[WN] Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:59

Ehhh nee. Ook dat is niet voor iedereen leuk. Ik ken aardig wat recreatieruiters die daar helemaal niet voor te porren zijn en ook helemaal niet overgehaald willen worden. Ondanks dat ze wel serieus lessen enzo.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:01

Ik ken er ook genoeg die er WEL voor te porren zijn ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:01

Sonja schreef:
Zit de gemiddelde recreatieruiter daar op te wachten dan?

Dat weet ik niet.... Ik ben recreatieruiter, maar ben erg benieuwd naar het wedstrijdgebeuren. Ben al diverse malen wezen kijken, maar omdat alle regels ed mij niet bekend zijn weerhoud me dat om deel te nemen (en kennelijk niemand zit te wachten op iemand die de regels niet kent). Dus houd ik het maar bij recreatief.....terwijl ik zo weer een dressuur of springwedstrijd in zou gaan, zonder twijfel. Ik mag toch aannemen dat er meer mensen zijn die al dan niet wat langer western rijden, deze gedachte delen.

En een dik boek lezen in het engels om die regels te leren......niets voor mij. Vroeger stapte je voor het eerst wedstrijdterrein op, zonder dat je wat wist, dan werd je geholpen en wegwijs gemaakt....niets dikke reglementenboeken....
Laatst bijgewerkt door Bravura op 18-03-10 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:03

Kijk daar heb je het al ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:12

Bravura, met alle respect, maar dit vind ik echt een van de slechtste redenen die ik ooit gehoord heb om geen wedstrijden te rijden.
Is ongeveer net zo beroerd als mijn rede om nooit te fietsen, want er ligt een paardendeken over mijn fiets in de schuur...

Er zijn mensen ZAT die jou de regels eens uit willen leggen, dingen willen laten zien etc. ALS je trainer dat al niet kan (?)
Alleen kunnen wij als wedstrijdruiters niet RUIKEN dat jij dat misschien wel zou willen... ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:16

Wie ben jij om te bepalen wat voor iemand een goede of slechte reden is :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:19

Doe 's niet zo aangebrand joh.

D'r lopen massa's aardige mensen rond die een geïnteresseerde beginner (op wedstrijdgebied) een dagje op sleeptouw willen nemen om eea uit te leggen en toe te lichten. De gemiddelde wedstrijdruiter is best fanatiek met de promotie van z'n sport bezig, JUIST omdat er zoveel misverstanden over zijn denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-10 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:20

Laten we gewoon ontopic blijven, en dat gaat over het nieuwe westernblad :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:22

Sonja schreef:
Doe 's niet zo aangebrand joh.

Ik ben niet aangebrand hoor :(:)
Maar vind het raar (en ongepast) om voor iemand anders te bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:23

Ik weet niet of dit echt offtopic is, want blijkbaar leeft dit dus. Dus misschien wel leuk voor een serie artikeltjes; hoe te starten met wedstrijdrijden. En dan echt gericht op de praktijk; welke verenigingen zijn er, wat zijn de overeenkomsten en verschillen, hoe vraag je een startnummer aan, of is dat niet nodig, hoe manage je een wedstrijddag (misschien een dagverslag van een wedstrijdruiter) etc?
Ik zie daar wel een leuke serie in eerlijk gezegd!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:25

Nou dan zijn we er toch ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:38

Sonja schreef:
Ik weet niet of dit echt offtopic is, want blijkbaar leeft dit dus. Dus misschien wel leuk voor een serie artikeltjes; hoe te starten met wedstrijdrijden. En dan echt gericht op de praktijk; welke verenigingen zijn er, wat zijn de overeenkomsten en verschillen, hoe vraag je een startnummer aan, of is dat niet nodig, hoe manage je een wedstrijddag (misschien een dagverslag van een wedstrijdruiter) etc?

