[WN] rood strikje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:39

mijn WA verzekering weet dat wij paarden hebben,heb ik ze van op de hoogte gesteld.
De tussenpersoon vertelde mij: Wanneer een paard iets spontaan doet zonder dat de ruiter er iets aan kan doen,dus in 1 keer uithalen...ben je verzekerd.

En zeg maar ..jij stuurt het paard op iemand af....dan doet het paard dat dus niet spontaan. Betaald de verzekering niet uit.

Tussenpersoon vertelde wel dat het allemaal heeel ingewikkeld inelkaar steekt.

Paintless

Re: rood strikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:00

ik begin over WA omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. zodat ik dan niet onverwacht voor verrassingen kom te staan.

het is echt niet zo dat ze zonder dat ik het wil, op een paard af vliegt en uit haalt.
je zou me gewoon in kunnen halen, je kan alleen niet bumper kleven bij mij. dat weet ik, daar waarschuw ik dan dus voor. kan eigenlijk bij geen enkel paard, maar met anderen hoef je er misschien iets minder rekening mee te houden. er zijn ook wel paarden geweest die met buitenrit wel in dr kont zaten en toen deed ze niets.

mijn WA is er ook van op de hoogte. en ik hou er zelf ook rekening mee dat ze kan uit halen dus ga niet vlak voor anderen rijden. of op een paard afsturen.

maar ik kan niet garanderen dat ze niet uit haalt. vandaar het strikje, lijkt me.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:03

vraag je eigen tussenpersoon hoe het precies zit.

heb dit toen gevraagd omdat ik in die periode paarden van iemand anders reed.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:09

oke. dat is misschien wel een idee jah.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:42

Paintless schreef:
ik bedoel, GGB reed ook altijd met strikje, en die reed NK's en EK's.. en won ook.

Excuse me? :D GGB heeft nog NOOIT met een strikje gelopen :n

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:46

Jullie hebben wel veel strikjes gewonnen. :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:47

Ja, maar die hing ik niet in zijn staart (alhoewel daar wel veel strikjes in pastten :)) ) :')

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:58

Wie is GGB?

En ik rijd nu 4 jaar western (nooit engels gereden overigens) heb nu een aantal wedstrijden zelf gestart en VEEL wedstrijden gekeken, maar heb nog nooit een rood lintje gezien. Wist ook absoluut niet wat de betekenis hiervan was dus had het op wedstrijd niet geweten.

Tijdens de pleasure is het gewoon erg belangrijk dat je laat zien dat je je paard onder controle hebt en dat je paard met jou bezig is. Als jouw paard trapt (raak of niet) wordt je lager gejureerd of kun je zelfs gevraagd worden de arena te verlaten (bij pleasure wordt je dan meestal verzocht naar het midden van de bak te gaan).

Als mijn paard zich zo zou gedragen naar andere paarden toe zou ik niet starten in de pleasure. Omdat ik een ander zn paard niet in gevaar wil brengen. En als je dan per se wedstrijden wil starten, geen trail wil starten en reining niet kunt starten dan was de aanschaf van dit paard wellicht niet zo heel verstandig (heb natuurlijk geen idee hoe dit verder tot stand is gekomen) maar als je haar voor wedstrijden wil gebruiken in de pleasure, moet je haar eerst wat vriendelijker naar andere paarden maken. Aansprakelijkheid of niet, snap niet dat iemand dan uberhaupt het risico zou willen nemen. Zou me zo belabberd voelen als me paardje een ander paard zou verwonden.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:59

Generals Golden Boy, die van Anneke de Jong was ofzo? Kan verder geen afkorting voor GGB bedenken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:45

Idd Generals Golden Boy. Hij was alleen van de Sylvesterranch en niet van Anneke ;) Die heeft hem gereden net als Xono.

XoNo schreef:
Paintless schreef:
ik bedoel, GGB reed ook altijd met strikje, en die reed NK's en EK's.. en won ook.

Ik zat me ook al te bedenken, ik heb toch echt wel een paar keer achter die kont aan gehobbeld, maar nog nooit een strikje erin gezien :D :+

Ben het wel met de rest eens, een paard wat zulk gedrag vertoont niet meenemen naar een wedstrijd.
Zolang mijn draak Clips meent dat ze andere paarden aan mag vallen (ja sorry ik heb een nog grotere draak dan Paintless :+ ) gaat die echt niet mee voor een pleasure. Het moet wel een pleasure voor de rest blijven. En als ik niet zeker weet dat madam zich gedragen kan (en doet) blijft die thuis, net zo lang dat ze het afleert.
Die dame heeft me dat 1 keer geflikt, dat doen we niet meer over :n (ik had niet in de gaten dat madam zo zou gaan lopen draken, anders was ze die keer al niet eens meegegaan.)
Strikjes hebben in mijn geval niet eens zin :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:04

Paintless schreef:

maar goed. het ging me om de aansprakelijkheid.

wat ik logisch vind is dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je paard, maar vind het ook logisch dat op wedstrijd gaan voor eigen risico is.

Wedstrijd is eigen risico, maar wel jouw eigen risico. Jij mag zelf beslissen of je je paard wel of niet mee wilt nemen, en je mag daardoor dus ook zelf beslissen of je wel of niet het risico wilt lopen dat jouw paard naar een ander mept en diegene verwond.

