[WN] Oneerlijke verkopers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:34

Niet om banketstaaf te doen of zo hoor maar wat als dit:
Citaat:
Ik vind het gewoon schandalig hoe ze het aangepakt hebben. Ik kwam iemand van de stal een tijd geleden (voordat ik het verhaal gehoord had) ook nog tegen in het vliegtuig, ze kwam toen terug uit Amerika om paarden te zoeken. Ik vroeg toen naar het paard en ze zei toen dat hij ergens in Brabant stond, lekker op een weiland en dat hij af en toe een buitenritje maakt.

nou echt het enige is wat de verkopende partij gehoord heeft van de nieuwe koper?

Wat als de verkoper wel aangegeven heeft dat er op de foto spat te zien is maar dat het dier er nog geen echte problemen van ondervond? Wat als de kopers daar op gewoon gezegd hebben "hij/zij is toch maar alleen voor buitenritjes?". Jij was er niet bij toen het paard door verkocht werd.

Ik wil hiermee alleen aangeven dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn. Je kunt en mag omdat de nieuwe eigenaren het dier gewoon rijden, niet zo maar de conclussie trekken dat de verkoper in gebreken is gebleven of de boel belazerd.

Vergeet niet dat nieuwe eigenaren misschien lang niet zo netjes met "jou" verkochte dier om zullen gaan als jij dat zou willen. De waarheid is gewoon dat dit de harde consequentie is van een dier verkopen, je bent gewoon de controle kwijt over wat er met zo'n dier gebeurd.

Boldly

Re: Oneerlijke verkopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 07:14

Ik weet dat ze niet weten dat hij spat heeft!

Vera

Re: Oneerlijke verkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:13

Ik vind het schandalig! Dit is pure oplichting ten kostte van het paard.
Ik ken het hele verhaal en weet dat het allemaal klopt wat Boldly zegt.
Wat mij betreft mag de stal met naam en toenaam genoemd worden, verdienen niet beter :(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:55

kleinvosje schreef:
Nee, de kopers hebben onderzoeksplicht, als je die niet voldoet, heb je pech. Ok, de verkopers hadden het moeten melden, maar dan nog geldt de onderzoeksplicht, dus keuren bij aankoop!

Dat is niet waar. Je bent niet verplicht foto's te laten maken. Daarnaast WIST de stal dat het paard spat had en ongeacht of de koper dan laat keuren of niet is hij VERPLICHT dergelijke verborgen gebreken, waar hij weet van heeft, te melden! De stal zit hier dus aan alle kanten fout!
Als er bewijs is, bijvoorbeeld van de TS dat het paard al spat had en zij dit verteld hebben aan de stal dan kunnen de nieuwe kopers met gemak een zaak aanspannen.

Leer alstublieft je rechten eens kennen, ik hoor hier te vaak eigen schuld dikke bult terwijl dat in veel gevallen niet klopt.

RENEEAMOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:14

Ik ben het eens met Boldly, ik ken het verhaal ook, want het was het paardje van m'n zus.. Het is gewoon vreselijk hoe het gegaan is..