Mensen, geen ruzie maken tijdens het vechten. :D
Sonja gaat me op sleeptouw nemen. *\o/*

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:39

Sonja schreef:

Dat bedoelde ik. :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:20

Yep, hele goede tip, ga ik zeker wat mee doen!! Kijk daar heb ik nu wat aan! Het is toch de bedoeling dat het een blad wordt voor jullie, waar iedereen wat aan heeft. Er zullen altijd artikelen in staan die je de ene keer meer aanspreken dan de ander, want door de diversiteit van westernruiters en westernonderdelen is dat niet te voorkomen. En het zal wel even een aanloopperiode nodig hebben om tot de juiste balans en niveau te komen, maar met de tips en opmerkingen van iedereen moet dat zeker gaan lukken! ;)

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:54

Fijn dat je ons "klanten" :D terugkoppeling geeft. Ik ga zeker nog een 2e keer een los nummer bestellen en ben benieuwd naar de inhoud van dit nummer!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:13

Ik zou ideeën voor tijdschriften/artikelen niet openbaar maken/geven. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:16

Ik meld me ook hier, heb het proefnummer eerst vluchtig doorgekeken en later eens rustig op mn gemakje op kamer 100 doorgelezen :+
Ik kan me helemaal vinden in de kritiek en op/aanmerkingen van Sonja en Gera, ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :o Het ziet er inderdaad vormgevingstechnisch goed uit en heeft zeker wel potentie.

Ben ook heel benieuwd hoe het 2e nr gaat zijn, kunnen we ons dan weer op dezelfde manier opgeven? ik wil er nog geen abbo aan wagen want dat vind ik het nog niet waard al is het 'maar' 17 euro.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:29

Ja hoor, het volgende nummer is ook los te bestellen op dezelfde manier.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:03

Wellicht is het ook eens leuk om een artikel te wijden aan de mensen die western rijden met de niet standaard westernrassen.
Er zijn namelijk genoeg mensen die het recreatief leuk doen op fjorden, haflingers, friezen, tinkers, koudbloeden e.d.
Het lijkt mij heel leuk om te lezen tegen wat voor problemen mensen aan lopen met deze paarden en hoe ze het oplossen en meer van dat soort dingen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:53

Het lijkt mij, beginnend recreatieruiter, een heel leuk blad. Voor mij hoeft het juist nog niet zo ''diep'', zo ver ben ik nog lang niet.
Ik zou het leuk vinden om een nummer te ontvangen! Ik woon alleen wel in het buitenland, is dat een probleem? (anders kan het ook naar mijn ouders gestuurd worden, die kunnen het dan wel weer doorsturen)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:23

Blad inmiddels gelezen en genoten van de mooie (paint) foto's.

Inhoudelijk mag het van mij zeker wel dieper gaan, meer over training en omgang met paard. Verhalen zoals van Sassy die zelf vertelt spreken mij niet aan, vind ik meer iets voor jeugd.
In artikel over Lorenzini mis ik ook inhoudelijk informatie over hun manier van werken en trainen, geschiedenis van welke paarden iemand ooit gehad heeft boeit me eigenlijk helemaal niet.
Artikel van Lotje Moerdijk is prima, inhoudelijk ook goed.
Lay out is wel schitterend!

Astrid, hopelijk heb je wat aan deze opmerkingen! ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:47

Ja hoor, het kan ook naar het buitenland verstuurd worden, er komen dan echter wel iets verzendkosten bij en je moet om het geld over te maken een BIC en IBAN nr hebben. Hier kan je me het beste even voor mailen info@paintsandquarters.nl

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:51

Simodi bedankt voor je opmerkingen, er wordt al aan gewerkt! :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:01

er zijn zoveel paardenbladen en veel met leuke artikelen maar niet erg diepgaand

wat ik bijvoorbeeld een heel leuk blad vind is de mensport en ik men niet eens
maar vaak echt intressante artikelen over paardenwelzijn of een fokker

ik heb de Quarter omdat dat het enige westernblad in Nederland maar eerlijk is eerlijk, tig slidingstop foto's is vrij saai net als alle verslagen van die wedstrijden en ik vind zelf reining heel leuk

ik denk dat je blad heel goed gaat lopen als je inspringt op het lege gat in de markt
goede artikelen over pleasure, hunter, horsemanship en trail
training, wedstrijden daarvan en fokkers bijvoorbeeld, maar ook de showkleding die daar bij hoort en vooral waarom
welk tuig bij welke disipline en waarom dat zo belangrijk is
iemand die precies kan vertellen hoe de houding van paard en ruiter moeten zijn en hoe je daar komt

let vooral eens op de rijtechnische vragen die hier op bokt gesteld worden bij westernAM

ik denk dat vooral de wedstrijd gerichte westernruiter graag een blad zou willen lezen waar artikelen instaan over deze rijrichtingen maar dan wel diepgaand

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:05

Ik denk dat er ook wel een markt is voor de beginnende ruiter. Dus misschien een idee om de rijtechnische tekst zo in te delen dat je kunt zien of dit een oefening is voor een beginner of voor een gevorderde.