[WN] Beschaamd? Huh?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:47

Sonja schreef:
quarterH schreef:
waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? zo verveeld dat er weer eens een hetse nodig is? nb over iets in amerika die het echt geen hol kan schelen wat jullie ervan vinden.
en iets waar al 600 topics over staan?

Joh 't is ZO interessant dat zelfs mensen die niet meer hier zouden posten weer posten *\o/* Prachtig toch zo'n topic!

We moeten ons toch met iets bezig houden hé ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:01

quarterH schreef:
maar wedden dat jullie ook allemaal dingen met je paarden doen die ik niet zou doen of niet ok vind? beticht ik daarom iedereen maar meteen als dierenmishandelaar? nee.
ga lekker paard rijden. op de manier die jullie zelf willen.
succes.

Nou ligt er echt iets op het puntje van mijn tong :o ........Maaaar ik zeg het niet. ;) O:)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:13

quarterH schreef:
zucht... dit topic is het waard om mijn 'niet meer posten op bokt' afspraak met mezelf te verbreken.

waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? zo verveeld dat er weer eens een hetse nodig is? nb over iets in amerika die het echt geen hol kan schelen wat jullie ervan vinden.
en iets waar al 600 topics over staan?

ok, ook ik vind 18 maanden vroeg en zou het zelf niet doen.
maar....
dierenmishandeling? doe eens even normaal. ik snap echt niet waar deze hetse weer goed voor is.
live and let live

en kijk toch eens uit met de meest heftige aantijgingen (dierenmishandeling) doen naar mensen die je niet eens kent, niet eens in je continent wonen!

volgens de wet is dit geen dierenmishandeling dus laat die mensen dan ook lekker met rust.
dat je het niet leuk vind of zelf zou doen, ok dat mag.
maar wedden dat jullie ook allemaal dingen met je paarden doen die ik niet zou doen of niet ok vind? beticht ik daarom iedereen maar meteen als dierenmishandelaar? nee.
ga lekker paard rijden. op de manier die jullie zelf willen.
succes.

Jeetje wat laat jij je in de kaart kijken ......hahahahaha!!
Enne hetse???? _O-

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:47

quarterH schreef:
zucht... dit topic is het waard om mijn 'niet meer posten op bokt' afspraak met mezelf te verbreken.

HahahahahihihiiiiihahahahaHAHAHAHAhhahahahHIHIHIHahahahahihihiiiiihahahahaHAHAHAHAhhahahahHIHIHI
HahahahahihihiiiiihahahahaHAHAHAHAhhahahahHIHIHIHahahahahihihiiiiihahahahaHAHAHAHAhhahahahHIHIHIHahahahahihihiiiiihahahahaHAHAHAHAhhahahahHIHIHI

En dan ten eerste TOCH iets posten en je er mee bemoeien....en dan ten tweede ook nog van die DOMME praat. Er zijn wel meer dingen
geen dierenmishandeling...betekent nog niet dat je ze gewoon kunt doen terwijl het dieronvriendelijk is. Een paard fysiek zwaar
trainen (en zoals dit paard loopt, is dat echt wel een intensieve zware training geweest) als het dier slechts anderhalf jaar oud is, is inderdaad net
zoiets als een 4jarig kind in een mijn te laten werken. Tuurlijk zullen sommigen dan best oud worden... maar er is een rede dat wij dat hier in Nederland
niet doen met onze kinderen.
En waarom " uitkijken" met heftige aantijgingen terwijl we allemaal kunnen zien wat hier gebeurd? Moeten we dan onze klep maar gewoon altijd dicht houden?
Ja, DAAR wordt de wereld wel beter van zeg, gewoon allemaal een andere kant op kijken en vooral niks zeggen.
Ik zou je maar mooi houden aan je "'niet meer posten op bokt' afspraak met mezelf".

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:02

+:)+ Helemaal mee eens Rebel_Gloe!!!!
En Pienb ik ga echt niet heen en weer pben, je snapt denk ik wel wat ik bedoel!!

TurdusMerula

Re: Beschaamd? Huh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:17

Moderatoropmerking:
Graag ontopic verder

Arrows

Re: Beschaamd? Huh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:35

bohh... jongens...

Ja we zijn het denk ik wel over eens dat 1,5 vroeg is. En nee wij doen dit niet met onze paarden...

