Dana82 schreef:Wat mij wel opvalt, is dat de westernpaarden toch veel cooler in het hoofd zijn. Als er eentje een bokt of snel schrikt is dat toch meestal die grote dressuurpaarden. Kan toeval zijn, maar het valt mij wel op.
haha is idd meestal wel zo, maar ik toch ook al andere quarters gezien dan de rustige coole. heb zo per ongeluk bijna eentje van z'n paard gelanceerd. Door stom toeval hadden mijn vriendin en ik springles terwijl de reining trainer pr uitzondering ook klanten had.
Als je uitkijkt op zich geen ramp en onze lesgeefster zette 3 hindernissen zodanig dat de voltes niet verstoord werden. op een bepaald moment gaat mijn volbloedje een beetje te enthousiast over een hindernis en draait door de snelheid iets te ruim richting hoefslag en ging nipt kruisen met een quarter. Dan zou je toch denken dat zo'n quarter niet snel onder de indruk is en gewoon doorgaat. nee hoor paard doet een ongevraagde rollback en mijn paard stopt verbluft omdat de tegenligger terugdraaid 
oh ja ik leg bijna altijd mijn zweep aan de kant als ik met de reiners in de piste rij