Alleen zijn die strikjes vaak zo klein dat je al een lel te pakken hebt voor je het strikje gezien hebt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sugarmiss"]
Dat je met een hengstige merrie beter uit de buurt kunt blijven is ook logisch, je moet de kat niet op het spek binden tenslotte![]()
[/quote]
Tuurlijk maar het mes snijd wel aan twee kanten, we moeten op elkaar letten, merrie op de hengst en hengst op de merrie! In mijn geval had iedereen last van die Hengst! Ruinen en merries 'offsesion'![]()
[quote="Sugarmiss"]
Gelukkig hebben wij in Nederland nog niet zo'n cultuur van haantjesgedrag dat er alleen maar op hengsten gereden wordt, alhoewel als er geen merries zouden zijn was het probleem misschien ook minder
[/quote]
Ben ik niet met je eens, het gebeurd onnodig TE VEEL.
[quote="Vera schreef:Dat hoeft je bij een hoop andere rassen niet te proberen.

Sugarmiss schreef:
Gelukkig hebben wij in Nederland nog niet zo'n cultuur van haantjesgedrag dat er alleen maar op hengsten gereden wordt,
) en het arme beestje almaar in zn hok staat omdat hij nergens op een weilandje kan.. Ik denk dan maar, als je geen fok ambities hebt, maak er dan een ruin van of koop een merrie....
Ods schreef:Ik merk dat Flying High en Vera erg 'heet' worden bij topics over Hengsten, ik wil jullie niet op de kast jagen maar jullie dieren zijn nog maar 2 jaar oud. Dat zal heel anders worden als ze ouder worden.
. 
Cer schreef:Er wordt inderdaad niet alleen maar op hengsten gereden, maar er zijn toch wel mensen die een hengst rijden omdat het een 'hengst' is, ze ermee willen gaan fokken (god knows why) en ze vervolgens nergens uitbrengen (dat is dan wel weer handig, lopen ze ook niet in de weg) en het arme beestje almaar in zn hok staat omdat hij nergens op een weilandje kan.. Ik denk dan maar, als je geen fok ambities hebt, maak er dan een ruin van of koop een merrie....
Die bestaan dus ook

Sugarmiss schreef:Ik wel wel eens een statje willen zien van hoeveel hengsten er zijn, hoeveel er daarvan dekken en hoeveel dekkingen per hengst er dat zijn
.
........maar die meppen komen net zo hard aan als van een hengst, volgens mij!!! Tenminste voor een mens hard genoeg om tegen de vlakte te gaan!! qhman schreef:Iemand hierboven zei dat een hengst op vreemd terrein wel eens anders kan reageren als dat hij normaal thuis doet.
hebben mannen het afgekeken van de hengsten?![]()
. 
vera"]
Er is natuurlijk altijd een moment dat je met je paard voor het eerst naar een show gaat. Dan kan je hem thuis nog zo goed onder controle hebben maar raakt hij/zij helemaal van slag bij het zien van zoveel paarden en ander lekkers![]()
En dan moet je toch de eerste paar keer het beste er maar van zien te maken.
[/quote]
Dan is het misschien verstandiger om dat eerst eens op een kleine wedstrijd uit te proberen.
Ik werd zelf door anderen 'meegesleurd' naar Den Ham, alwaar het heerlijk rustig was. Omdat ik daar al ondervonden had dat mijn merrie zich keurig gedraagd op vreemd terrein, ging ik met een gerust hart naar de Paintshow.
[quote="FlyingHigh"]
Maar goed, wat ik al zei, heb in de merrieklasses meer hittepetitten gezien die collega's een mep wilden verkopen, daar zegt men niet wat van,........maar die meppen komen net zo hard aan als van een hengst, volgens mij!!! Tenminste voor een mens hard genoeg om tegen de vlakte te gaan!!
[/quote]
[quote="Paintje schreef:Wel eens gezien wat een merrie met een paard(m/v) doet als ze ongevraagd betast wordt? Liever dat soort taferelen in de inrijbak? Dat is leuk zeg, helemaal met die loslopende kinderen er bij.
. 
FlyingHigh"]
[quote="qhman schreef:Iemand hierboven zei dat een hengst op vreemd terrein wel eens anders kan reageren als dat hij normaal thuis doet.
.
?? Paintje"]
[quote="FlyingHigh"][quote="qh
man schreef:Iemand hierboven zei dat een hengst op vreemd terrein wel eens anders kan reageren als dat hij normaal thuis doet.
.
??qhman schreef:oh ja, dit wou ik ook nog even kwijt, het was voor mij voor het eerst dat ik op een paint show was.
Da's nou jammer, hadden we eindelijk de man achter....kunnen ontmoeten

qhman schreef:ik heb er wel eens aan gedacht, nu hebben we zoveel regels in onze sport,
is er nou nooit iemand op het iedee gekomen, om een soort van certificaat in het leven te roepen, dat je moet bezitten als je een hengst uitbrengt.
niet dat dit een garantie is dat het nooit meer fout gaat, maar misschien is er voor sommige mensen iets te leren over afstand houden ofzo.
Sugarmiss schreef:Ik wel wel eens een statje willen zien van hoeveel hengsten er zijn, hoeveel er daarvan dekken en hoeveel dekkingen per hengst er dat zijn

Sugarmiss"]
[quote="Paintje schreef:Het idee van geld verdienen aan dekkingen is natuurlijk wel interessant...

Ik denk dat veel mensen zich daarin vergissen.. er zijn maar een aantal hengsten die het gros van de merries dekken in Nederland.. t is nu eenmaal een klein landje...