Maar zodra iemand een andere mening heeft.. moet iedereen daar dan zo l*llig over doen?

Weetje wat ik DOM vind. zo'n reacties.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:40

piggeljay schreef:
maar wel raar kijken als ze zelf een 3 jarige hebben die nog steeds niet goed aanspringt in de galop en niet begrijpen willen dat het paard zijn achterhand nog niet sterk genoeg is om een juiste galop op te pakken.

Daar heeft het paard op het filmpje in ieder geval geen last van! ;)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:11

Dat kan je wel zeggen Storrum, Tjeuh wat een kwijlpaard! :~

En dan komen ze op BOKT dan eindelijk erachter dat deze paarden niet met 2 maar wel met 18 maanden gestart worden, wat een ontdekking! :)*
Mag ik jullie hier er aan herinneren dat we met zijn allen fout bezig zijn? Een paard is pas met 6 jaar (of nog langer?) geheel uitgegroeid, ja echt waar! }>

En dan nog een gewetensvraagje:
Je kan een droomsportwesternpaard kopen.
Alles klopt, showklaar, precies wat je zoekt, binnen je budget, gezond, de klik is er, enz...maar je weet dat deze vroeg (18 maanden/2 jaar) ingereden is, koop je deze dan ook niet? 8-) (en nu eerlijk!)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:21

Nee ik tenminste niet ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:22

Bij een trainer/verkoper die met 18 maanden begint ga ik niet eens kijken. :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:24

ik zeker niet!! :P dat is ook een reden waarom ik niet gauw een paardje zal importeren.

iemand met een andere mening als dom verklaren, dat is pas dom!
dierenmishandeling is iets heel anders als dieronvriendelijk.en ook dat is voor iedereen anders. een natural vind heleboel dingen dier-onvriendelijk, een ambitieuze sportruiter is heel wat makkelijker met de paardenwelzijn, anders waren er niet zoveel misstanden in de paardensport.alle takken van paardensport wel te verstaan.want ik hoor hier niemand over de ren- en drafsport. daar gaan ook jaarlingen onder de man/kar.want hoe komt anders een 2 jarige aan een winsom van 6 cijfertjes ? of wedstrijden voor 2 jarige tuigpaarden, de eerste in april. hoe oud was ie dan toen ie voor t eerst betuigd werd ? -- juist!
en die trainen vaak langer en harder als een 2 jarige die 3 x per week een kwartiertje gereden word.
let wel : ik ben zeker geen voorstander van het inrijden met 2 jaar (laat staan jonger ) !! maar ik veroordeel niemand. dat moet iedereen voor zich weten. zolang er wedstrijden en worldchampionships zijn voor 2 jarigen, blijft dit bestaan.waar er vraag is, is er aanbod.
je kan ten eerste zelf zorgen dat je er niet aan meewerkt, door geen paard te kopen die zo jong is ingereden, en bij de vereniging het aankaarten, die dit toestaat en promoot.
en anders accepteren als feit, al ben je het er niet mee eens...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:26

nou heb ik de ballen verstand van deze tak van de sport, maar dit lijkt me niet het goede voorbeeld. Ik loop al een half jaar te verkondigen dat ik mijn 3 jarige nog een jaar wil laten staan en dan zie je zoiets.

Nog een vraagje voor de kenners, waarom bij de sliding stop, brengt het paard dan de kin naar de borst?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:33

als je er geen verstand van hebt, kan je ook moeilijk een oordeel vellen.hier geld hetzelfde als ander takken van paardensport.ja-het is jong, en ja- het gebeurd toch...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:39

_Vanes_ schreef:
Alles klopt, showklaar, precies wat je zoekt, binnen je budget, gezond, de klik is er, enz...maar je weet dat deze vroeg (18 maanden/2 jaar) ingereden is, koop je deze dan ook niet? 8-) (en nu eerlijk!)

Wel ff laten keuren dan he! ;)

Ik denk nog altijd dat er meer paarden kapot gereden worden doordat ze niet (lees: slecht) gereden worden dan wanneer je ze met beleid op jongere leeftijd inrijdt.

Kijk eens hoe verschrikkelijk veel paardenklinieken er alleen in NL al zijn en ze hebben het allemaal druk. Allemaal door te vroeg ingereden paarden? Denk het niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:47

XxNadiehxX schreef:
Maar zodra iemand een andere mening heeft.. moet iedereen daar dan zo l*llig over doen?

