[WN] sporen en bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: sporen en bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:16

Ik laat mijn lesklanten niet op Jae rijden met sporen, dus dan maar een zweepje. Dan hoeven ze hem maar 1 keer een tikje te geven en hij doet wat meer zijn best.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:17

crazycactus schreef:
Ik laat mijn lesklanten niet op Jae rijden met sporen, dus dan maar een zweepje. Dan hoeven ze hem maar 1 keer een tikje te geven en hij doet wat meer zijn best.

begrijpelijk ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 06:15

Mandyke schreef:
Ik ken niets van sporen en bitten want die gebruik ik zelf niet maar heb in je profiel gespiekt en ... ik ben helemaal weg van Nordsvensk koudbloeden!!! <3 Wauw, wat een paarden!!! :wow: Ik hou nu eenmaal van de meer robuustere paardjes ;)

Ik ook niet hoor....vandaar dat ik misschien op dat gebied soms wat blond reageer. En vandaar dat ik ook naar het reglement vroeg. Ik wil het nl ook niet gebruiken.
Maar gelukkig is het niet verplicht. Heb net vernomen dat in de lagere klassen geen bit verplicht is voor geen enkele leeftijd, dus dat is leuk. Je moet dan wel met bosal rijden, maar dat is wel te leren. Zeker als je touwhalster bent gewend.
Sporen zijn al niet verplicht.

Bedankt voor het compliment. Ik vind ze zelf ook gaaf. Nu staat de Noordzweed hier niet bekend als het meest gemakkelijke paard, maar ze hebben wel echt een apart karakter, zeker de dravers. En dan al helemaal de merries. :P
In het begin kon ik niets met de merrie van mijn man.
Maar tegenwoordig vind ik het een heel leuk paard om mee bezig te zijn en ze heeft mij goed voorbereid op de komt van mijn eigen noordzweedse draversmerrie. En dan te bedenken dat ik steeds heb geroepen dat ik geen merrie wilde :o