[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:31

unamie schreef:
Tja wat zal ik zeggen
Tis erg apart op te zien :D
Paard loopt wel scheef
Wat me wel opvalt is dat de paarden er best bij kijken
Niet met de staart zwiepen oid

Een pleasure gefokt paard doe je inderdaad geen plezier met hard gaan, zoals vera ook al zei :D :j

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:32

Tamadine schreef:
Wat ik mij afvraag: zijn deze hele langzame gangen niet ernorm belastend voor een twee jarige?
Ik zal eerlijk zeggen dat ik er geen verstand van western heb en ik dus echt oprecht geintresseerd ben in deze vraag.

De langzame gangen niet zo zeer, het rijden van een tweejarige daarin tegen wel ....

Persoonlijk train ik de langzame gangen nauwelijks en besteed ik meer tijd aan het voorwaarts rijden om zo een betere en gezondere spieropbouw te krijgen. Het langzaam lopen heeft ze van nature en daarvoor hoef ik alleen maar te gaan zitten en dan verzamelen en loslaten.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:33

hahaha
Wat worden wij westernruiters toch verkeerd begrepen he :D

MariekB jij reageert leuk en heb duidelijk interesse om er meer van te weten en te leren
Top !!!

Kijk dit is wat ze willen zien in de USA ! Paarden worden hierop gefokt!
Net zoals alle andere rassen .....
We kunnen de hedendaagse sport fries ook niet meer vergelijken met de fries die vroeger de arreslee trok!
Neem maar van mij aan dat dit niet makkelijk is
En zien jullie een paard die pijn heeft ?????????????????????Ik niet!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:35

Backup schreef:
hahaha
Wat worden wij westernruiters toch verkeerd begrepen he :D

En zien jullie een paard die pijn heeft ?????????????????????Ik niet!

Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoeld? ik wou graag een mening horen, om inderdaad ook nog meer te leren aangezien ik me er veel mee bezig hou, en dit filmpje tegen kwam wou ik graag horen wat jullie mening is, maar van mij uit: ik begrijp het misschien verkeerd. maar ik zou niet zeggen dat dit paard pijn heeft.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:36

troi schreef:
(maar nu trek ik me terug want dit gaat me een reltopic van je jewelste worden }> )

Als dit zo is is dit totaal niet mijn bedoeling geweest!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:37

Ik vind dat dit paard helemaal niet lekker loopt. Ook al moet dit zogenaamd zo gefokt zijn. Kijk eens naar de hals en het hoofd hoe flink het schud/op en neer gaat om zo te moeten kunnen lopen. Ik vind het niet gezond, en vind het ook een grote tekortkoming van de ruiter...

Axel_Valerie

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:38

ìk stop ook want ik heb ook geen zin om te rellen :) en ik denk dat ik mijn mening wel kwijt ben..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:39

Waarom zou het een rel topic worden?
Alleen maar omdat het paard superlangzaam galopeerd ?
Ik zie geen geruk getrek en gepluk

Maar een totaal ontspannen paard
Niks mis mee 8-)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:42

Ik wacht ook niet op een reltopic, reageer er eigenlijk nooit in en heb er nog nooit 1 bewust geopend, vraag alleen om meningen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:42

Ik snap ook niet waarom dit een reltopic zou moeten worden? Het gaat hier om een filmpje over een relatief bekende discipline voor het grootste gedeelte van bokt.
En ja, dat zal er voor veel mensen vreemd uitzien, zeker als je het aan de hand van de dressuurnormen beoordeelt.

Ik vond het ook vreemd toen ik het voor de eerste keer zag. Maar er zijn mensen hier in het topic die proberen aan te geven waar het een en ander vandaan komt en wat de bedoeling is. Dat lijkt me geen rellen, maar juist wel leerzaam. Toch?

(en dan laat ik het 2-jarigen verhaal even buiten beschouwing, daar is een ander topic voor).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:42

pubelia schreef:
Ik vind dat dit paard helemaal niet lekker loopt. Ook al moet dit zogenaamd zo gefokt zijn. Kijk eens naar de hals en het hoofd hoe flink het schud/op en neer gaat om zo te moeten kunnen lopen. Ik vind het niet gezond, en vind het ook een grote tekortkoming van de ruiter...
Ik ga ook zwijgen nu!! :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:43

Mistral_Bink schreef:

Weet ik, ik vindt het ook vervelend voor je. Punt is alleen dat er direct door sommige mensen best onaardige (en ook kortzichtige) dingen worden gezegd over de pleasure: zoals paard mag niet lopen, de ruiter komt tekort etc etc. Dat gaat geheid kribbigheid bij de westernruiters opleveren en dat leidt weer tot kribbigheid bij de mensen aan de andere kant van de discussie en dat leidt in 90% van de gevallen tot reltopics..