Zo gaat het andersom toch ook? Als je vind dat je met een haflinger wel western kunt rijden of dat western niet zo gek veel verschilt van dressuur?

Zelfde laken en pak hoor :Y)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:52

storrum schreef:
Wel ff laten keuren dan he! ;).
Er stond "gezond" (zoals in goedgekeurd) bij! :D

Algemeen: heel nobel, de nee-antwoorden bij mijn gewetensvraag en voor deze specifieke mensen zal het ook wel zo zijn. Waarom is de praktijk dan zo anders?
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 03-03-10 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:52

_Vanes_ schreef:
En dan nog een gewetensvraagje:
Je kan een droomsportwesternpaard kopen.

Nee dus,de basis is dus al aanwezig voor vroegtijdige slijtage.
Tel daarbij op dat het tegen mijn principes is.

Ik zou dan wel weer zo'n sukkel zijn die zo'n dier koopt uit medelijden :o
Maar dus niet van degene die het dier op zo'n leeftijd traint en vervolgens te koop aanbied.

Ik vind die Hesa Genuine Friend nou niet zo geweldig aangalopperen by the way.
Zal komen omdat hij nog overbouwd is.
Vind het ook echt een baby,en dan die vent met zijn voeten ongeveer in zijn neusgaten :r

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:55

_Vanes_ schreef:
storrum schreef:
Wel ff laten keuren dan he! ;).
Er stond "gezond" (zoals in goedgekeurd) bij! :D

Hij kan wel goedgekeurd zijn,de weke delen zie je niet op de foto.
En die gaan wel het meest kapot.
Dus nee,als ik het zou weten niet dus.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:58

Dat ik geen verstand heb van deze tak betekend toch niet dat ik niet mag vinden dat het geen goed voorbeeld is? Leeftijd en groei is een algemeen bekend iets.

Maar goed nogmaals mijn vraag uit nieuwsgierigheid en niet om een oordeel want het was gewoon iets wat me opviel, waarom bij de slidings breng het paard de kin naar de borst.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:00

@keuring: JA MAAR...de weke delen kan je dan toch ook niet bij een ouder of ouder ingereden paard keuren via X-ray???
Of als deze ouder ingereden is, dan is sowieso wel goed?
Buiten dat zegt de buigproef (omstreden) en de grote en kleine circel ook wel wat over de wekere delen!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:02

dus je gaat ook de disciplines af van tuigpaarden en draf en ren-sport hier op bokt ? want daar gebeurd het ook!
ik zeg niet dat je geen mening mag hebben, tuurlijk mag dat.
maar het is niet goed voor een jong paard, al zijn er ntl. nog genoeg die het zonder problemen doorstaan. en zo ook met paarden, die pas met 3 worden aangereden, en door VERKEERD gebruik vroeg slijten.daar zijn er ook genoeg van..maar het gebeurt beiden.en zolang de organisaties het niet verbieden, gaat het gewoon door!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:10

_Vanes_ schreef:
@keuring: JA MAAR...de weke delen kan je dan toch ook niet bij een ouder of ouder ingereden paard keuren via X-ray???
Of als deze ouder ingereden is, dan is sowieso wel goed?
Buiten dat zegt de buigproef (omstreden) en de grote en kleine circel ook wel wat over de wekere delen!

Daar heb je wel gelijk in. Echter, je sluit wel een risico uit (theoretisch) de kans is groter dat een wat ouder paard goed blijft. Ook dat hangt natuurlijk van een aantal factoren af.
Heeft het dier een goede start gehad in zijn jeugd qua beweging ,voeding en genetica etc.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:23

Ronduit belachelijk dat ze al zo vroeg aan het werk gezet wordt, maar ja geld he ze geven niets om paarden, alleen om sport en zichzelf, ff paard kapotmaken en dan hup naar de slacht ermee en de volgende staat weer klaar, raar paardenwereld hoor.

Ik vind het er helemaal niet fijn uitzien, extreem inbuigen naar links en of rechts in de hals en dan spinnen maar, geen wonder dat er veel been problemen voorkomen door onnatuurlijke belasting/gebruik.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:30

nog een kenner >;)