[WN] tips, ideetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:54

leuk onderwerp en zo zie je wat een nuttige tips je krijgt en wat een nuttige NEGATIEVE ervaringen, getsie wat een foto maar wel goed dat je het hier geplaatst hebt een gewaarschuwd mens...

over de dikke ogen van de vliegen heb ik het volgende ik spoel mijn merrie haar ogen uit met OPTREX het is een oogspoelmiddel voor mensen.
na 3x was er niks meer te zien en sindsdien heeft ze geen dikke pusogen meer gehad. Nu wordt het weer wat warmer en heb ik de fles weer paraat staan.
Het is wel een gedoe want niet elk paard laat zomaar een dopje met rotzooi in zijn ogen gieten. Gelukkig vond Koko het na 1x wel lekker en wist ze wat het resultaat was en liet ze het de volgende keren goed toe

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:16

wat ook helpt als je paard dikke benen heeft is,de pezen insmeren met cold pack (van leovet) en dan bandageren met stalbandages voor de nacht. wel opletten dat de benen schoon zijn anders gaat het bliesteren.(velletjes e.d.) wat ik doe i.v.m. mok is voor dat ze naar buiten gaat in de evt. prut) de kootholtes insmeren met uierzalf (zuurvrije vaseline) dit houdt het vocht van de benen en als ze dan al mok heeft, goed schoonmaken en in smeren maar.

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:40

Je paard medicijnen in de voerm van poeder geven? Roer het door de appelmoes en je bent er zeker van dat ze alles binnen krijgt.