Kijk natuurlijk mogen mensen die western niet kennen wel hun mening geven over westernonderwerpen (graag zelfs want een frisse blik is altijd heel fijn) maar graag wel op een respectvolle manier (zo probeer ik dat ook altijd naar dressuur ruiters te doen ook al zie ik daar dingen die daarbinnen normaal zijn maar zeker niet mijn smaak zijn). En dat ontbreekt hier bij een aantal mensen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:43

Dankjewel Wendy, ik vind het inderdaad erg leerzaam, ik luister graag naar een ander zijn mening..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:44

Tja, het zal allemaal wel geen pijn doen, erbij horen en normaal zijn in dat wereldje, maar om dit nou 'pleasure' te noemen :roll: ? Is echt weer door mensen verzonnen, blijkbaar. :+

Ik vind er niets aan en zie weinig pleasure bij het paard, eerlijk gezegd. Een paard hoort lekker vooruit te gaan en niet zo onnatuurlijk te lopen. Mijn mening.
Moet er niet aan denken dat mijn heerlijk gekke paard zo zijn gangen uitvoert. :n
En over de discussie over 2 -jarigen maar te zwijgen, dat vind ik uberhaupt al helemaal verschrikkelijk, om op 2-jarige paarden te gaan zitten. :\

(Oh, en rollkur e.d. is ook niet aan ons besteed, hoor ;) )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:46

Twiggy2008 schreef:
Tja, het zal allemaal wel geen pijn doen, erbij horen en normaal zijn in dat wereldje, maar om dit nou 'pleasure' te noemen :roll: ? Is echt weer door mensen verzonnen, blijkbaar. :+

Ik vind er niets aan en zie weinig pleasure bij het paard, eerlijk gezegd. Een paard hoort lekker vooruit te gaan en niet zo onnatuurlijk te lopen. Mijn mening.
Moet er niet aan denken dat mijn heerlijk gekke paard zo zijn gangen uitvoert. :n

Die laatste opmerking: mijn paard doet dat ook niet, dat kan ie niet eens :+ En ik wil het ook niet, voor hem is het niet natuurlijk.
Maar heb je het filmpje van het veulen ook gezien?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:48

troi schreef:
Mistral_Bink schreef:

Weet ik, ik vindt het ook vervelend voor je. Punt is alleen dat er direct door sommige mensen best onaardige (en ook kortzichtige) dingen worden gezegd over de pleasure: zoals paard mag niet lopen, de ruiter komt tekort etc etc. Dat gaat geheid kribbigheid bij de westernruiters opleveren en dat leidt weer tot kribbigheid bij de mensen aan de andere kant van de discussie en dat leidt in 90% van de gevallen tot reltopics..

Kijk natuurlijk mogen mensen die western niet kennen wel hun mening geven over westernonderwerpen (graag zelfs want een frisse blik is altijd heel fijn) maar graag wel op een respectvolle manier (zo probeer ik dat ook altijd naar dressuur ruiters te doen ook al zie ik daar dingen die daarbinnen normaal zijn maar zeker niet mijn smaak zijn). En dat ontbreekt hier bij een aantal mensen.

ik rij dan zelf wel op dit moment met een spring zadel omdat pony nu na de winter periode zo dik is dat iets anders even niet past(zadel van me vriend paste dus nog prima) maar evengoed blijf ik mij lekker houden bij het western rijden ik rij graag afentoe een beetje dressuur maar liever met een ander paard, voor mijn pony is de western echt een uitkomst geweest van bengeltje naar (redelijk) engeltje(dan maar te bedenken dat ik toen een westernzadel op gooide vanwege haar gebok en toen helemaal verliefd werd van die rijstijl. ook al weer dik 5 jaar geleden. en ja inderdaad rij ik ook met haar pleasure alleen zal zei nooit zo,n fijn galopje krijgen.. misschien mijn twenter wel :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:49

Wendy schreef:
Die laatste opmerking: mijn paard doet dat ook niet, dat kan ie niet eens :+ En ik wil het ook niet, voor hem is het niet natuurlijk.
Maar heb je het filmpje van het veulen ook gezien?

Nee, heb ik niet gezien..... Wat dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:52

Twiggy2008 schreef:
Nee, heb ik niet gezien..... Wat dan?

