Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dapperdier schreef:en vergeet niet de ruiters die nergens anders kunnen starten dan bij de WRAN.
Ik vind het niet erg dat we geen instemming hebben over de regels als lid.
Men had erop voorbereid kunnen zijn. rina schreef:dapperdier schreef:en vergeet niet de ruiters die nergens anders kunnen starten dan bij de WRAN.
Dat heb je wel degelijk Dapperdier. Deze regel is idd besloten in een ALV (die van vorig jaar zo uit mijn hoofd).
Zoals ik al schreef was het zover ik nog kan herinneren een verzoek van het jurykorps wat op de ALV voorgedragen werd. Er is toen over gesproken en gestemd. Het enigste wat ik wel vaag vind is dat die regel nu zo raar in het regelboek staat. En wel op een dusdanige manier dat er discussie over kan komen. Daarbij heb ik al in meerdere topics gezegt dat deze regel eraan zat te komenMen had erop voorbereid kunnen zijn.
rina schreef:dapperdier schreef:en vergeet niet de ruiters die nergens anders kunnen starten dan bij de WRAN.
Dat heb je wel degelijk Dapperdier. Deze regel is idd besloten in een ALV (die van vorig jaar zo uit mijn hoofd).
Zoals ik al schreef was het zover ik nog kan herinneren een verzoek van het jurykorps wat op de ALV voorgedragen werd. Er is toen over gesproken en gestemd. Het enigste wat ik wel vaag vind is dat die regel nu zo raar in het regelboek staat. En wel op een dusdanige manier dat er discussie over kan komen. Daarbij heb ik al in meerdere topics gezegt dat deze regel eraan zat te komenMen had erop voorbereid kunnen zijn.
Romkabouter schreef:Iedereen die meedoet met een wedstrijd wordt uiteraard geacht de regels te kennen. Ongeacht of je nu lid bent van de vereniging of niet.
maar zoals ik nu begrepen heb slaat dit dus vooral op de beginnende L5 en L4 ruiters en ik denk niet dat mensen die pas beginnen t wranboek gaan doorlezen of er ooit van gehoord te hebben.
(nee lees dat ding nooit).
paris20 schreef:ja das idd wel wat er verwacht wordmaar zoals ik nu begrepen heb slaat dit dus vooral op de beginnende L5 en L4 ruiters en ik denk niet dat mensen die pas beginnen t wranboek gaan doorlezen of er ooit van gehoord te hebben.
paris20 schreef:T is dat ik t hier lees maar anders was ik dus mooi aankomende show gedist geweest(nee lees dat ding nooit).
Nu dus mn nieuwe showhoofdstel gaan slopen omdat deze regel er is, prima iemand een tip hoe t beetje mooi eraan geknutselt kan worden? haha

paris20 schreef:is er echt verschil dan? (shank/snaffle) bij gebruik 2 oors? ik merk er niks van, mn hoofdstel valt er niet zomaar af hoor haha.
wat gaat er nu gebeuren op een wedstrijd waar geen wranleden starten die deze regel niet kennen? mogen die dan in t midden gaan staan, ( geen plaatsing) enz?
Zou dat erg sneu vinden.
dapperdier schreef:Hoe kun je nu wedstrijden gaan rijden en de regels niet kennen? Hoe weet je dan in vredesnaam wat er van jou en je paard verwacht wordt? Sorry, ik sta voor veel open, maar daar kan ik echt niet bij. Toen ik begon stond het regelboek niet online en was het veel moeilijker aan info te komen. En ik ben niet eens zo lang geleden begonnen. Maar nu kun je alles vinden op internet.

Zack schreef:Overigens ga je nu ook krijgen dat mensen sneller op een shank overstappen omdat ze niet met een keelriempje willen rijden met hun 1 or 2 ear hoofdstellen.
En terecht want het ziet er ook niet uit...
Zack schreef:Overigens ga je nu ook krijgen dat mensen sneller op een shank overstappen omdat ze niet met een keelriempje willen rijden met hun 1 or 2 ear hoofdstellen.
En terecht want het ziet er ook niet uit...