Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mariska32 schreef:zucht.........
het punt is dat als zo'n dier hier beleerd word je beter een fjord kan kopen.........
Want als ik western wil rijden moet ik dus een QPA hebben?
connie1964 schreef:@Blon d je zegt echte fjord bedoel je in Noorwegen geboren en beleerd?
zoniet is t geen echte fjord snap je en is ie nederlands beleerd..
geloof dat jullie t verschil niet WILLEN snappen...
Daarbij komt dat een echte fjord niet western bereden is....
Ik zeg toch ook dat die van mij in jullie ogen dus geen echte fjord is omdat ze western gereden wordt en niet in de noorsebossen rondbaggert met boomstammen achter zich aan. Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoom kromme beredenering gehoord.
Rebel_Gloe schreef:Ik vind dit echt een hele domme discussie. Een paard is een bepaald ras doordat zijn ouders dit ras zijn en hij zodoende een stamboek papier heeft mee gekregen. NIET omdat hij op een bepaalde manier is getraind. Welk ras moet je dan mee springen bijvoorbeeld? En als je dan met een quarter alleen naar buiten gaat, is het dan geen quarter meer? Is gewoon echt onzin. En als ik het zo lees en wat ik van de argentijnse manier van rijden ken (waar trouwens niet uitsluitend criollo's voor worden gebruikt) is het geen bepaalde manier van trainen maar gewoon zadelmak maken, erop gaan zitten en rijden. Het is meer een vervoersmiddel dan een bepaalde rijstijl. Ik zal me helm vast opzetten voor al het commentaar wat ik op deze uitspraak kan verwachten maar goed, dat is mijn inzicht.
Citaat:"overigens heeft mijn criollo GEEN papieren maar wel een echte criollo omdat hij daar de race heeft gelopen
grinnik is om t jullie nog moeilijker te maken!"
lena83 schreef:Volgens mij heeft Anna Lena ook les gehad van Petra Rosler.
Daar heb ik ook les van gehad en deel 1 en 2 van haar cursus gevolgd.
Fijn dat je een leuke les hebt gehad.
Johanna Veilinga geeft ook heel fijn les. Ze zit in Holten en komt ook aan huis.