Citaat:
Dan heb je dus niets in een pleasureklasse te zoeken. Ook een heel simpele oplossing.
Zelfde voor degene die zo'n snel paard rijdt trouwens. Waarom zou je daar in hemelsnaam pleasure mee willen rijden

Ook dat als een andere dan niet uithaalt maar mee wil; dan heb je je paard dus gewoon echt nog niet broke genoeg om een beetje fatsoenlijk pleasure te starten. Al komt er iemand met 100 km per uur langs me heen, als mijn paard meer doet dan met z'n oor draaien danwel z'n hoofd iets omhoog brengen dan wordt 'ie gecorrigeerd. "Niet mee bemoeien, hou je kop bij je werkje".
Starten met een snel paard heeft verschillende oorzaken, ten eerste moet je toch de L5 en L4 door om uiteindelijk in de L3 (reining) te komen en daarnaast kan een paard ook iets leren.
Thuis loopt die altijd keurig en relaxed, op wedstrijd is er veel leuks te zien.
Als je dan nooit start omdat die snel is, zal dit ook nooit veranderen! En hij gaat niet met anderen mee, hij is gewoon wat sneller, dan de anderen!
Citaat:
En leer aub de regels van voorang en dergelijke, daarom heb ik er zo'n hekel aan om met L5 ruiters te rijden, niet omdat ze te min zijn maar omdat ze proberen op wedstrijd de regels te gaan ontdekken (ook L2 en L1 ruiters hoor) leer eerst de regels van het los rijden/ in rijden en ga daarna pas op show!!
Sorry hoor, maar bij ons op stal dienen wij ons ook aan de bak regels te houden, die zijn niet anders als op een wedstrijd. Maar helaas merk ik dat er genoeg L1/L2 ruiters zijn die denken dat zij de enige in de bak zijn! Misschien elkaar een beetje meer respecteren zou niet verkeerd zijn. En dit heeft werkelijk niets met L5 of L1 ruiter te maken, maar gewoon met instelling.
Maar weinig ruiters beginnen gelijk op L1/L2 niveau!