Persoonlijk zou ik niet op wedstrijd gaan als mijn paard niet 100% op mij gericht is.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 06:04

XoNo schreef:
Paintless schreef:

ik heb hem anders ECHT wel met een strikje zien lopen hoor. maar goed. mijn ogen zullen me wel bedrogen hebben.

maar rina, vond jij breeze gevaarlijk dan? jij hebt met haar in de bak gereden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:30

Paintless schreef:
ik begin over WA omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. zodat ik dan niet onverwacht voor verrassingen kom te staan.

Heb je mijn link gelezen, want daar staat het toch echt in hoe het zit :j .

En een pasklaar antwoord is er gewoon niet omdat dit teveel afhangt van de feitelijke omstandigheden van het voorval zelf.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:30

Paintless schreef:
mijn ogen zullen me wel bedrogen hebben.

Dat weet ik wel zeker :D Ik heb GGB 2,5 jaar gestart in 2006 en 2007, daarvoor heeft Anneke hem gestart en er heeft nog nooit een rood strikje ingezeten hoor :n :)) Hij sloeg ook helemaal niet, dus waarom zou je er dan een rood strikje in doen?

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:24

Ik heb vorig jaar een keer een wedstrijd gestart bij de WRAN L4, daar starte toen bij mij in de pleasure een ruiter met paard met een rood strikje...ik ken de betekenis, maar wat ik heel vervelend vond en wat me wel even m'n adem deed inhouden is dat deze ruiter mij zo dichtbij inhaalde dat op een haar na onze beugels elkaar niet raakte, het ging goed, dat wel, maar deze ruiter had dan wel een rode strik in de staart gehangen, de verantwoording kende ze echt niet (ik heb geen idee wie die ruiter was overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:27

Zie: rood strikje = ruimte claimen. Niet meer en niet minder.
Onzin dus.

Paintless, ik heb toch aardig wat keren met GGB in een bak gereden, maar nooit een strikje gezien en 'm ook nooit uit zien halen naar anderen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:07

rina schreef:

Misschien één hele grote strik? :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:08

storrum schreef:
rina schreef:

Misschien één hele grote strik? :D

_O- Ben bang dat je dan geen paard meer zult zien zo groot moet die :')

@Paintless, ja ik heb bij die van jou in de bak gereden, maar das ondertussen ook al bijna een jaar geleden. Ik kan dus niet zeggen hoe die van jou zich kwa dat gedrag ontwikkeld heeft. Ik kan je wel vertellen dat zoals ze toen was (en laten we zeggen dat ze iets beter is geworden) ik nog steeds dr niet mee zou nemen. Het risico zou mij te groot zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:47

Paintless, wat is de reden dan dat 'ie zo mept? Is 'ie huiverig voor dingen die achterop komen? Dus bv ook op buitenrit heftig schrikken van fietser of auto die inhaalt?
Of is 'ie niet sociaal met andere paarden?
Of is het gewoon kattekopgedrag/lelijkigheid?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 13:00

het laatst, kattekopgedrag lelijkheid.

ze heeft in een groepsles gelopen en dat ging steeds beter, maar daar is nu een eind aan gekomen. ik kan dr wel weer eerst in een groepsles gooien om te zien hoe ze is hoor.
maar het lijkt alsof ze mij wil beschermen tegen al die gevaarlijke paarden. ze doet het niet als ik er naast sta namelijk.

van de week viel ze een paard aan, ze heeft dr niet geraakt. waarom weet ik niet, maar paarden communiceren met zo'n subtiel lichaamstaal, dat wij dat niet altijd zien/merken.

ze staat ook in een kudde, is daar niet de alvamerrie meer, (eerst wel, vond ze, maar daar hebben de anderen haar vanaf geholpen) en is niet extreem agressief naar nieuwe paarden. eerder nieuwsgierig.

alleen dus als ik er op zit. maar ik ga er mee bezig.. dit topic heeft me wel geholpen. :j

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:06

ik heb 1 paard stuk door z'n achterlijk paard op show dus zou het heel vervelend vinden als er met mij iemand in de pleasure rijdt die een paard heeft dat slaat!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:16

Mooi even paar keer wat handige ruiters met niet te sensibele paarden bij je thuis uitnodigen om gericht aan het probleempje te werken, of naar groepsles maar dan wel heel duidelijk maken wat het probleem is voor de veiligheid van andermans dier, dan kom je daar wel doorheen. Brutaliteit is makkelijker dan angst.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:55

Nou Paintless ik wens je veel succes, zou hartstikke leuk zijn als je met je paardje op wedstrijd kan!! Gewoon lekekr samen aan werken!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:19

als ik een paard zou hebben die een rood strikje in zijn staart moet, zou ik niet starten in de pleasure. en al helemaal niet tussen de beginners.
eigen schuld, dikke bult, voor degene die te dicht bij komt, vind ik echt onzin.
als mijn paard getrapt zou worden door een paard met rood strikje , en daar nadelige gevolgen aan over zou houden , dan zou de onderste steen boven komen om de schade te verhalen.
door het rode strikje geef je aan dat je weet dat je paard trapt.
dus niet de schuld afschuiven op anderen .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:03

@Jos zelfs bij de amateurs (L1/L2) vind ik het not done ;)

Zover ik het paard van Paintless ken, en ik heb dr even in handen gehad, ist een draakje net als Clips. Is op zich niet zo erg, maar het zijn portretten die nogal uit de hoek kunnen komen. Ik denk ook dat veel in een (gewaarschuwde) groep rijden kan helpen, en idd ook aandacht vragen door moeilijkere dingen te doen op het moment van. Ze zijn te slim dit soort paarden en vervelen zich zo snel, dan gaan ze andere dingen zoeken.