[WN] paint horses; goede fokkerij gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 08:37

Westernfjord schreef:
Leo Copinga verkoopt ook leuke Paints voor een eerlijke prijs. Ik weet niet wat hij nu nog heeft lopen en in welke leeftijdsklasses, maar in 2011 verwacht hij zijn eerste veulens van zijn hengst Far Ute Fantasy.

en wie is dat en waar is dat heeft hij een site

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:10

brini schreef:
Westernfjord schreef:
Leo Copinga verkoopt ook leuke Paints voor een eerlijke prijs. Ik weet niet wat hij nu nog heeft lopen en in welke leeftijdsklasses, maar in 2011 verwacht hij zijn eerste veulens van zijn hengst Far Ute Fantasy.

en wie is dat en waar is dat heeft hij een site

Heb je wel eens van "Google" gehoord ?

brini

Re: paint horses; goede fokkerij gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 11:42

weet er echt niemand iets over deze paint afstamming moeder DAZZLING cindy bar en vader NAVAYO lightning theo ze hebben een heel mooi merrie veulen die homozygoot getest is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:46

homozygoot is alleen van belang als je wilt fokken.
ik zou eerst maar gewoon zoeken naar een gezond en braaf paard.bloedlijnen en kluer zijn niet zo belangrijk.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:50

brini schreef:
weet er echt niemand iets over deze paint afstamming moeder DAZZLING cindy bar en vader NAVAYO lightning theo ze hebben een heel mooi merrie veulen die homozygoot getest is.

Ik denk niet dat je veel respons gaat krijgen als je je vragen op deze plompe manier stelt...
Ik zou zeggen gebruik de site www.allbreedpedigree.com eens.
Gebruik ook eens de zoekfunctie van bokt.

Vanwaar ben je ergens? Uit je schrijfstijl lijk je me van België...

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:03

sorry als ik plompe overkom dat is echt niet mijn bedoeling ze. ik ben inderdaad van belgie.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:26

Het zou verstandig zijn, om je eerst te verdiepen in dit ras.en je niet te verkijken op alleen de kleur.mijn indruk is, dat je helemaal nog geen western rijd ?

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:46

nee ik rij inderdaad nog geen western maar het is ook niet de bedoeling om een echt wedstrijdpaard te hebben ik rijd gewoon paard maar wil wel western leren rijden maar zeker niet om wedstrijden te doen. ik ben al een paar maanden bezig met van alles op te zoeken over dit ras maar van afstamming en zo heb ik geen snars verstand van ze:-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:46

Als je het wil leren is het mss verstandiger eerst op een western manege te gaan lessen om te kijken of je het wel leuk vind. Ook is het wel fijn als je een paard hebt die alles al kan en waar je zelf veel van kunt leren. Een jong ding kopen en opvoeden/beleren kun je beter overlaten aan mensen die er echt verstand van hebben ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:59

Het Paint ras is een schitterend ras, maar de paarden zijn best wel duur. Ik weet niet wat je budget is?
Als je het vlekkepatroon leuk vindt maar niet zo heel veel te besteden hebt, zijn er ook bonte paardjes te koop van andere rassen.
Ik ga mee met degenen die zeggen dat je een volwassen en beleerd dier kunt kopen, ipv een veulen. Een veulen kan op het eerste gezicht goedkoper lijken in aanschaf, maar je moet lang wachten voordat je er op kunt rijden, er is altijd een risico dat er iets gebeurt waardoor je nooit op dat paardje zult kunnen rijden, en mocht hij wel de leeftijd halen waarop je hem kunt laten inrijden, en je dat zelf niet kunt en je laat hem beleren, kost dat ook geld.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:07

WR horses in Cambron-Casteau fokt goede en mooie paints en quarters uit reining en cutting bloedlijnen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:14

dofuzz schreef:
WR horses in Cambron-Casteau fokt goede en mooie paints en quarters uit reining en cutting bloedlijnen.

Ohja die was ik vergeten! Idd ook een zeer goede fokker.

TS misschien moet je eerst een paar (of veel ;)) westernlessen nemen zodat je weet welke richting je uit wil, en je verder verdiepen in de bloedlijnen. Het zou zonde zijn nu een reining gefokt veulen te kopen, om dan over 4 jaar te beseffen dat je toch liever Pleasure wil doen...

