paris20 schreef:hoi hoi ik zal het even kort uitleggen, ik heb een paint horse ruin van 6 jaar.
het probleem is dat alles heel braaf gaat, opzadelen enz hangen geen probleem erop zitten geen probleem.
Nu komt he zodra je beweging wilt gaat dit paar stappen goed en dan gaat hij keihard aan de kletter! mijn trainster heeft hij al bezeert en nu heb ik niemand meer die erop durft, ook ikzelf niet.
hij is volgens vorige eigenaar goed bereden maar heeft ongv, anderhalf jaar niet meer gereden, wel gelongeerd grondwerk met en zonder zadel enz.
nu moet ik dus een keuze gaan maken of ik heb snel iemand nodig die mij kan/wil helpen of ik zal hem weer moeten verkopen.
hij heeft verder geen gezondheids problemen en zijn rug is in orde enz dus daar kan het niet aan liggen.
Het is niet zo dat hij gaat bokken en je er echt af wil hebben hij gaat alleen maar loeihard er van door, hiervoor moet je gewoon goed weten wat je doet en nu hoopte ik dat mischien iemand hier ervaring mee heeft en mij zou willen helpen.
ik woon in amsterdam dus het liefste iemand uit deze omgeving. groetjes mij
Sorry!?? Het paard "gaat alleen maar loiehard er van door"? Jouw trainster is behoorlijk geblesseerd, omdat je paard keihard gebokt en gesteigerd heeft! Ze valt er niet zomaar van af, als een paard "alleen maar er van door gaat"! Ik vind het behoorlijk onverantwoordelijk van jou, om zo met de gezondheid van mensen te spelen die jou willen helpen. Je weet nu hoe gevaarlijk je paard is, dus moet je eerlijk zijn. Dan is het de keuze van de persoon zelf, of die jou wil helpen of niet. Maar als je het zo verteld dan kan de volgende in een rolstoel belanden - en het was nog niet eens zijn eigen keuze geweest......sta daar maar bij stil......