[WN] 'oud' reining paard reageert nauwelijks op been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:15

Ayas dat is wat ik nu ook in gedachten had, veel overgangen rijden, dat maakt 'm alerter en attenter. En probeer 'm meer met je zit te rijden ipv je spoor te gebruiken. Op je zit terugrijden en op je zit voorwaarts rijden, probeer 'm als het ware met je zit naar voren te duwen, en van achter naar voren te rijden zodat hij van achteruit loopt (de achterhand is tenslotte de motor). Iemand die ik les geef had toen ze net bij mij leste hetzelfde probleem, paard was niet voorruit te branden, en zij maar steeds meer spoor gebruiken waardoor hij juist nog langzamer werd. Er ging een wereld voor haar open toen ze van mij meer met haar zit moest gaan rijden, paard is compleet veranderd! Je zag en ze voelde zelfs meteen verandering, alsof het paard eindelijk doorhad wat de bedoeling was en blij was niet iedere pas die vervelende spoor in zijn buik te voelen. Dus veel overgangen rijden op je zit, waarschijnlijk dat hij dan wakkerder wordt. (mits hij 100% gezond is, en je het op je zit rijden correct doet)