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:28

Dat Roan x Roan geef 25% dode vrucht is achterhaald. Dat onderzoek was uit de jaren 70 of zo en ging er van uit dat er geen homozygote Roan paarden waren.
Dat onderzoek is achterhaald door Dr Anne Bowling van UC Davis. (http://www.hancockhorses.com/article-roanQHNews.pdf)Er bestaan wel degelijk homozygote Roan paarden. Dus Roan x Roan zou wat dat betreft geen problemen op moeten leveren.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:42

ok mooi. mijn oude roan merrie heeft 2 veulens gehad van een roan hengst zonder problemen. ( 1roan 1 bay). heb er toen (10 jaar terug) ook niemand over gehoord dus dacht eht juist iets nieuws was maar dus toch niet..?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:25

Is dr Anne Bowling niet overleden voor ze haar onderzoek volledig kon afronden??
En is het ook niet zo dat er nog steeds geen test is om homozygote Roan vast te stellen, alleen een Roan Zygosity Testing. Feitelijk is er dus in nog geen enkel paard RnRn getest.
Verder is het een feit dat de paarden waar Bowling naar gekeken niet allemaal Roan waren maar ook duidelijk Sabino's.
Verder onderzoek heeft uitgewezen dat er waarschijnlijk meer dan één marker is voor Rn en wordt er gesproken over een Rn1 en Rn2, waarbij de ene soort wel kan leiden tot afsterven van een embryo en de andere soort niet.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:35

Ik heb nochtans ook geleerd dat een homozygoot roan niet bestaat. Het embryo sterft al af voor het in de baarmoeder kan innestelen, vandaar dat er ook geen homozygoot roans zouden zijn.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:53

ja sorry allemaal ik versta er gewoon niks van? ik weet wel dak al 6 maand op zoek ben en dat ik nog maar 1 paard voor de volle 100% mijn gedacht gezien heb en dat is spijtig genoeg bij de eagles ranch texel met merrie veulen als naam qton lena.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:56

Het is al een paar keer gezegd maar verdiep je eens (en daarmee bedoel ik in het ras, dus niet alleen foto's van mooie paarden bekijken..). Google eens op 'roan', 'homozygoot' etc (alle termen die je niet kent) , dan kom je erachter wat dat is en zul je de berichten hier ook beter begrijpen. Mensen proberen je te helpen maar je zult ook zelf wat moeite moeten doen...

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:04

ja oke ik ga dat zeker doen en waardeer dit ten zeerste anders zou ik niet op dit forum zitten. het paard dat ik gezien heb dat voor de volle 100% mijn gedacht is is wel geen homozygoot.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:07

Als je er niet mee wilt fokken is dat toch geen probleem?
En als je het geld er voor over hebt om dat paardje bij de Eagles Ranch te kopen, dan moet je dat vooral doen en je niet om onze mening bekommeren (of er naar vragen)
Wie zijn kont brand, moet op de blaren zitten...

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:34

als je niet van plan bent om wedstrijden te gaan rijden dan moet je gewoon kopen wat je leuk vindt en waar je een klik mee hebt.
ik denk niet dat je al weet wat je wilt.
ik zou me eerst eens wat beter orienteren in de westernsport
en wat meer opzoeken over het ras,want het zou wel eens duur leergeld kunnen worden als je niet oppast.

inuyak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:14

hallo,

ik heb een Bay Tobiano minimal white merrie te koop, drachtig van de homozygote hengst Far Ute Fantasy, van Leo Copinga,
het veulen wordt dus gegarandeerd een tobiano, misschien is het voor jou interessant om deze merrie van me te kopen?
ze is redelijk gunstig geprijsd.

ze komt van de eagles ranch, maar is een tobiano en heeft HELEMAAL niks te maken met overo / lethal white fokpraktijken..
het is een gezond gefokt paard, dat helaas door eerste eigenaren te vroeg is ingereden. ze is nu fokmerrie en heeft enkele hele mooie veulens gebracht,
je kan haar info vinden op marktplaats,
http://link.marktplaats.nl/411154893

ook heb ik eventueel haar homozygote dochter te koop, die is bijna 1 jaar jong,
die is te zien op de laatste foto, maar zij valt in de hogere prijsklasse, eventueel is lease bespreekbaar...

groeten
Sandra Klok

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:17

rapido schreef:
brini schreef:
ja maar ze hebben maar 1 veulen meer met die witte bles en blauwe ogen speciaal ik vind het mooi maar de meeste zeggen zo en lelijk veulen
Meid, met dat veulen ga je al punten scoren als je alleen maar de ring in loopt!

Heb het veulen net even opgezocht maar ben bang dat je maar kort van dat kleurtje kan genieten. Weet bijna 100% zeker dat die helemaal wit gaat worden, ma is ook schimmel. Succes met je zoektocht!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:53

Juliette86 schreef:
Heb het veulen net even opgezocht maar ben bang dat je maar kort van dat kleurtje kan genieten. Weet bijna 100% zeker dat die helemaal wit gaat worden, ma is ook schimmel. Succes met je zoektocht!

Waarom zou het veulen dan de kleur niet kunnen houden? heb hier twee bay merries staan van een schimmel moeder. Is notabene dezelfde merrie. 50 % kans.