopen, je bent gewoon de controle kwijt over wat er met zo'n dier gebeurd.