[WN] western verkeerd begrepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:37

Ik moest er in het begin om lachen,
ben zelf een echte dressuur ruiter :o en mijn pony is western,

en ik rijd dus western met engelse kleding, en anky rijlaarzen enz,
in het begin kreeg ik comentaar en nu ze zien dat mijn pony ook dressuurwedstrijd kan is het vrij stil,

hoor ook vaak de opmerking: oohh jouw paard loopt rond zonder dat je er wat voor doet,
dan zeg ik gewoon altijd, tja het heeft zen voor en nadelen :+ ,
en de stops vinden ze hier geweldig, ze proberen het na te doen maar dat lukt niet echt, :9

Biieniie

Re: western verkeerd begrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:36

Oh, maar ik rij western, maar trek zonder schaamte m'n dressuur kleding aan hoor! Gewone rijbroek met rijschoenen en chaps, zelfs dressuursporen met wieltjes. Ik sta zelf op een dressuurstal maar naast ons is een western stal. Ik doe dressuur kleding aan om te laten zien dat het één echt niet beter dan het andere.
Daarnaast kan mijn quarter best opgericht lopen een appuyement in galop lopen, dan wel met een lange teugel. Hierop staan de dressuur ruiters ook weer raar te kijken.

Zo vind ik het wel leuk om ermee te spelen..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:12

Als western ruiter vind ik het nog steeds erg leuk om de engelse figuren te rijden :j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:20

Het is niet alleen leuk maar ook erg nuttig.. Ik werk minder met gebroken lijnen nu ik western rij maar wel heel veel in 8en, slangevoltes, (liefst met galop wissel!) en contragalop..

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:05

Ik kwam pas bij mijn trainster op stal en toen vroeg een stalgenootje van haar of ik ook voor Cowboy speelde......????

Ik ja, ik ren elke avond met mijn chaps, sporen, cowboyhoed en klappertjespistool achter mijn vriend aan door de woonkamer!!!! Jullie toch ook??