Kan heel verhelderend zijn. Voor dit type paard is dit een meer natuurlijke gang dan het voorwaartse. Je ziet het veulen eigenlijk ook al dergelijke gangen hebben, ook al is het verder nog gewoon een veulen (= niet getraind).

Vond ik ook vreemd, toen ik dat voor het eerst zag. Zo'n veulen.

En dan laat ik dus het 2-jarigen verhaal buiten beschouwing, want daar sta ik dus ook totaal niet achter.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:54

Vind het er niet mooi/prettig uitzien. Het lijkt alsof het paard ieder moment dood kan neervallen van vermoeidheid. Weet wel dat dit niet zo is en het zal beslist moeilijk zijn om te doen maar 't is niet mijn ding. :n
Maar dit is mijn mening hè, ik word niet gehinderd door enige kennis van pleasure :D
Filmpje van het veulen moet ik nog kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:55

Mistral_Bink schreef:
ik rij dan zelf wel op dit moment met een spring zadel omdat pony nu na de winter periode zo dik is dat iets anders even niet past(zadel van me vriend paste dus nog prima) maar evengoed blijf ik mij lekker houden bij het western rijden ik rij graag afentoe een beetje dressuur maar liever met een ander paard, voor mijn pony is de western echt een uitkomst geweest van bengeltje naar (redelijk) engeltje(dan maar te bedenken dat ik toen een westernzadel op gooide vanwege haar gebok en toen helemaal verliefd werd van die rijstijl. ook al weer dik 5 jaar geleden. en ja inderdaad rij ik ook met haar pleasure alleen zal zei nooit zo,n fijn galopje krijgen.. misschien mijn twenter wel :Y)

Ik denk wel eens dat mensen eens wat meer naar hun paard moeten kijken wat past ipv per se binnen een bepaald hokje te willen blijven. Zo ken ik een westernruiter die is overgestapt naar dressuur omdat dat beter bij het paard paste (was erg druk en kon zijn ei beter kwijt in de dressuur) en is er een meisje bij ons op stal met een draver die is overgestapt naar de western en volledig verbijsterd was over de rust die er ineens over haar paard kwam (loopt nu relaxed aan een los teugeltje waar ze eerder haar handen stuk had van het moeten inhouden omdat meneer constant zo druk was). Tja..

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:57

troi schreef:
Mistral_Bink schreef:

Ik denk wel eens dat mensen eens wat meer naar hun paard moeten kijken wat past ipv per se binnen een bepaald hokje te willen blijven. Zo ken ik een westernruiter die is overgestapt naar dressuur omdat dat beter bij het paard paste (was erg druk en kon zijn ei beter kwijt in de dressuur) en is er een meisje bij ons op stal met een draver die is overgestapt naar de western en volledig verbijsterd was over de rust die er ineens over haar paard kwam (loopt nu relaxed aan een los teugeltje waar ze eerder haar handen stuk had van het moeten inhouden omdat meneer constant zo druk was). Tja..

Mag ik vragen wat je hier nu mee bedoelt ik ben uiteindelijk overgestapt omdat zei er veel prettiger bij liep. en zich veel beter ging gedragen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:58

troi schreef:

En ik denk dan weer dat mensen minder in hokjes moeten denken, maar gewoon goed moeten leren paardrijden.

Met veel druk rijden hoort niet bij dressuur, alsmaar rondsjokken aan een los teugeltje hoort niet bij western...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:00

Ik wilde enkel een algemene opmerking maken omdat ik nogal een scheiding tussen de beide groepen proef in dit topic..

(don't shoot..)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:01

Tja, ik vind het al vreselijk dat paarden hier speciaal op gefokt zouden worden. :roll:
Sorry, maar ik vind dat weer zo menselijk gedacht. Mensen willen dit, dus we fokken het maar. Hou ik helemaal niet van. 8)7

En dat mag je wat mij betreft doortrekken naar al het gefok n.a.v. menselijke wensen. Voor mij is een paard een paard en ik zie het liefst een paard wat nog lekker een beetje oerpaard is. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:01

oh het is dus een tak van western,dat wist ik serieus niet(ik weet helemaal niets van western)

Wat relatief eigelijk....als ik op deze manier een dressuurproef inkom word ik na twee passen gediscwalificeert...
En in amerika worden ze hierop gefokt?
Ik oordeel niet,wist het alleen niet.

Het heet pleasure...voor de ruiter of voor het paard?
Ik denk voor de ruiter,het paard komt geen centimeter van de grond....
Voor het paard is het denk ik geen pleasure....een paard is een vluchtdier als ik dit zie denk ik aan het liedje 'vluchten kan niet meer'.